פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ לעסקים » שתי הטעויות החמורות ביותר של 90% מבעלי העסקים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

כתיבת תוכנית עסקית

לפני שצוללים לתוך המורכבות של כתיבת תוכנית עסקית, חשוב להבין את מטרתה ומשמעותה. תוכנית עסקית

קרא עוד »
קטגוריות
ארכיונים
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

שתי הטעויות החמורות ביותר של 90% מבעלי העסקים

​​שמעו סיפור קצר…
בכל פתיחת קורס או הרצאה לבעלי עסקים אני מתחיל בסבב קצר בו כל המשתתפים מספרים קצת על עצמם, שמם, מאיפה הם, ומה הם עושים במסגרת העסק.
אחד מאותם בעלי העסקים, איש חביב ענה לי שהוא עוסק בלוגיסטיקה. הסתכלתי עליו בהשתאות, ושאלתי אותו: "לוגיסטיקה? איזה סוג של לוגיסטיקה?" והוא בתום לב וגאווה ענה לי: "כל סוגי הלוגיסטיקה!". שאלתי אותו "מה זאת אומרת? נניח וברצוני להוביל מכולה מיוון לסינגפור, תוכל לדאוג לי לזה?", הוא ענה במבוכה: "אממ… תשמע… לא בדיוק… זאת לא הלוגיסטיקה שאני מתעסק בה". המשכתי ושאלתי אותו: "האם תוכל לארגן לי חילוץ אם אתקע ברמת הגולן עם ג'יפ שטח?", הוא האדים עוד יותר והשיב לי: "אממ… תראה… לא בדיוק, אני פחות מתעסק בדברים כאלה…".

כשגרמתי לו להבין שהוא לא באמת עוסק בכל סוגי הלוגיסטיקה כמו שהוא הצהיר, מיד חידדנו ביחד את התחום בו הוא נותן שירות, והבנו שהוא מספק שירותי הסעדה והקמת אירועים לקבוצות בשטח.
אתם יכולים לדמיין לעצמכם את המרחק הרב בין מה שהוא חשב שהוא עושה, לבין מה שהוא עושה באמת.

הטעות השיווקית שכמעט כולם נופלים בה – לדבר במונחי פתרון ולא במונחי צורך:

מרבית בעלי העסקים בהם אני נתקל מדברים במונחי פתרון ולא במונחי צורך.
למה הכוונה? כשללקוח כואב הגב והוא מחפש מטפל אלטרנטיבי, ברוב המקרים לא יעניין אותו רק המטפל שיציע לו פתרון לבעיה שלו אלא שכאב הגב יעלם, שנותן השירות (במקרה זה המטפל) יהיה אמין, שלא יהיה יקר מדי, ושיתחייב לתוצאות. כל זאת במקרים בהם הלקוח לא יחפש סוג מסוים של טיפול שהומלץ לו.

הטעות השיווקית השנייה – חוסר מיקוד בקהל היעד:

פעמים רבות כשבעלי עסקים נשאלים לגבי קהל היעד שלהם, הם עונים לצורך של מי שהם יכולים לספק לו שירות.
לדוגמא, מעצבת תכשיטים לנשים מאזור פתח-תקווה, שעובדת בסטודיו בבית שלה, ומייצרת כמות קטנה יחסית של תכשיטים, תענה פעמים רבות על שאלת קהל היעד כך: "קהל היעד שלי הוא נשים מגיל 16 ומעלה מכל הארץ". זה אולי נכון מנקודת המבט שלה כשהיא מנסה להבין מי יכול ליהנות מהתכשיטים שלה, אך לא נכון מנקודת מבט שיווקית. אותה מעצבת יכולה להגדיל ולענות, שקהל היעד שלה הוא כולם, כי גם גברים בכל גיל יכולים ליהנות מהתכשיטים שלה כמתנה.
היא אמנם יכולה לספק שירות לכל מי שציינה, אך לא בטוח שהיא רוצה לכוון את מאמצי השיווק שלה אליהם. כשניכנס לאוטו וישאלו אותנו – מה היעד שלנו, אנחנו לא נשיב:  "בעיקרון אני נוסע לכל הארץ", אלא נציין את המקום היחיד אליו אנחנו מכוונים את מאמצי הנסיעה שלנו. אותו הדבר קורה גם עם קהל היעד שלנו. אין מדובר במי האנשים שאנחנו יכולים לספק להם שירות, אלא מדובר באנשים אליהם אנו מעוניינים לכוון  את מאמצי השיווק המוגבלים שלנו.

אז למי פונים? ומה אנחנו בעצם עושים?

התשובה לכך היא פשוטה: אנחנו פונים למי שהכי נוח לנו לעבוד איתו, ואנו מספקים לו מענה לצורך שלו. אם נבחר בקפידה את קהל היעד, ונתמקצע בשיווק ובשירות של אותו קהל יעד, כך נוכל להגיע לצמיחה מהירה של העסק במינימום משאבים.

מאמר מאת: אלכס בונר, יועץ ומרצה לשיווק ומסחר ברשת, במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. ​

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה