רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/05/65.jpg
חוק הגנת שכר (תיקון מס' 24) התשס"ח - 2008

עיקרי הדברים ביום 24 ביוני 2008 אושר בכנסת תיקון מס' 24 לחוק הגנת השכר, אשר עיקריו מתחלקים לשלושה נושאים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/12/בקרת-שכר-מקבוצת-פורמולה-8.jpg
מסירת תלוש שכר באמצעים אלקטרונים

בתאריך 27.6.17 אישרה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת את תקנות הגנת השכר (דרכים מיוחדות למסירת תלוש שכר),...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/12/בקרת-שכר-מקבוצת-פורמולה-5.jpg
חוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, תשע"ב-2011

חוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, תשע"ב-2011 ניתוח הוראות החוק:מהות: הוראת חוק:מטרת החוק...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/12/בקרת-שכר-מקבוצת-פורמולה-2.jpg
הפסקות בעבודה

סעיפים 20-23 לחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951 (להלן: "חוק שעות עבודה ומנוחה") מסדירים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/12/תלוש-משכורת-בקרת-שכר.jpg
תלוש השכר - עדכוני חקיקה

מועד תשלום השכרהמועד לתשלום שכר עבודה הוא בתום החודש בעדו הוא משתלם (סעיף 9 לחוק). החוק מאפשר תשלום...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/11/11835636_s.jpg
בקרת שכר

בקרת שכר מקבוצת "פורמולה מערכות" נוסדה בשנת 2002. בקרת שכר מלווה ומספקת תחת גג אחד, באופן שוטף...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/01/שכר-ממוצע.jpg
שעות עבודה ומנוחה - עדכוני חקיקה

סירוב לעבוד במנוחה השבועית – תיקון חוק שעות עבודה ומנוחהמעסיק לא יכול לסרב לקבל לעבודה מועמד שאינו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/11/עורך-דין-רועי-סגל-15.jpg
עדכוני חקיקה ופסיקה

עדכוני חקיקה ופסיקה, האמור הינו בבחינת מידע ראשוני וכללי ואינו תחליף ליעוץ משפטי אליו יש לפנות לפי הצורך...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/11/ביטוח-לאומי.jpg
קנס של 106,000 ₪ על חברה ומנהלה שהפרו זכויות עובדים

בעקבות כתב אישום שהגישה הלשכה המשפטית במשרד העבודה והרווחה: קנס של 106,000 ₪ על חברה ומנהלה שפעלו ללא...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/09/רכב-מהעבודה.jpg
רכב מהעבודה? המעסיק עוקב אחריכם כל הזמן

במהלך השנים האחרונות חלה עליה בהיקף השימוש של מעסיקים באמצעי פיקוח על עובדים שנתפסים כחודרים לפרטיותם,...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק