רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/09/iStock_000000789360XSmall.jpg
"אחריות אזרחית" לקיום ההוראות שבחוקי העבודה

ההוראות שבחוקי העבודה קובעות את הזכויות הבסיסיות של העובד ביחסיו עם מעסיקו. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/09/16602901_m.jpg
חקיקה אוסף חוקים ותקנות

תיקון מס' 15 לחוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), התשנ"ג – 1993 חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/11/53243064_s.jpg
קנס פלילי בסך 260,000 ש"ח

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקל, הרשיע את חברת מזון וגזר על החברה, המפעילה חנות סופרמרקט,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/10/iStock_000002410038XSmall.jpg
מיסוי מתנות בישראל

מתנות לחגים, מתנות לאירועים אישיים ישנו נוהג מקובל ונפוץ במקומות עבודה רבים בישראל במתן שי לעובדים בחג....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/10/iStock_000006849420XSmall.jpg
האם נהוג בחברתכם לפדות ימי חופשה שלא נוצלו?

במהלך ביקורות רבים שערכנו לחברות, מצאנו, כי מעסיקים נוהגים להיענות לפניות של עובדים לפדות ימי חופשה,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/10/iStock_000000789360XSmall.jpg
אחריות פלילית לפי חוקי העבודה

בחוקי העבודה קיימות, בהקשרים מסוימים, הוראות המטילות על מעסיק, בנוסף ל"אחריות האזרחית" גם אחריות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/05/חופשה-כפוייה.jpg
חופשה כפויה

סקר עוקץ מערכות וחברת פתרונות אפקטיביים מראה כי חלה עלייה של 8% במספר החברות במשק שיוציאו את עובדיהם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/04/פתרונות-אפקטיביים-14.jpg
שליש מהחברות הוציאו עובדים לחופשה

עלייה של כ־10% בשיעור החברות שהוציאו את עובדיהן לחופשה מרוכזת לעומת פסח 2013 , הסיבה: ניסיון לחסוך בהוצאות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/05/שימור-עובדים.jpg
עלויות גבוהות וניהול חובבני

הטעות המרכזית שמובילה שפים להיקלע לקשיים כלכליים ולסגירת המסעדה היא "התפיסה השגויה ולפיה פדיון יום...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/07/iStock_000006849420XSmall.jpg
הרקע לפיטורים ולהתפטרות

הנמקת התפטרותעובד לא חייב לנמק, את ההודעה על ההתפטרות. עם זאת, ככלל, על עובד המתפטר עקב "הרעה...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק