פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » מאמרים » הכל בסדר – ניהול בזמן הסגר

קטגוריות
ארכיונים
יוני 2024
אבגדהוש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

הכל בסדר – ניהול בזמן הסגר

אנו עומדים בפני הסגר השני.

בצל הקורונה בנינו כמנהלים שגרת ניהול חדשה מותאמת מצב והנה הגיעה החלטה על סגר שני.

אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו הסגר כמנהלים?

אתגר הגמישות הארגונית

במהלך השינויים התכופים למדנו את החשיבות של הגמישות:

  • גמישות בניהול המשאב האנושי בהתאמה לצרכים – איך להגדיר את שעות העבודה ותפקידי העובד מבלי להתקבע בהגדרות ונהלים שאין להן תכלית או מטרה ויחד עם זאת לשמור על כבוד העובד ותחושת היציבות – שינוי שעות הפעילות של העובד, צמצום פעולות לא חיוניות, הסברה לעובדים, פעולות של תקשורת וגיבוש, התאמת תכנית העבודה והיעדים.
  • גמישות מול הלקוח – איך להבין את צרכי הלקוחות המשתנים ואת מצוקתם ולחזק את הקשר עמם – למשל שינוי שעות האספקה, הגעה לבית לקוח, מענה שירותי בשעות משתנות, התאמת תמהיל המוצרים לתקופה.
  • גמישות מול הספקים – תאום ציפיות מול הספקים, התאמת התמחיר ותכולת האספקה לצרכים, רגישות לזמני התשלום, התזרים של הספק.
  • גמישות לוגיסטית – עבודה מהבית, אספקת ציוד טכני ועזרים לעובדים.

אתגר ההעסקה

במהלך השינויים התכופים למדנו שיש אופנים שונים ומגוונים של העסקה:

  • עבודה מהבית – לוודא שלעובד יש תכנית עבודה ומשימות מוגדרות.
  • שינוי בשעות המשרה – לבחון את שעות השירות, קבלת הלקוחות, האספקה.
  • חל"ת –בארגונים שהעבודה מושבתת האפשרות לצאת לחלת שני (קוצר ל14 יום מינימום).
  • ניצול ימי חופשה – הורדת צבירות מיותרות שמעמיסות על החוב הארגוני.
  • ריכוז תפקידים – זמן להיכנס מתחת לאלונקה, לרכז תפקידים ופעולות.

אתגר ההתייעלות

  • איך לסווג מה עיקר ומה תפל ולבנות סדרי עדיפויות מחדש.
  • מה נחוץ ומה פחות נחוץ.
  • איך להתייעל בתהליך ניהול הספקים, ניהול ההזמנות.
  • איך לבצע בקרת חשבוניות.
  • לבחון את המבנה הארגוני ואת הוצאות השכר בהתאמה לשינוי בהכנסות.

ההזדמנות השיווקית

  • לחזק קשר עם הלקוחות – רבים מהם פנויים לתקשורת בגלל הסגר ובגלל החגים.
  • לפתח מוצרים ושירותים – התקופה מצריכה יצירתיות וזיהוי של צרכי הלקוח תוך פיתוח מוצרים ושירותים לאתגרים שבפניו.
  • לבלוט בשוק – יש הרבה עסקים שיתמקדו בהשרדותם, השוק פתוח למי שייזום, יוביל, יבלוט.

ההזדמנות הניהולית

  • מנהיגות – העובדים מצפים למנהיגות שתוביל אותם בעת המצוקה ותציג חזון.
  • תקשורת – העובדים מצפים למנהלים שידאגו להם ויתקשרו להם את המשמעויות והמידע לגבי הסגר ומה שאחריו.
  • גיבוש – העובדים מצפים למנהלים שיגבשו אותם כצוות.
  • סדר וארגון – הזדמנות לדאוג לבדר וארגון שבעת שגרה לא תמיד הם במיקוד – שיפוץ תשתיות, צביעה, ניקיון, ריענון לוגיסטי.
  • תכניות עבודה –זו ההזדמנות לבנות תכנית עבודה ליציאה מהסגר, לשנה הבאה, לפריצה מחודשת.

האתגר האבחוני

  • בחינת מערך המכירות – לבחון את מערך הכנסת הלידים ,ההמרה מליד לפגישות וסגירות, תפוקת כל יחידת מכירה, רווחיות, תסריט השיחה ללקוח, המבצעים וניהול המכר.
  • בחינת מערך השכר – התאמה לחוק ומניעת חשיפה משפטית, הפקת תלושים, תפעול פנסיוני, דיווחי הנוכחות, תשלומים ביתר למוסדות ולעובדים.
  • בחינת תהליכי קבלת ההחלטות והמבנה הארגוני – חלוקת האחריות והסמכות, תפקידים מיותרים, מהירות קבלת ההחלטה והזמן לביצועה, תהליכי בקרה.

מומלץ לוודא שלכל אתגר והזדמנות יש אחראי ברור, שהארגון ממוקד לתכנית פעולה ברורה ומוסכמת ושמערכת המסרים אחידה ומונעת אי וודאות.

עוד מאמרים בנושא:

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

שליטה באמנות השכנוע: כיצד להציג מצגת מנצחת

כשמדובר בהצגת רעיון מצגת מנצח, הבסיס טמון ביצירת נרטיב משכנע. היכולת שלך לספר סיפור מרתק יכולה לרתק את הקהל שלך ולגרום למסר שלך להדהד אותם ברמה עמוקה יותר. כדי לעשות זאת ביעילות, התחל בהבנת הצרכים והרצונות של הקהל שלך. מהן נקודות הכאב שלהם? מה המטרות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

סינרגיה בין ניהול מוצר ואסטרטגיות מכירות שיווקיות

ניהול מוצר ממלא תפקיד מרכזי בהנעת צמיחה עסקית. זה כרוך בתכנון אסטרטגי, פיתוח וביצוע של מוצרים או שירותים העונים על הצרכים והרצונות של לקוחות היעד. על ידי הבנת מגמות שוק, העדפות צרכנים ונופים תחרותיים, מנהלי מוצר יכולים לזהות הזדמנויות לחדשנות ובידול. אחת מהאחריות המרכזיות של

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

שליטה בניהול זמן: המפתח להצלחה בחיים ובעסקים

זמן הוא משאב סופי שכולנו מחזיקים בו, אך לעתים קרובות זה מרגיש כאילו אין מספיק שעות ביום כדי להשיג את כל מה שאנחנו צריכים לעשות. כאן נכנסת לתמונה החשיבות של ניהול זמן. ניהול זמן עוסק בשליטה בזמן שלנו, בעשיית הדבר היעיל ביותר, ובאיך להפיק את

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

יצירת הצעת ערך שאי אפשר לעמוד בפניה: צלילה עמוקה לתוך מודלים עסקיים

בעולם שבו עסקים מנווטים ללא הרף בנוף המתפתח של דרישות צרכנים, מרכיב חיוני אחד בולט כאבן הפינה להצלחה – הצעת הערך. דמיינו את זה: תערובת מעוצבת בקפידה של חדשנות, אמפתיה וחשיבה אסטרטגית, כולם מתאחדים ויוצרים את הלב הפועם של המודל העסקי של החברה. היום, אנחנו

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

שליטה בייעוץ עסקי: מפת דרכים מניתוח ליישום אסטרטגיה

ניתוח מקיף מהווה את עמוד השדרה של התקשרויות מוצלחות של ייעוץ עסקי. היא מאפשרת ליועצים לקבל הבנה מעמיקה של צרכי הלקוח, לזהות בעיות בצורה מדויקת ולפתח פתרונות יעילים. באמצעות ניתוח מקיף, יועצים יכולים לחשוף תובנות חשובות המניעות קבלת החלטות אסטרטגיות. גישה מונעת נתונים זו מבטיחה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
המומחים של פתרונות

עקרונות הליבה של מתודולוגיית Lean

בעולם שבו הסתגלות היא המפתח להישרדות, עסקים חייבים להתפתח כדי לשגשג בתוך הנוף המשתנה ללא הרף של התקדמות טכנולוגית, גלובליזציה והעדפות צרכנים דינמיות. כאשר גאות השינוי שוטפת את התעשיות, אימוץ מתודולוגיות חדשניות הופך לא רק לאופציה אלא הכרח עבור אלה השואפים להישאר בקדמת העקומה. גישה

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק