נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

NPS – מדד נאמנות לקוחות (Net Promoter Score)

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
 הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/דבר.png
אי השוויון בשכר בישראל בשיא של עשור: ״הכסף שלנו שווה פחות, מרגישים שצעירים לא בסדר העדיפויות״ - פורסם בדבר

ועדת הצעירים של הכנסת התכנסה לדיון ראשון מאז הפגרה, ונציגי ארגוני נוער וצעירים הגיעו להשמיע את קולם |...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/04/2.png
תקשורת מנצחת ככלי למינוף תהליכי שירות ומכירה בכל ארגון

אנשים עושים עסקים עם אנשים ולכן הבסיס לכל מערכת יחסים שלנו עם הלקוחות היא תקשורת מנצחת. לקוחות הם הבסיס...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/04/1.png
מה עומד מאחורי תהליכי קבלת החלטות?

קבלת החלטות בכדי לקבל החלטה נכונה צריך לבדוק האם ההחלטה תניב את התוצאה הרצויה.ישנם אנשים שתהליך קבלת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2021/10/IMG_4642-1403.jpg
עיצומים כספיים והתראות מינהליות

הוראות שבחוקי העבודה משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מוסמך לקיים הליכי בירור וחקירה בנסיבות בהן...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/2.png
מחלקת HR עם הפנים ל- 2023 - פורסם בכלכליסיט

"הדיאלוג עם העובדים עוזר להישאר בפוקוס ולא להיסחף אחרי טרנדים": מחלקת HR עם הפנים ל-2023, עם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/07/תחלופת-עובדים.png
תחלופת עובדים

תחלופת עובדים במונחים של משאבי אנוש, תחלופת עובדים אומרת אחד משלושה דברים: עובדים שעוזבים, עובדים שמפוטרים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/רותם-דוידסון-2.png
רותם דוידסון

מאמנים עיסקיים – יש הרבה. משני קריירה והעצמה עיסקית לחיים – יש בודדים חברים יקרים,תכירו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/1.png
הצפי להשקעות בהיי-טק ב-2023: שליש מבשנה שעברה - פורסם בN12

ברקע המיתון בארה"ב, חברת המחקר IVC מעריכה כי קצב ההשקעות יעמוד השנה על כ-300 עד 500 מיליון דולר...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/פודקאסט2.gif
מפקדת ממר"ם לשעבר מספרת איך פורצים תקרות בטון - פורסם בכלכליסט (פודקאסט)

פודקאסט "הייטק בפקקים" בפרק מיוחד ליום האישה, עם אל"מ במיל' טליה גזית, על המנהיגות הנדרשת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/1.png
"מעודדים נשים להחמיא לעצמן": איך מגיעים ל-50% עובדות תוך שנתיים? - פורסם בN12

בחברת נטורל אינטלג'נס פועלים להגדיל את מספר הנשים העובדות בחברה • "ראינו שנשים נרתעות מרשימות מכולת...

1 26 27 28 29 30 31 32 33 34 71
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.