כיצד משמרים והיכן משיגים את המצרכים למתכון מוצלח שבעקבותיו העסק יוזנק?
מאמר מאת: מיכל גליקמן, מנהלת סניף מעוף ראשון לציון.
לקוחות הינם המשאב החשוב ביותר לקיומו של העסק ויחד עם זאת לא כל בעלי העסקים משקיעים בשימור הלקוחות.
שימור לקוחות מייצר מספר תועלות לעסק כגון הרחבת סל הקניות של הלקוח, מטפח נאמנות לקוחות לרכישה חוזרת וסולידאריות המתבטאת בגיוס הלקוחות להבאת לקוחות חדשים. כל אלה בסופו של דבר מרחיבים את הכנסות העסק והרי לשם כך התכנסנו.
לאלה שעדיין מרגישים כי הם לא בעניין של מתכונים חדשים, עבורכם אספתי את הנתונים הבאים:
כמה דרכים לשימור לקוחות:
- הכן מאגר מידע של לקוחותייך הקיימים והפוטנציאלים ושמור אותה בצורה נוחה לשימוש, פשוטה לשליפה. את המאגר עדכן על בסיס שוטף, מאגר עדכני הכולל מידע מלא והערות למיון הוא יעיל ומביא תוצאות אפקטיביות.
- השתדל להעניק שירות טוב ואישי בכל עת. גם לקוח מתלונן ומרגיז אם מטפלים בצרכיו הוא בסוף לקוח חוזר.
- שמור על קשר קבוע עם הלקוחות בדרכים מגוונות: ברכות בחג, מתנות ביום ההולדת, מבצעים שוטפים בתקופות מיוחדות, חדשות העסק (ספק מידע כגון: אודות מוצרים חדשים, ספקים חדשים, שיתופי פעולה מעניינים).
- קשר ניתן לשמור באמצעות, דוא"ל, SMS, ודואר מכתבים.
- הענק תשומת לב ובזמן. אם לקוח מבקש מידע או מוצר ואינך יכול לענות באותו הרגע קח את פרטיו וחזור אליו עם תשובה. גם אם אינך יכול לספק את המוצר זאת תשובה.
- הקשב ללקוחותיך והענק להם מה שהם רוצים ולאו דווקא מה שאתה חושב שהם צריכים.
- אתר דרכים להעניק שירות משלים. מצא כיצד ניתן להרחיב את השירות או המוצר ללקוח. הנהג בעסק תיבת תלונות או בקשות לקוחות.
- אפשר לו ליצור קשר בדרכים מגוונות ובזמנים רחבים, כל אחד בהתאם ליכולת שלו: טלפון, נייד, אי-מייל, אתר אינטרנט וכו'
- צור "מועדון חברים" והענק הטבות מיוחדות רק לחברי מועדון.
- הענק הטבה על קניה מצטברת.
- הענק הטבה ללקוח אשר בעקבות המלצתו זכית בלקוח נוסף.
עוד מאמרים בנושא...
פרסומי השבוע – 24 אפריל 2024
פרסומי השבוע מאמרים קשורים לנושא. שעון קיץ 2024: מתי מזיזים את השעון? כל התשובות לקראת המעבר – פורסם באתר ישראל היום בסוף השבוע הבא ישראל עוברת לשעון קיץ, כל מה שצריך לדעת לקראת המעבר • בדקנו מה בכלל הביא להחלטה להחליף… משאבי אנוש – בניית
מודלים לאבחון אסטרטגי
האם אתה בעל עסק או איש שיווק המעוניין להשיג יתרון בשוק התחרותי של היום? אם כן, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נחקור את העולם המרתק של אבחון אסטרטגי בשיווק ובסביבה התחרותית. אנו נחשוף מודלים רבי עוצמה שיכולים לעזור לך להעריך ולהבין את הנוף העסקי שלך
מודל הקנבס (Business Model Canvas)
בנוף ההולך ומתפתח של פיתוח עסקי, בסיס איתן וחזון ברור הם חיוניים להשגת הצלחה. אבל איך אתה יכול להבטיח שהמודל העסקי שלך חזק מספיק כדי לעמוד באתגרים של השוק של היום? הכנסו אל אלכסנדר אוסטרוולדר, המוח מאחורי קנבס המודל העסקי המהפכני. The Business Model Canvas, שפותח
תרבות ארגונית – מדדי KPI
לפני שנצלול לעולם של מדדי KPI ומדדים, חשוב שתהיה לנו הבנה ברורה של מה הם ולמה הם חשובים. מדדי ביצועים מפתח, או KPI, הם מדדים ניתנים לכימות המסייעים לעסקים לעקוב אחר ההתקדמות שלהם לקראת השגת יעדים ספציפיים. אינדיקטורים אלו מספקים תובנות חשובות לגבי הביצועים והיעילות
מיומנויות מנהלי משאבי אנוש
כמנהל משאבי אנוש, חיוני להיות בעל חשיבה אסטרטגית בכל הנוגע לניהול משאבי אנוש. זה כרוך בהתאמה של יוזמות משאבי אנוש עם היעדים הארגוניים הכוללים. על ידי הבנת האסטרטגיה והכיוון העסקי, תוכל לפתח אסטרטגיות משאבי אנוש התומכות בהשגת יעדים אלו.כדי לפתח חוש אסטרטגי לניהול משאבי אנוש,
משאבי אנוש – בניית תרבות ארגונית עמידה
לפני שצוללים לתוך המורכבות של בניית תרבות ארגונית בת קיימא, חשוב להגדיר תחילה מה זה אומר בדיוק. תרבות ארגונית בת קיימא היא תרבות הבנויה על בסיס של ערכים, אמונות והתנהגויות משותפים התואמים את המשימה והיעדים של החברה. זוהי סביבה שבה עובדים מרגישים מוסמכים להביא את
מאמרים קשורים לנושא.