משבר הקורונה תפס את כולנו – ברמה האישית וברמת החברה – לא מוכנים.
חלק מהעובדים יצאו לחל"ת, חלקם עובדים מהבית ומי שנשאר עובד לעיתים יותר בגלל צמצום כוח האדם.
רווחת עובדים תמיד נתפסה בעיני המעסיקים כדבר חשוב, אך אף פעם לא בין המקומות החשובים בניהול חברה. משהו שעושים כ"מותרות" – כשיש זמן, יש כסף ויש רווחים.
תקופות משבר כמו הקורונה/ כלכלי/ בטחוני מוכיחות לנו כי רווחת עובדים היא זאת שמשמרת את העובדים לאורך זמן בחברה.
מחקרים מראים לנו כי וותק עובדים לא מושפע בעיקר משכר העובדים, אלא גם ובעיקר מיחס ועניין בעבודה, סביבת עבודה ורווחת עובדים.
מעסיקים שיבינו זאת בזמן ויפעלו לטובת העובד, ירוויחו עובדים לויאליים יותר! כל זאת בעלות נמוכה הרבה יותר מאשר בשגרה. אם בשגרה היינו מוציאים עשרות אלפי שקלים על ימי גיבוש , סדנאות או נופשים – היום העובד יכול להיות מסופק מהרבה פחות.
בשגרה "רווחת עובדים" הוא תחום העוסק ב"כיף": ימי גיבוש, מסיבות, ימי הולדת. "כיף" שהוא חשוב לבניית האמון והמחויבות, "המחוברות הארגונית" בין העובד והחברה ותחזוקתן.
כעת זה הזמן לדאוג לשלוותם הנפשית של העובדים , מחוברות לחברה ולחברי הצוות ואפילו למשפחה שלהם.
מה כדאי לכם לעשות כבר עכשיו?
הנה כמה כלים ורעיונות שבהשקעה נמוכה מייצרים תשואה גבוהה מאד לאורך זמן בחברה –
- ייצרו מפגשי "סיעור מוחות", "שולחנות עגולים" ב"זום" – המלצתנו על 3 קבוצות שונות , הנהלה , מנהלי צוותים ואף ערבוב של שניהם יחדיו.
- כתובת אחת שניתן לפנות אליה בכל בעיה – "המבוגר האחראי".
- הורידו מהעובדים בירוקרטיה והנגישו להם במקסימום את הדרך למילוי טפסים מול משרדי הממשלה (חל"ת). אנו ממליצים לייעד עובד שימלא ביחד עם העובד את הטפסים ויהיה איש הקשר לכל שאלה בנושא. בתקופה זו קיימת אי וודאות גדולה ועזרה שלכם תחסוך לעובד טרטור מיותר.
- הציעו לעובד ובני משפחתו אפשרות לפניה למוקד פסיכולוגי. כיום ישנם ארגוני "חינם" או בעלות נמוכה עבור הארגון.
- מומלץ לבצע אחת לתקופה מפגש "זום" חברתי בשעות הערב ואף להפתיע עם סדנא כמו סדנת בישול, ברמן, כלכלת בית או כל אומן אחר.
- ניתן לשלוח שוברי קניות להצטיידות במזון וכו'.
- מנוי לטלוויזיה Netflix – כן, כן. רעיון יצירתי שיקנה את עולמכם בקרב העובדים. הם לא יפסיקו לספר על זה למשפחה, לחברים ולסביבה.
- בימים כאלה החיבור לבית חשוב ואף חשוב לנו לחבר את העובדים עם בני המשפחה , ניתן לשלוח אליהם משחקי חברה כמו טאקי , מונופול וכו'.
אם עשיתם את כל זה אין לנו ספק שהנגיעות ה"קטנות" ישפיעו על העובד כאשר נחזור לשגרת עבודה רגילה, והחברה תרוויח בענק לאורך זמן.
רוצים עזרה וכלים כיצד ליישם את הרעיונות הללו?
רוצים לקבל תשואה כפולה על השקעה קטנה?
רוצים להגדיל הכנסות ורווחים ולצמצם הוצאות?
דברו איתי עכשיו – שראל – 054-332-3522
או שלחו מייל ל- israels!@esg.co.il (אפשר גם בתגובה לדיוור הזה)
ונחזור אליכם בהקדם ובשמחה.
שמרו על הבריאות.
שלכם,
רפי ישראל
מומחה במשאבי אנוש וניהול משברים – "פתרונות אפקטיביים"
עוד מאמרים בנושא…
פרסומי השבוע – 24 אפריל 2024
פרסומי השבוע מאמרים קשורים לנושא. שעון קיץ 2024: מתי מזיזים את השעון? כל התשובות לקראת המעבר – פורסם באתר ישראל היום בסוף השבוע הבא ישראל עוברת לשעון קיץ, כל מה שצריך לדעת לקראת המעבר • בדקנו מה בכלל הביא להחלטה להחליף… משאבי אנוש – בניית
מודלים לאבחון אסטרטגי
האם אתה בעל עסק או איש שיווק המעוניין להשיג יתרון בשוק התחרותי של היום? אם כן, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נחקור את העולם המרתק של אבחון אסטרטגי בשיווק ובסביבה התחרותית. אנו נחשוף מודלים רבי עוצמה שיכולים לעזור לך להעריך ולהבין את הנוף העסקי שלך
מודל הקנבס (Business Model Canvas)
בנוף ההולך ומתפתח של פיתוח עסקי, בסיס איתן וחזון ברור הם חיוניים להשגת הצלחה. אבל איך אתה יכול להבטיח שהמודל העסקי שלך חזק מספיק כדי לעמוד באתגרים של השוק של היום? הכנסו אל אלכסנדר אוסטרוולדר, המוח מאחורי קנבס המודל העסקי המהפכני. The Business Model Canvas, שפותח
תרבות ארגונית – מדדי KPI
לפני שנצלול לעולם של מדדי KPI ומדדים, חשוב שתהיה לנו הבנה ברורה של מה הם ולמה הם חשובים. מדדי ביצועים מפתח, או KPI, הם מדדים ניתנים לכימות המסייעים לעסקים לעקוב אחר ההתקדמות שלהם לקראת השגת יעדים ספציפיים. אינדיקטורים אלו מספקים תובנות חשובות לגבי הביצועים והיעילות
מיומנויות מנהלי משאבי אנוש
כמנהל משאבי אנוש, חיוני להיות בעל חשיבה אסטרטגית בכל הנוגע לניהול משאבי אנוש. זה כרוך בהתאמה של יוזמות משאבי אנוש עם היעדים הארגוניים הכוללים. על ידי הבנת האסטרטגיה והכיוון העסקי, תוכל לפתח אסטרטגיות משאבי אנוש התומכות בהשגת יעדים אלו.כדי לפתח חוש אסטרטגי לניהול משאבי אנוש,
משאבי אנוש – בניית תרבות ארגונית עמידה
לפני שצוללים לתוך המורכבות של בניית תרבות ארגונית בת קיימא, חשוב להגדיר תחילה מה זה אומר בדיוק. תרבות ארגונית בת קיימא היא תרבות הבנויה על בסיס של ערכים, אמונות והתנהגויות משותפים התואמים את המשימה והיעדים של החברה. זוהי סביבה שבה עובדים מרגישים מוסמכים להביא את
מאמרים קשורים לנושא.