רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/06/שליטה-באמנות-השכנוע-כיצד-להציג-רעיון-מצגת-מנצח.png
שליטה באמנות השכנוע: כיצד להציג מצגת מנצחת

כשמדובר בהצגת רעיון מצגת מנצח, הבסיס טמון ביצירת נרטיב משכנע. היכולת שלך לספר סיפור מרתק יכולה לרתק את...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/06/אסטרטגיות-מכירות-שיווקיות.png
סינרגיה בין ניהול מוצר ואסטרטגיות מכירות שיווקיות

ניהול מוצר ממלא תפקיד מרכזי בהנעת צמיחה עסקית. זה כרוך בתכנון אסטרטגי, פיתוח וביצוע של מוצרים או שירותים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/06/ניהול-זמן.png
שליטה בניהול זמן: המפתח להצלחה בחיים ובעסקים

זמן הוא משאב סופי שכולנו מחזיקים בו, אך לעתים קרובות זה מרגיש כאילו אין מספיק שעות ביום כדי להשיג את...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/06/הצעת-ערך.png
יצירת הצעת ערך שאי אפשר לעמוד בפניה: צלילה עמוקה לתוך מודלים עסקיים

בעולם שבו עסקים מנווטים ללא הרף בנוף המתפתח של דרישות צרכנים, מרכיב חיוני אחד בולט כאבן הפינה להצלחה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/06/אסטרטגיה.png
שליטה בייעוץ עסקי: מפת דרכים מניתוח ליישום אסטרטגיה

ניתוח מקיף מהווה את עמוד השדרה של התקשרויות מוצלחות של ייעוץ עסקי. היא מאפשרת ליועצים לקבל הבנה מעמיקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/06/Black-White-Monochrome-Photographer-Profile-LinkedIn-Banner-1.png
עשה מהפכה בעסק שלך: צמצום עלויות ותפעול עם חברת "פתרונות אפקטיביים"

בתחום המהיר של העסקים, הישארות בקדמת העקומה היא חשיבות עליונה להצלחה. כאשר חברות שואפות לנווט בנוף המשתנה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/05/התעשייה-האווירית-לא-עושה-מספיק-נגד-הונאות-ומעילות.png
מבקר המדינה: התעשייה האווירית לא עושה מספיק נגד הונאות ומעילות - פורסם בוואלה

מינואר 2019 ועד יוני 2023 אירעו בתע"א מעילות והונאות ובהם שימוש פרטי ברכוש החברה וזיוף החזרי הוצאות;...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/05/תגמות-ותמרוץ-עובדים.png
מקסום ביצועי עובדים: אסטרטגיות משאבי אנוש לתגמול עובדים

למשאבי אנוש תפקיד מכריע בשיפור ביצועי העובדים בארגון. הם אחראים על יצירה ויישום אסטרטגיות המניעות ומעסיקות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/05/למה-אתה-צריך-מנהל-משאבי-אנוש.png
מנהל משאבי אנוש - למה צריך את זה?

בעולם העסקי התחרותי של היום, התפקיד האסטרטגי של מנהלי משאבי אנוש הפך יותר ויותר מכריע. חלפו הימים שבהם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2024/05/פרסומים-משאבי-אנוש.png
הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה - פורסם בגלובס

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים • הפתרונות להתמודדות עמדו...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק