פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ לעסקים » מחקרים וסקירות » מדד עשיית עסקים ברשויות המקומיות לשנת 2021

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מדד עשיית עסקים ברשויות המקומיות לשנת 2021

הסוכנות עורכת את מדד עשיית העסקים ברשויות המקומית זו השנה החמישית ומטרתו לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שמאפשר לה להשוות את השירותים שהיא נותנת לעסקים קטנים ובינוניים לשירותים שנותנות רשויות אחרות, וכך לשפר את הסביבה העסקית ברשות.
במדד עשיית עסקים דורגו 75 הרשויות המקומיות עם מספר העסקים הגדול ביותר בתחומן.
שם: מדד עשיית עסקים ברשויות המקומיות
נושא: פרסום שנתי על מדד עשיית עסקים ב-75 רשויות מקומיות
תאריך פרסום: 2021
הגורם המפרסם: הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה.

המדד מתעדכן אחת לשנה ומשקלל ארבעה דירוגים שונים בכל רשות והם:

  1. שביעות רצון של העסקים – מרכיב זה של המדד נבדק באמצעות סקר שנערך בקרב כ-4,000 עסקים הפועלים ברשויות שנבדקות במדד. הסקר כולל שאלות על שירותים שנותנת הרשות לעסקים, וכן על תשלומים לרשות ועל המידה בה הרשות מקדמת עסקים.
  2. נגישות למכרזים – מרכיב זה דורג באמצעות בחינה שנעשתה עד כמה הרשות המקומית מנגישה את מכרזי הרכש שלה לעסקים קטנים ובינוניים. נגישותו של מכרז למציעים נבחנת באמצעות ניתוח שנעשה על הפרסום שלו, וכן לפי היקף העלויות הכרוכות בהשתתפות במכרז: עלות רכישת מסמכי המכרז, ערבות הצעה וערבות ביצוע, וזאת ביחס להיקף ההתקשרות הצפוי במכרז.
  3. גובה הארנונה – מרכיב זה נבדק על בסיס נתוני הארנונה בכל הארץ, ומדרג את גובה הארנונה העסקית (למ"ר) ברשות ביחס לממוצע גובה הארנונה של כל הרשויות הנמדדות.
  4. נגישות המידע – מרכיב זה נבדק באמצעות סקירה של אתרי האינטרנט בכל אחת מהרשויות המשתתפות במדד. הבדיקה נעשית על היקף המידע השימושי לעסקים ואיכותו, והפעולות המקוונות אותן ניתן לבצע ברשות.
כל אחד מהפרמטרים שהוצגו לעיל דורגו בנפרד כך שלכל רשות יש ארבעה דירוגים נפרדים: שביעות רצון, נגישות המידע, גובה הארנונה, ונגישות למכרזים.
על סמך ארבעת הדירוגים נבנה דירוג סופי שבו כל אחד מהדירוגים הנפרדים קיבל משקל לפי חשיבותו ואיכות הנתונים שנאספו בגינו, באופן הבא:
  • סקר שביעות רצון של העסקים – 55%
  • נגישות למכרזים – 20%
  • גובה הארנונה – 15%
  • נגישות המידע – 10%
בנוסף, המדד מחולק לשלוש קבוצות גודל, לפי מספר התושבים, וזאת על מנת לשמור על השוואה מדויקת והוגנת בין הרשויות שכן רשות מקומות שבה עד 50 אלף תושבים, אינה דומה לרשות מקומית שבה למעלה מ- 150 אלף תושבים.

להלן דירוג חמשת המקומות הראשונים בכל קטגוריה במדד עשיית העסקים ברשויות:

​דירוג​רשויות מעל 150 אלף תושבים​רשויות בין 50 ועד 150 אלף תושבים​רשויות עד 50 אלף תושבים
​1​אשדוד​נוף הגליל (נצרת עילית)​גזר
​2​פתח תקווה​קרית מוצקין​גולן
​3​רחובות​מטה בנימין​עמק יזרעאל
​4​אשקלון​מודיעין-מכבים-רעות​חוף הכרמל
​5​ראשון לציון​כפר סבא​באר טוביה
לצפייה בדוח המדד לעשיית עסקים לשנת 2021

דירוג "מדד קורונה" לבחינת הפעילות של הרשויות המקומיות

בנוסף למדד השנתי המתואר, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ביצעה השנה "מדד קורונה" שהוא דירוג נפרד הבוחן את הפעילות של הרשויות המקומיות למען העסקים בזמן משבר הקורונה.
דירוג זה מתבסס על סקר שביעות רצון שנערך בקרב העסקים ברשות. בסקר נשאלו העסקים מספר שאלות לגבי שביעות רצונם מפעולות שביצעה הרשות בכדי להקל עליהם את ההתמודדות בעת משבר הקורונה. בנוסף מדד הקורונה כולל גם דירוג של המידה בה הונגש המידע, הנוגע למשבר הקורונה, באתר הרשות.

עוד באותו נושא…

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות
פתרונות אפקטיביים

מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים

כחלק מבחינת מצב האשראי, ועל מנת לעודד את המודעות והתחרותיות בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים, אנו מפרסמים מדד שיגדיר את רמת הידידותיות של בנקים לעסקים קטנים ובינוניים מהן מטרות המדד? לאפשר לכל בנק לבחון את עצמו ביחס לבנקים אחרים בביצועיו לפי מרכיבי המדד תוך עידוד

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות
פתרונות אפקטיביים

ביטחון תעסוקתי בעולם ובישראל – פורום ארלוזורוב

ביטחון תעסוקתי, במהותו, הוא ההגנה על יכולתו של אדם להתקיים בכבוד במסגרת שוק העבודה. ההסדרים השונים שנוצרו כדי להבטיח הגנה זו נועדו להפחית, ככל האפשר, את חששם המתמיד של העובדים מפני אובדן בלתי צפוי של מקום העבודה או מאבטלה ארוכת טווח מצד אחד, ומצד שני

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות
פתרונות אפקטיביים

תאוריות שונות של שינוי ארגוני

שינוי ארגוני הוא תהליך מתמשך שמטרתו להתאים את המערכות והתהליכים הארגוניים לשינויים החיצוניים והפנימיים שמתרחשים בסביבה. הישרדות ארגונים לטווח ארוך מחייב התאמת מבנה הארגון ואופן תפקודו לתנאי הסביבה שבה הוא פועל. מכיוון שהצלחת הארגון תלויה בעובדים, שינוי ארגוני מחייב התמקדות בשינוי ההתנהגות של פרטים או

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות
פתרונות אפקטיביים

המנדט הבריטי החדש

78% מהעובדים מעידים שהלחץ שלהם פחת, 75% מהם הפכו אפילו לשמחים יותר, 64% הפכו לפרודוקטיביים יותר ו-66% מהמעסיקים מספרים שהם חסכו בהוצאות. כיצד קרה כל הטוב הזה? גבירותיי ורבותיי, הכירו את המנדט הבריטי החדש: שבוע עבודה של 4 ימים. 78% מהעובדים מעידים שהלחץ שלהם פחת,

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות
פתרונות אפקטיביים

מבט ארלוזורוב על שוק העבודה – אוגוסט 2022

תקציר עיקרי הממצאים אחרי עשור של עלייה בשכר, המגמה התהפכה בחלק ניכר מהענפים: החל מסיום הסגר האחרון, וכבר למעלה משנה, השכר הריאלי נמצא במגמת ירידה עקבית בקבוצות הענפים המתאפיינות בשכר בינוני-נמוך. זאת אחרי כמעט עשור של עליית שכר, שאפיינה את כלל ענפי המשק. לעומת היפוך

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות
פתרונות אפקטיביים

הכנסות המדינה ממסים מינואר 2021 עד יוני 2022 – בסימן התאוששות

רשות המסים מפרסמת סקירה המציגה את הכנסות המדינה ממסים מינואר 2021 עד יוני 2022 ואת הגורמים שהשפיעו על הגידול המהיר בהכנסות ממסים לאחר משבר 2020 ומציגה את המגמות בהכנסות 2022.   להלן עיקרי הסקירה: שיעורי הגידול המרשימים ב- 2021 לעומת 2019 בהכנסות ממסים ישירים מוסברים

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק