פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ לעסקים » מחקרים וסקירות » שינויי מחירים והשפעת גל התחלואה באומיקרון על העסקים בישראל

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

שינויי מחירים והשפעת גל התחלואה באומיקרון על העסקים בישראל

סקר הערכת המגמות בעסקים הוא סקר חודשי שבו פונים למנהלים במגזר העסקי בענפי התעשייה הבינוי, המסחר הקמעוני, המלונאות והשירותים.

במהלך חודש מרץ נשאלו המנהלים בפרק המתחלף בשאלון הסקר על שני נושאים שונים. הנושא הראשון עסק בשינוי במחירים, והוא כלל שתי שאלות – אחת לגבי השינוי במחירי מוצרים/שירותים בשנה האחרונה (2021) והשנייה לגבי הצפי לשינויים בשנה הקרובה (2022). הנושא השני היה השפעת ההתפשטות של גל האומיקרון על פעילותם הכלכלית של העסקים בתחומים האלה:

  1. ירידה במספר הזמנות או במספר לקוחות
  2. היעדרות עובדים בגלל בידוד
  3. קשיים בהשגת תשומות או חומרי גלם.


אחוז ההשבה לפרק זה עומד על כ-70%. מדגם הסקר מייצג אוכלוסייה של כ-55 אלף עסקים במגזר העסקי המעסיקים כ-5 משרות ומעלה.

שינויים במחירי המוצרים/שירותים

בהתייחסות לשינוי במחירי המוצרים בשנה האחרונה, כ-53% מהעסקים דיווחו שמחירי מוצריהם עלו (כ-47% ציינו שמחירי מוצריהם עלו וכ-6% ציינו שמחירי מוצריהם עלו מאוד). בענף המלונאות כ-70% מהעסקים ציינו שמחירי מוצריהם/שירותיהם עלו, בענפי שירותי מזון ומשקאות (מסעדות ואולמות) – כ-73%. בנוסף על כך, כ-65% מהעסקים בענפי התעשייה דיווחו שחלה עליית מחירים בשנה האחרונה.

כ-60% מהעסקים צופים שמחירי מוצריהם/שירותיהם יישארו ללא שינוי בשנה הקרובה (2022) וכ-31% צופים המשך עלייה במחירים. יש לציין שבחודש ינואר כ-58% מהעסקים צפו שמחירי מוצריהם יעלו בשנה הקרובה (ייתכן שחלק מהעסקים העלו המחירים בחודשים אלו, ולכן כעת הם צופים יציבות במחיר).

פגיעה בפעילות הכלכלית בעקבות התפשטות גל האומיקרון

בבחינת האומדנים עבור השאלה על פגיעה בעסק בעקבות ירידה במספר הזמנות או במספר הלקוחות בגלל גל האומיקרון, ניכרת שונות בין הענפים השונים. בענפי התעשייה כ-81% מהעסקים ציינו שגל האומיקרון פגע במידה מועטה או מועטה מאוד, לעומת כ-44% בענפי המסחר הקמעוני. בנוסף על כך, כ-50% מהעסקים בענפי המסחר ציינו שגל התחלואה פגע במידה רבה או במידה רבה מאוד בהזמנות ובפעילות הלקוחות.

כ-33% מהעסקים בכלל אוכלוסיית הסקר ציינו שבידודי עובדים פגעו במידה רבה או במידה רבה מאוד בפעילות חברתם. ניכר שפגיעה זו התרחשה במרבית ענפי הכלכלה באוכלוסיית הסקר.

בענף שירותי מזון ומשקאות כ-88% מהעסקים ציינו שבידודי עובדים פגעו במידה רבה ובמידה רבה מאוד בפעילות חברתם, לעומת כ-3% בענפי שירותי מידע ותקשורת (שירותי הייטק). אפשר להניח שהמסוגלות לעבודה מרחוק בפעילות כלכלית זו מיתנה את הפגיעה בעקבות הבידודים.

כ-22% מהעסקים באוכלוסיית הסקר ציינו שקשיים בהשגת חומרי גלם הנובעים מגל האומיקרון פגעו במידה רבה/מידה רבה מאוד בפעילות הכלכלית של חברתם. בענפי התעשייה כ-35% מהעסקים ציינו זאת.​

לתוצאות הסקר המלאות

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות

מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים

כחלק מבחינת מצב האשראי, ועל מנת לעודד את המודעות והתחרותיות בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים, אנו מפרסמים מדד שיגדיר את רמת הידידותיות של בנקים לעסקים קטנים ובינוניים מהן מטרות המדד? לאפשר לכל בנק לבחון את עצמו ביחס לבנקים אחרים בביצועיו לפי מרכיבי המדד תוך עידוד

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות

ביטחון תעסוקתי בעולם ובישראל – פורום ארלוזורוב

ביטחון תעסוקתי, במהותו, הוא ההגנה על יכולתו של אדם להתקיים בכבוד במסגרת שוק העבודה. ההסדרים השונים שנוצרו כדי להבטיח הגנה זו נועדו להפחית, ככל האפשר, את חששם המתמיד של העובדים מפני אובדן בלתי צפוי של מקום העבודה או מאבטלה ארוכת טווח מצד אחד, ומצד שני

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מחקרים וסקירות

תאוריות שונות של שינוי ארגוני

שינוי ארגוני הוא תהליך מתמשך שמטרתו להתאים את המערכות והתהליכים הארגוניים לשינויים החיצוניים והפנימיים שמתרחשים בסביבה. הישרדות ארגונים לטווח ארוך מחייב התאמת מבנה הארגון ואופן תפקודו לתנאי הסביבה שבה הוא פועל. מכיוון שהצלחת הארגון תלויה בעובדים, שינוי ארגוני מחייב התמקדות בשינוי ההתנהגות של פרטים או

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק