רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
ספטמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/06/18996531_s.jpg
תגמול הוני

מהו תגמול הוני? תגמול הוני הקשר בין המנהלים והעובדים בכל חברה הוא דבר חשוב. במיוחד כאשר בשנים האחרונות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/02/3784.jpg
שינוי חישוב פיצויים לעובד שעתי בעל היקף משרה משתנה

פסק דין חשוב שניתן בתאריך 4.6.17 (ע"ע 44824-03-16, י.ב. שיא משאבים בע"מ נגד ADHENOM   BERH...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/07/15461114_l.jpg
תגמולי מילואים לעובד

סעיף 273(א) לחוק הביטוח הלאומי קובע, כי ערך היום לפיצוי חייל מילואים על אובדן ההכנסה עקב שירותו במילואים,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/06/27474813_m.jpg
עמלות ותמריצים

אחת הדרכים לגרום לבעלי מקצוע ועובדים להרגיש נח במקום העבודה שלהם, היא באמצעות עמלות ותמריצים. עמלות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/06/23778040_s.jpg
תגמול בכירים

תגמול עובדי החברה הוא דבר חשוב מאד. הכוונה היא לא רק למשכורת החודשית והתנאים הקבועים בחוק, אלא תוספת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/06/98098.jpg
תגמול עובדים

התחרות הגדולה בשוק העבודה מייצרת לחץ גדול על מנהלי העסקים. הם מעוניינים גם להרוויח הרבה וגם לשמור על...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/06/שימור-עובדים.jpg
שימור עובדים

היום כולם יודעים, גם המנהלים הבכירים, כי כדי לשמור על חברה משגשגת, חשוב שיהיו עובדים טובים. העובדים האיכותיים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/10/iStock_000002410038XSmall.jpg
תכנית בונוס

כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון כשבונים תכנית בונוס תגמולים לעובדים הם דבר חשוב מאד בעידן של היום, בעיקר...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/06/30059824_l.jpg
ניהול שכר

כדי לנהל שכר יש צורך בידע בשלושה ערוצים: ניהול נכון של כוח אדם, ידע טכנולוגי מתקדם ויכולות גבוהה של ראיית...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/06/ניהול-שכר.jpg
שכר והטבות

שכר העובדים הוא דבר שמסכימים עליו בעת חתימת החוזה האישי. השכר מורכב מפרמטרים רבים שקובע החוק, לרבות ניכויים...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק