נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

ביהמ"ש המחוזי: על רשות המיסים להתייחס להוצאות של עצמאיים ללא משרד

בעלי מקצוע רבים עורכים פגישות בבתי קפה. האם כספים שהם מוציאים בפגישות כאלה יכולות להוות הוצאה מוכרת לצורך ניכוי מס?

בעלי עסקים רבים שאין להם משרד, מקיימים פגישות עם לקוחות בבית קפה. חברת "משרד בקפה" הקימה בתחילת השנה מיזם שמטרתו לספק מענה לעניין זה. החברה התקשרה בהסכמים עם עשרות בתי קפה ועם לקוחות פוטנציאליים (בעלי מקצוע שאין להם משרד), ומהווה מעין מתווך המחבר בין בתי הקפה לבין העצמאיים.

אפליקציה שפיתחה החברה מאפשרת להירשם ולטעון אותה בכסף. בדרך זו, כאשר מגיע לקוח לבית הקפה ומופעלת האפליקציה, מכוח הסכמי ההתקשרות בין שלושת הצדדים – המבקשת, הלקוח ובית הקפה – מתבצעת עסקה המבקשת שבה בית הקפה מקבל תשלום עבור השירותים שהעניק ללקוח, והחברה מוציאה ללקוח שתי חשבוניות מס: האחת בסך של כ-60% מהתשלום לבית הקפה – חשבונית זו מוגדרת כתמורה בעד שירותי משרד; חשבונית שניה בסך של כ-40% מהתשלום לבית הקפה – חשבונית זו מוגדרת כתמורה בעד המזון והמשקאות שצרך הלקוח.

על פי טענות החברה, ההוצאה שבחשבונית הראשונה מותרת בניכוי, ואילו ההוצאה שאינה מותרת בניכוי גלומה בחשבונית השניה בלבד.

במסגרת "המרצת פתיחה" שהגישה בבית המשפט המחוזי בלוד, ביקשה החברה להצהיר כי הוצאות המזון והמשקאות מותרות גם הן בניכוי לפי פקודת מס הכנסה וחוק המע"מ. במילים אחרות החברה ביקשה לקבוע שמדובר ב"הוצאה מוכרת" לצרכי מס.

יש לציין כי החברה ביקשה לתקן את בקשתה לסעד ההצהרתי, כך שלא יתייחס לאופן החלוקה של ההוצאות ביחס של 60/40, אלא רק לשאלה העקרונית בדבר היתכנות המנגנון העקרוני שייסדה.

החברה פתחה בהליך לאחר שבכנס יועצי מס שנערך באילת, מנהל רשות המיסים התייחס למיזם שלה, ולפי פרסום בעיתונות אמר שמדובר בפיצול אסור שהרשות אינה מתכוונת להסכים לו.

בין היתר, החברה טענה כי כתוצאה מפרסום זה, לקוחות ובתי קפה רבים ביטלו את ההתקשרות עמה.

להכיר בהוצאות האמיתיות

השופט אבי גורמן אמנם דחה את הבקשה, אך לא מסיבות מהותיות, ותוך שהדגיש כי מדובר בשאלה חשובה שצריך להכריע בה.

ראשית, השופט הבהיר כי מחלוקות בענייני מיסים צריכיות להתברר בהליכי שומה. תחילה יש להגיש דו"ח לפקיד השומה של הרשות, שבוחנת את העובדות ומחליטה אם לקבל את עמדת הנישום או לא. לאחר מכן הנישום זכאי להגיש השגה לרשות. רק לאחר שני שלבים אלה, במידת הצורך ניתן לערער לבית המשפט, כך שהמחלוקת תגיע לפתחו רק לאחר בירור מקיף של התמונה העובדתית והמשפטית.

במקרה זה המרצת הפתיחה הוגשה לפני שנערכו הליכי שומה של ממש. במצב זה השופט סבר שאין לדלג על הליכי השומה, בטרם רשות המיסים גיבשה עמדתה ברורה בעניין.

כמו כן, השופט הבהיר שלמעשה בין הצדדים אין יריבות, שכן החברה מהווה מעין צד שלישי, ומי שצריך להגיש את הבקשה הוא הנישומים עצמם – אותם לקוחות של החברה, בעלי מקצוע שתוצאת המס לכאן או לכאן תחול עליהם.

ואולם, למרות דחיית הבקשה השופט הדגיש שהוא "רואה חשיבות בסוגיה בה שמה לעצמה המבקשת מטרה לטפל: הכרה במלוא הוצאות ניהול העסק שיש לבעלי עסקים שאין ברשותם משרד. בעידן המודרני וכתוצאה משינויים טכנולוגיים, יש כיום יותר בעלי עסקים מסוג זה משבעבר, ואין בעיני ספק כי ראוי, עד כמה שניתן, כי מערכת המס תנסה לעצב את דיניה באופן המכיר במלוא ההוצאות האמיתיות שהיו לנישומים אלה".

  • ב"כ המבקשת: עו"ד איתן אסנפי, עו"ד דורון לוי, עו"ד שירה רייך
  • ב"כ המשיבה: עו"ד גלית פואה

עו"ד גילה בן זאב עוסק/ת ב- מיסים
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

פורסם באתר פסקדין

פתרונות אפקטיביים
ייעוץ ופיתוח ארגוני - Succsess-pro

תפקידו של היועץ הארגוני בעידן המודרני: ממטפל בתסמינים למעצב עתיד אסטרטגי

העולם העסקי של המאה ה־21 מתאפיין בקצב שינוי מסחרר, בתחרות מתגברת ובצורך מתמיד להתאים את הארגון לסביבה מורכבת. אם בעבר יועץ ארגוני נתפס כפתרון חירום למשברים, הרי שכיום הוא הפך לשותף אסטרטגי של הנהלות. המיקוד כבר אינו רק בכיבוי שרפות ובטיפול בתסמינים, אלא בבניית חוסן

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

מפת התמודדות HR עם משבר

מפת התמודדות HR עם משבר מפת ההתמודדות של HR עם משבר מתארת שישה שלבים מעגליים שכל ארגון צריך להכיר כדי לשמור על יציבות, חוסן ומשמעות אנושית בזמן אי־ודאות.כל שלב מייצג תהליך מעשי שנבדק בשטח, החל מהיערכות מוקדמת ועד לשימור הידע אחרי שהמשבר מסתיים. בשלב היערכות

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש בעידן אי־ודאות – משברים, לחצים וביטחון רגשי בארגון

בעידן שבו האי־ודאות הפכה לקבועה החדשה, תפקידם של מנהלי משאבי אנוש השתנה באופן דרמטי. מגפות עולמיות, משברים ביטחוניים, אינפלציה, מחסור בעובדים, ומציאות כלכלית מתחלפת – כל אלה מציבים אתגר עצום בפני מנהלי HR. בישראל, בה המציאות הביטחונית והחברתית מתערבבות עם סביבת עבודה גלובלית, ניהול אנשים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
פתרונות מכירה

שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה

שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה מבוא בעולם העסקי התחרותי של היום, תהליכי מכירה אפקטיביים הם מה שמבדיל בין ארגון מצליח לבין אחד שנשאר מאחור. רבים מהארגונים מתייחסים אל מחלקת המכירות כאל אי בודד, אך האמת היא ששיפור מכירות הוא לא רק עניין של מוטיבציה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש - פרסומים בתקשורת

איך מיקרו-למידה מגבירה את מחוברות העובדים ושימורם – פורסם בwww.hrus.co.il

בסביבת העבודה המשתנה בתדירות גבוהה מאי פעם, מפגשי ההכשרה וההדרכה המסורתיים והארוכים, לרוב אינם מצליחים ללכוד את תשומת ליבם של העובדים או לענות על צרכיהם המיידיים. מנגד, מיקרו-למידה, שמשמעה הוא העברת מידע חיוני בפרקי זמן קצרים וממוקדים, מציעה פתרון מודרני שתואם את האופן שבו עובדים

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים
משאבי אנוש

עתיד ההכשרות הארגוניות – מיקרו למידה (Microlearning) ופיתוח מיומנויות בזמן אמת

עולם ההכשרות הארגוניות עובר שינוי עמוק. במקום קורסים ארוכים בני ימים שלמים, עובדים מצפים ללמידה גמישה, קצרה ומותאמת אישית. מיקרו למידה (Microlearning) – יחידות ידע קצרות וממוקדות – הפכה לסטנדרט חדש, והיא מתמזגת עם הצורך ב־פיתוח מיומנויות בזמן אמת. השילוב בין כלים אינטראקטיביים לבין בינה

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.