אנו עומדים בפני הסגר השני.
בצל הקורונה בנינו כמנהלים שגרת ניהול חדשה מותאמת מצב והנה הגיעה החלטה על סגר שני.
אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו הסגר כמנהלים?
אתגר הגמישות הארגונית
במהלך השינויים התכופים למדנו את החשיבות של הגמישות:
- גמישות בניהול המשאב האנושי בהתאמה לצרכים – איך להגדיר את שעות העבודה ותפקידי העובד מבלי להתקבע בהגדרות ונהלים שאין להן תכלית או מטרה ויחד עם זאת לשמור על כבוד העובד ותחושת היציבות – שינוי שעות הפעילות של העובד, צמצום פעולות לא חיוניות, הסברה לעובדים, פעולות של תקשורת וגיבוש, התאמת תכנית העבודה והיעדים.
- גמישות מול הלקוח – איך להבין את צרכי הלקוחות המשתנים ואת מצוקתם ולחזק את הקשר עמם – למשל שינוי שעות האספקה, הגעה לבית לקוח, מענה שירותי בשעות משתנות, התאמת תמהיל המוצרים לתקופה.
- גמישות מול הספקים – תאום ציפיות מול הספקים, התאמת התמחיר ותכולת האספקה לצרכים, רגישות לזמני התשלום, התזרים של הספק.
- גמישות לוגיסטית – עבודה מהבית, אספקת ציוד טכני ועזרים לעובדים.
אתגר ההעסקה
במהלך השינויים התכופים למדנו שיש אופנים שונים ומגוונים של העסקה:
- עבודה מהבית – לוודא שלעובד יש תכנית עבודה ומשימות מוגדרות.
- שינוי בשעות המשרה – לבחון את שעות השירות, קבלת הלקוחות, האספקה.
- חל"ת –בארגונים שהעבודה מושבתת האפשרות לצאת לחלת שני (קוצר ל14 יום מינימום).
- ניצול ימי חופשה – הורדת צבירות מיותרות שמעמיסות על החוב הארגוני.
- ריכוז תפקידים – זמן להיכנס מתחת לאלונקה, לרכז תפקידים ופעולות.
אתגר ההתייעלות
- איך לסווג מה עיקר ומה תפל ולבנות סדרי עדיפויות מחדש.
- מה נחוץ ומה פחות נחוץ.
- איך להתייעל בתהליך ניהול הספקים, ניהול ההזמנות.
- איך לבצע בקרת חשבוניות.
- לבחון את המבנה הארגוני ואת הוצאות השכר בהתאמה לשינוי בהכנסות.
ההזדמנות השיווקית
- לחזק קשר עם הלקוחות – רבים מהם פנויים לתקשורת בגלל הסגר ובגלל החגים.
- לפתח מוצרים ושירותים – התקופה מצריכה יצירתיות וזיהוי של צרכי הלקוח תוך פיתוח מוצרים ושירותים לאתגרים שבפניו.
- לבלוט בשוק – יש הרבה עסקים שיתמקדו בהשרדותם, השוק פתוח למי שייזום, יוביל, יבלוט.
ההזדמנות הניהולית
- מנהיגות – העובדים מצפים למנהיגות שתוביל אותם בעת המצוקה ותציג חזון.
- תקשורת – העובדים מצפים למנהלים שידאגו להם ויתקשרו להם את המשמעויות והמידע לגבי הסגר ומה שאחריו.
- גיבוש – העובדים מצפים למנהלים שיגבשו אותם כצוות.
- סדר וארגון – הזדמנות לדאוג לבדר וארגון שבעת שגרה לא תמיד הם במיקוד – שיפוץ תשתיות, צביעה, ניקיון, ריענון לוגיסטי.
- תכניות עבודה –זו ההזדמנות לבנות תכנית עבודה ליציאה מהסגר, לשנה הבאה, לפריצה מחודשת.
האתגר האבחוני
- בחינת מערך המכירות – לבחון את מערך הכנסת הלידים ,ההמרה מליד לפגישות וסגירות, תפוקת כל יחידת מכירה, רווחיות, תסריט השיחה ללקוח, המבצעים וניהול המכר.
- בחינת מערך השכר – התאמה לחוק ומניעת חשיפה משפטית, הפקת תלושים, תפעול פנסיוני, דיווחי הנוכחות, תשלומים ביתר למוסדות ולעובדים.
- בחינת תהליכי קבלת ההחלטות והמבנה הארגוני – חלוקת האחריות והסמכות, תפקידים מיותרים, מהירות קבלת ההחלטה והזמן לביצועה, תהליכי בקרה.
מומלץ לוודא שלכל אתגר והזדמנות יש אחראי ברור, שהארגון ממוקד לתכנית פעולה ברורה ומוסכמת ושמערכת המסרים אחידה ומונעת אי וודאות.
עוד מאמרים בנושא:

מסרים ויראליים שיקדמו את העסק שלך
בעידן הדיגיטלי, שבו טווחי הקשב קצרים מתמיד ועומס מידע הוא קרב מתמיד, בולטות מהקהל יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור כל עסק. המפתח להצלחה טמון ביצירת מסרים ויראליים שתופסים את הדמיון של קהל היעד שלך ומתפשטים כמו אש בשדה קוצים ברחבי האינטרנט. אבל איך יוצרים

מיקוד ויצירתיות בעסקים
בעולם העסקים המהיר והמתפתח של היום, הצלחה יכולה להיראות חמקמקה, כמעט כמו חידה אניגמטית שמחכה להיפתר. כיזמים ואנשי מקצוע, אנו שואפים כל הזמן למצוא את הנוסחה המנצחת, אותו מרכיב סודי שיכול להניע את העסקים שלנו לגבהים חדשים. ולמרות שישנם גורמים רבים שתורמים להשגת הצלחה, שניים

חרבות ברזל – חוקים, תקנות שעת חירום וצווים נוספים
בימים אלו, בהם מקודמים דברי חקיקה רבים רצינו להביא לידיעתכם כי באתר ספר החוקים הפתוח הוקם מאגר המרכז את כלל חקיקת החירום הרלוונטית למלחמה. חוקים חוק הארכת תקופות (הוראת שעה – חרבות ברזל) (אומנה לילדים) חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – חרבות ברזל)

נבחרת העסקים של ניר דובדבני – תוכנית שידורי לייב עם צוות היועצים והשותפים שלנו – נכון ל29.11.23
תוכנית לייבים לזמן מלחמה מאמרים קשורים לנושא. "חרבות ברזל" ריכוז עדכונים נכון לתאריך 26.10.23 מלחמה בישראל – עדכונים רשות המיסים משרד הכלכלה והתעשייה רשויות נוספות – הודעות לעיתונות פיקוד העורף פרסומים בתקשורת ביטוח לאומי… ספר החוקים הפתוח/חרבות ברזל – נכון ל15.11.23 חרבות ברזל – חוקים,

שלושת מחסומי הקנייה וכיצד נגרום ללקוחות שלנו לקנות
כבעלי עסק אנו נאלצים לעסוק במכירות. הבעיה הגדולה היא שרובנו לא אנשי מכירות. אז כיצד עושים זאת נכון? מאמר מאת: אלכס בונר, יועץ ומרצה לשיווק ומסחר ברשת, במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. במאמר זה נעמיק את ההבנה של נקודת המבט של הקונה

הארגון האוטומטי – איך אוטומציה שיווקית משפיעה על ניהול העסק?
אסטרטגיה שיווקית המשלבת אוטומציה וכלי בינה מלאכותית, משפרת משמעותית את תהליכי השיווק, המכירות ושירות הלקוחות, מעלה את המוטיבציה של העובדים ומובילה לתוצאות משופרות. מערך השיווק והמכירות, יחד עם ההון האנושי, הם מנועי הצמיחה של חברות וארגונים. אסטרטגיה שיווקית המשלבת אוטומציה וכלי בינה מלאכותית, משפרת משמעותית
מאמרים קשורים לנושא.