בהנחה שגם זה לא עוזר, כיצד יכול בעל העסק לצמצם נזקים? לדברי אבי פרץ, מנכ"ל חברת "פתרונות אפקטיביים", העוסקת בייעוץ עסקי לחסכון ובקרת עלויות, בהנחה שהפתרונות היצירתיים לא עובדים, כדאי להתמקד בצמצום עלויות ובעיקר בהסכמים עם הספקים "בית קפה מתקשר בממוצע עם 30 ספקים שונים, אולם בשל מגבלות תקציב, ניהול המו"מ עימם נעשה לרוב על ידי בעל המקום או ע"י גורם אחר בצוות בית הקפה, שאינו מיומן דיו או שאין לו די זמן לבחון בצורה מעמיקה. בנוסף, בשוק האספקה יש הרבה 'חאפרים' או בעיות בעצם האספקה ולא אחת, בתי הקפה נאלצים לפעול ברגע האחרון על מנת להשיג את הסחורה, לעיתים במחיר יקר".
פרץ מסביר עוד כי כדאי לבחון מדי פעם את הסכמי הסליקה עם כל חברות כרטיסי האשראי, ולנסות להגיע להפחתת עמלות. "שיעור הלקוחות שמשלם בכרטיס אשראי בבתי קפה גבוה מאוד וזה מקטין את שולי הרווח. בנוסף, כדאי לבית העסק לרכז את הזיכויים והתשלומים למועד אחד בתחילת החודש, ולכן הקדמת תשלום תמורת עמלה מהווה בזבוז".
פורסם ב
לכתבה המלאה לחצו כאן