פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » עדכונים, פרסומים, חקיקה, פסקי דין » חדשות האתר » ״כמו אוויר לנשימה״: ביקורת על סחבת בטיפול במענק קורונה

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

כתיבת תוכנית עסקית

לפני שצוללים לתוך המורכבות של כתיבת תוכנית עסקית, חשוב להבין את מטרתה ומשמעותה. תוכנית עסקית

קרא עוד »
קטגוריות
ארכיונים
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

״כמו אוויר לנשימה״: ביקורת על סחבת בטיפול במענק קורונה

בפסק דין מנחה, בו התקבל ערעור של חברה שמענק הקורונה שלה קוצץ, נקבע בין היתר כי רשות המיסים אינה רשאית לעכב החלטה בהשגה על מענק קורונה מעבר ל-120 הימים שנקבעו בחוק.

השופטת אורית וינשטיין מבית המשפט המחוזי בחיפה קיבלה לאחרונה ערעור שהגישה חברת לאבטחת טיולים נגד רשות המיסים. הרשות אישרה לחברה רק חלק ממענק הקורונה שביקשה, וגם זאת באיחור של 68 יום מהמועד האחרון שנקבע בחוק. השופטת מתחה ביקורת על התנהלות הרשות וכתבה בין היתר כי מענקי הקורונה נועדו לתת סיוע מהיר ויעיל לעסקים.

חברת ״ב.ג. בטחון הצפון״ עוסקת מאז 1999 בשירותי אבטחה, ליווי ומתן שירותי רפואה לטיולים ומחנות בהם משתתפים ילדים ובני נוער.

התפרצות מגפת הקורונה גרמה להפסקה מוחלטת של פעילות החברה, ולהוצאתם לחל״ת של 134 עובדיה.

בהתאם לחוק לסיוע כלכלי לעסקים בתקופת הקורונה הגישה החברה הגישה בקשה למענק בגין השתתפות בהוצאות קבועות לחודשים מאי-יוני 2020 וטענה כי היא זכאית למענק בסך של כ-386,000 שקל.

רשות המיסים לא קיבלה את הבקשה במלואה וקבעה שהחברה זכאית לכ-214,000 שקל בלבד. סכום זה שולם לה.

החברה הגישה השגה, ומשלא התקבלה תשובה, הגישה גם ערר. במרץ 2021 הוגשה לתיק הערר החלטת הרשות בהשגתה של החברה ונקבע כי יש להקטין את המענק לכ-110,000 שקל בלבד. בהחלטה נקבע כי השינוי נבע מבדיקה נוספת של נתוני השכר.

החברה טענה כי ההחלטה בהשגה ניתנה בחלוף המועד שנקבע בחוק הסיוע הכלכלי (120 יום מהגשת ההשגה) כך שיש לקבל את הערר על הסף.

רשות המיסים טענה שאמנם חל עיכוב אך מאחר שלא נקבעה בחוק סנקציה בגין איחור במתן ההחלטה בהשגה, המועד הקבוע בחוק אינו מחייב. היא הוסיפה כי החברה היא ״עסק עונתי״ מה שמצדיק חישוב המענק שלא לפי המקדם שנקבע בחוק.

ועדת הערר קבעה המועד הקבוע בחוק להחלטה בהשגה הוא הנחיה לא מחייבת. לגופו של עניין הוועדה קיבלה את הערר חלקית וקבעה כי היותה של החברה ״עסק עונתי״ מהווה עילה סבירה לשינוי שנעשה על ידי הרשות. עם זאת, היא דחתה את אופן החישוב וקבעה שהחברה זכאית ל-214,000 שקל.

על כך הגישה החברה ערעור. היא טענה שההחלטה בהשגה ניתנה באיחור משמעותי ללא סיבה מוצדקת. לדבריה, מדובר בסחבת, בניסיון להתיש אותה, ויש להורות על קבלת הערר על הסף. עוד היא טענה כי לא ניתנה לה זכות להגיב לטענת ה״עסק העונתי״ שמהווה הרחבת חזית.

התנהלות לא ראויה

השופטת אורית וינשטיין קיבלה את שתי טענות החברה במלואן.

היא ציינה שהרשות איחרה במתן ההחלטה בהשגה ב-68 ימים ללא הסבר או הצדקה. השופטת כתבה כי מאחר שתכלית החוק היא לקדם בזריזות את מתן המענקים על מנת לספק לעסקים ״חמצן״, לא ניתן לעכב את ההחלטה מעבר למועד הקבוע בחוק וצריך היה לקבל את הערר בשל האיחור.

עוד היא קבעה כי נפל פגם בהחלטת ועדת הערר בכך שביססה את הכרעתה על טענת ה״עסק העונתי״ מבלי לקבל את עמדתה של החברה ותוך פגיעה בזכות הטיעון שלה. היא הוסיפה כי קביעת הוועדה שהחברה היא ״עסק עונתי״ אינה מבוססת.

בסוף דבריה, השופטת הבהירה לרשות שהמענקים המגיעים לבעלי העסקים מכוח החוק אינם ״נדבה״ והם כאוויר לנשימה עבורם והתנהלות הרשות במקרה זה לא הייתה ראויה.

הרשות חויבה בהוצאות ושכ״ט עו״ד בסך 45,000 שקל.

  • ב״כ המערערת: עו"ד מיכל פוירשטיין-ריינפלד
  • ב״כ המשיבה: עו"ד רונית ליפשיץ מפרקליטות מחוזי חיפה (אזרחי)

עו"ד איתי הכהן עוסק/ת ב- מיסים
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

פורסם באתר פסק דין

עוד מאמרים בנושא…

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חדשות האתר

קריסת חברות בקורונה: תביעות נגד נושאי משרה הן לא הפתרון

המשבר הוביל חברות רבות לפירוק. נושים שמעוניינים לקבל את כספם חזרה נוטים לתבוע אישית את בעלי המניות ונושאי המשרה. הצפת בתי המשפט בתביעות מסוג זה אינה מומלצת ועלולה להזיק דווקא לנושים עצמם בשנה החולפת בתי המשפט הוצפו במספר לא מבוטל של תביעות נגד בעלי מניות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חדשות האתר

דמוגרפיה של עסקים, מקבץ נתונים סטטיסטיים ממרשם העסקים, 2011-2020

פרסום זה כולל מידע בנושא דמוגרפיה של עסקים, ומכיל מאגר נתונים שנתיים אודות עסקים ומאפייניהם ממרשם העסקים. מאמרים קשורים לנושא. שינויי מחירים והשפעת גל התחלואה באומיקרון על העסקים בישראל סקר הערכת המגמות בעסקים הוא סקר חודשי שבו פונים למנהלים במגזר העסקי בענפי התעשייה הבינוי, המסחר

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חדשות האתר

ממשבר לשיקום וצמיחה: מגפת הקורונה בעידן חוק חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שהחליף את פקודת פשיטת הרגל נכנס לתוקף בדיוק בזמן – כשעובדים רבים מצאו את עצמם מחוסרי עבודה ועסקים רבים קרסו. אלה האפשרויות שעומדות בפניהם. מאמרים קשורים לנושא. הקלות לעובדים שכירים הנמצאים במשבר כלכלי – פשיטת רגל/חדלות פירעון לאור התפרצות נגיף

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חדשות האתר

״כמו אוויר לנשימה״: ביקורת על סחבת בטיפול במענק קורונה

בפסק דין מנחה, בו התקבל ערעור של חברה שמענק הקורונה שלה קוצץ, נקבע בין היתר כי רשות המיסים אינה רשאית לעכב החלטה בהשגה על מענק קורונה מעבר ל-120 הימים שנקבעו בחוק. השופטת אורית וינשטיין מבית המשפט המחוזי בחיפה קיבלה לאחרונה ערעור שהגישה חברת לאבטחת טיולים נגד רשות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חדשות האתר

סקר מוסר תשלומים לעסקים קטנים ובינוניים-2021

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, במשרד הכלכלה, מבצעת מדי שנה סקר מעקב אחר מוסר התשלומים בקרב עסקים קטנים ובינוניים בישראל. מאמרים קשורים לנושא. מדד ידידותיות הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים כחלק מבחינת מצב האשראי, ועל מנת לעודד את המודעות והתחרותיות בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים, אנו מפרסמים

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה