נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

NPS – מדד נאמנות לקוחות (Net Promoter Score)

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
 הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/תביעות-ביטוח-לאומי.jpg
תוספת השלמת הכנסה לקצבת אזרח ותיק

הביטוח הלאומי משלם תוספת השלמת הכנסה למקבלי קצבת אזרח ותיק שאין להם הכנסות מלבד קצבת האזרח ותיק, כדי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורנה.jpg
עושים לכם סדר, מצב חירום קורונה - כל המידע העדכני במקום אחד

מוקד קורונה מקצועי – כל המידע הנדרש על ידי עורכי דין, בודקי שכר, חשבי שכר מדופלמים, רו"ח ומומחה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/בדיקת-חשבוניות-ספקים-scaled-1.jpg
משבר הקורונה - היתר להעסקת עובדים בשעות נוספות

בעקבות משבר הקורונה: היתר להעסקת עובדים עד 14 שעות ביממה בתקופת משבר הקורונה. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה-15.jpg
האם בעל שליטה זכאי לדמי אבטלה?

עו"ד מליסה כלף חוק הביטוח לאומי קובע שפרקים ז' ו-ח' לחוק הביטוח הלאומי (ביטוח אבטלה וזכויות עובדים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה.jpg
משבר הקורונה - המשק עובר למתכונת חירום

על מנת למזער את התפשטות נגיף הקורונה תוך מתן אפשרות להמשך פעילות סדירה ותקינה ככל האפשר של המשק יכנסו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/11/עורך-דין-רועי-סגל-15.jpg
תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), התש"ף - 20

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) כפי שפורסמו אמש 19/03/2020 תקנות שעת חירום נגיף הקורונה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/פיצויים.jpg
מדריך שמירת זכויות סוציאליות בתקופת חופשה ללא תשלום

כל זמן שהעובד מצוי בתקופה של חופשה ללא תשלום נשמרת המסגרת של יחסי עובד מעסיק. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/coronavirus-attack-in-microscopic-view-virus-from-7N84XKU-scaled.jpg
משבר הקורונה

שאלות נפוצות  במרכז הידע – בשכר. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/יועץ-ליסינג.jpg
יועץ ליסינג - פרטי, ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני

מבוא: סוגי הליסינג השונים – הבנה מעמיקה של אפשרויות הליסינג הליסינג, או השכרת רכוש לתקופה ממושכת, הוא...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/דיני-חוזים.jpg
הליך שימוע ופיטורי עובד

להלן מספר כללים והנחיות להליך השימוע: נכון להיום מעסיק המעוניין לפטר עובד או להעבירו תפקיד מחויב בקיום...

1 48 49 50 51 52 53 54 55 56 71
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.