רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
ספטמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/פתרונות-אפקטיביים-פסקי-דין-scaled.jpg
הורשע בקיזוז פיקטיבי של מע״מ בסך 47 מיליון שקל – וישלם על זה מס

איש עסקים ערער על שומות פקיד השומה חיפה שהוצאו לו לאחר שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות. בית המשפט דחה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/יועץ-מס.jpg
יועץ מס

כמעסיק אתה נדרש להעסיק מגוון עצום של עובדים. יש את אלו שמתנהלים מול הלקוחות, אלו שעוסקים בייצור והפקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/בקרת-שכר-רווחת-עובדים-scaled.jpg
איך להגדיל את רווחת עובדים – דווקא בעת משבר במשק! – ולהרוויח מכך בענק

משבר הקורונה תפס את כולנו – ברמה האישית וברמת החברה – לא מוכנים. חלק מהעובדים יצאו לחל"ת,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/24065601_s.jpg
תפוקות ותוצאות במקום שעות והוצאות

עידן הקורונה ותהליך הגלובליזציה שעובר השוק חייבו את המעסיקים והמנהלים למצוא פתרונות ניהוליים חדשים....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/בחינת-כיסוי-ביטוח-scaled.jpg
בחינת כיסוי ביטוח

בחינת כיסוי ביטוח לעסקים וחברות מתבצעת על ידי חברות מקצועיות ובעלות מומחיות בתחום. פוליסת ביטוח המעניקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/roomy-home-office-PF7GCTA-scaled.jpg
בחינת הוזלה ציוד ומיכון משרדי

ציוד משרדי מהווה מרכיב חשוב וחלק בלתי נפרד מסביבת העבודה. ציוד משרדי הינו חיוני לפעילות השוטפת של העסק...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/התקני-תדלוק-התייעלות-בתצרוכת-הדלק-scaled.jpg
התקני תדלוק, התייעלות בתצרוכת הדלק

התקני תדלוק מהווים פתרון אוניברסלי המקנה גמישות ונוחות לחברות ולעובדיהן. התקן אוניברסלי המותקן ברכב מאפשר...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/ליסינג-מימוני-scaled.jpg
ליסינג מימוני

עסקת ליסינג מימוני נועדה לאפשר לכם לנהוג ברכב חדש וזאת ללא הוצאה של סכום חד פעמי גבוה הדרוש לרכישת רכב...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/06/ליסינג-תפעולי-scaled.jpg
ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי הינה שיטת חכירה של רכבים בכמות משתנה, החל מרכב בודד ועד לצי של אלפי רכבים לחברה. המשך&...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/06/קורונה-scaled.jpg
קורונה הגל השני – היערכות והוצאה לפועל

לקוח יקר! על מנת לסייע לך בתהליך ההתמודדות עם הגל השני של הקורונה, לצפות קדימה בראייה אסטרטגית ולהיערך...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק