נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ לעסקים » NPS – מדד נאמנות לקוחות (Net Promoter Score)

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
פתרונות אפקטיביים

NPS – מדד נאמנות לקוחות (Net Promoter Score)

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
 הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/11/ניהול-רכש-חכם-דרך-עדשת-ה-Knowledge-Based-View-סקירת-מחקר-תובנות-יישומיות-ומסגרת-פעולה-לארגונים.png
ניהול רכש חכם: איך להשיג חיסכון בעלויות ותרומה אסטרטגית בו-זמנית (מבוסס מחקר)

    מדריך למנכ"ל: כיצד להשיג חיסכון בעלויות ותרומה אסטרטגית ברכישה – בו-זמנית מחקר אמין...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/11/ניהול-רכש-חכם-איך-להקטין-את-העלויות-בלי-לפגוע-באיכות.png
ניהול רכש חכם: איך להקטין את העלויות בלי לפגוע באיכות

בעולם העסקי התחרותי של ימינו, ניהול רכש חכם הפך מאתגר ליתרון אסטרטגי. המנהלים המובילים כבר מבינים שהדרך...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/11/הכשרת-עובדים-לעידן-AI.png
הכשרת עובדים בעידן AI

הכשרת עובדים לעידן AI: איך בונים כוח עבודה מוכן לעתיד דיגיטלי עידן הבינה המלאכותית משנה את שוק העבודה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/11/קוד-אתי-לעבודה-עם-AI-בארגון.png
קוד אתי לעבודה עם AI בארגון

מטרות ומהות השימוש ב-AI בארגון ה-AI נועד לתמוך בקבלת החלטות, לייעל תהליכים, לשפר חוויית לקוח ולהעצים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/11/איך-אינטגרציית-AI-בניהול-שכר-משנה-את-הארגון-.png
איך אינטגרציית AI בניהול שכר משנה את הארגון

איך אינטגרציית AI בניהול שכר משנה את הארגון ב־2026 ניהול השכר של 2026 עובר טרנספורמציה: ממחלקה תפעולית...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/10/מיסוי-וייעול-מס-לבכירים--מה-שצריך-לדעת.png
מיסוי וייעול מס לבכירים – מה שצריך לדעת

בכירים, מנכ״לים ובעלי תפקידים ניהוליים נדרשים להתמודד עם אחת הסוגיות הכלכליות הרגישות ביותר – מיסוי וייעול...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/10/יועץ-פיננסי-לבכיר-מתי-זה-הזמן-איך-לבחור-מה-לבדוק.png
יועץ פיננסי לבכיר: מתי זה הזמן, איך לבחור, מה לבדוק

בעולם הניהול המודרני, בכירים מתמודדים עם מערכות פיננסיות מורכבות בהרבה מבעבר. שכר בכירים כולל לא רק משכורת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/10/תפקידו-של-היועץ-הארגוני-בעידן-המודרני-ממטפל-בתסמינים-למעצב-עתיד-אסטרטגי.png
תפקידו של היועץ הארגוני בעידן המודרני: ממטפל בתסמינים למעצב עתיד אסטרטגי

העולם העסקי של המאה ה־21 מתאפיין בקצב שינוי מסחרר, בתחרות מתגברת ובצורך מתמיד להתאים את הארגון לסביבה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/10/nusk-AI.png
מפת התמודדות HR עם משבר

מפת התמודדות HR עם משבר מפת ההתמודדות של HR עם משבר מתארת שישה שלבים מעגליים שכל ארגון צריך להכיר כדי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/10/משאבי-אנוש.png
ניהול משאבי אנוש בעידן אי־ודאות – משברים, לחצים וביטחון רגשי בארגון

בעידן שבו האי־ודאות הפכה לקבועה החדשה, תפקידם של מנהלי משאבי אנוש השתנה באופן דרמטי. מגפות עולמיות, משברים...

1 2 3 4 5 71
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.