נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

NPS – מדד נאמנות לקוחות (Net Promoter Score)

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
 הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/12/בדיקת-חשבוניות-ספקים.jpg
דעו את זכויותיכם - דמי אבטלה בתקופת חופשה ללא תשלום

בנסיבות שנוצרו בעקבות משבר הקורונה, הוחלט על הוצאתך לחופשה ללא תשלום. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/12/השיטה-לחיסכון.jpg
הוצאת עובדים לחל"ת וקבלת דמי אבטלה

השפעת התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות לתקופות בידוד משפיעים על עסקים רבים בישראל, אשר בחלקם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/11/פתרונות-אפקטיביים.jpg
עובדים בצל נגיף הקורונה

עובדים רבים החוזרים מחו"ל נאלצים להעדר ממקום העבודה בשל החשש להדבקה בנגיף הקורונה. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/דלקן-scaled.jpg
רפורמת הדלקן האוניברסלי

רפורמת הדלקן האוניברסלי – סקירת סטטוס על ידי צבי ליכטצייגר במסגרת התוכנית "צבע הכסף"...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/01/ביטוח-רכב-4.jpg
הליסינג התפעולי ממשיך לצנוח גם ב-2019

גם שנת 2019 לא חייכה לענף הליסינג התפעולי. יותר ויותר עובדים וחברות הבינו שהם משלמים מחיר יקר עבור סמל...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/12/ניהול-חוזים.jpg
ניהול חוזים

אחד התחומים החשובים בניהול נכון של עסק הוא ניהול החוזים. בין אם מדובר בניהול חוזים מול ספקים, לקוחות,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/11/ספקים.jpg
תבעה פיצוי מלקוחה שעברה לספקית אחרת לפני תום החוזה – ונדחתה

חברה המספקת ציוד משרדי תבעה  לקוחה שעברה לספק אחר באמצע תקופת ההתקשרות. טענת החברה שעל פי ההסכם על הלקוחה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/11/שכר-עבודה.jpg
הבנק אפשר לחברה לחרוג ממסגרת החשבון, ויצר "ציפייה לגיטימית"

ביהמ"ש הפך את החלטתו של הבנק הבינלאומי הראשון בנוגע לשני שיקים של לקוחה שלו שלא כובדו. השופטת הסבירה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/11/מס-בלו-לדלק.jpg
בלו מג'יק הוא הסם הכי נפוץ במדינה

המדינה התמכרה להכנסות ממס הבלו המוטל על הדלק; ההשלכות ארוכות הטווח הן זיהום אוויר, תחלואה ומוות המשך...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/10/פסקי-דין.jpg
הבנק ישלם 2 מיליון ש' על חיוב יתר של ריבית פיגורים

יזמית בנייה גילתה שבנק דיסקונט גבה ממנה ריבית פיגורים של יותר מ-18% אף שלטענתה התחייב לגבות 17% בלבד....

1 49 50 51 52 53 54 55 56 57 71
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.