מהו NPS?
נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.
איך מחשבים NPS?
חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"
הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:
- ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
- ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
- ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.
חישוב NPS
בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):
הסבר התמונה
קטגוריות הלקוחות:
- מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
- פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
- ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
חישוב הציון:
- NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:
- NPS=%Promoters−%Detractors
במקרה זה, החישוב הוא:
- NPS=60%−20%=40
ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.
שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.
פיתוח המדד
בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.
אולי יעניין אותך גם...
- שליטה באמנות השכנוע: כיצד להציג מצגת מנצחת
- סינרגיה בין ניהול מוצר ואסטרטגיות מכירות שיווקיות
- שליטה בניהול זמן: המפתח להצלחה בחיים ובעסקים
- יצירת הצעת ערך שאי אפשר לעמוד בפניה: צלילה עמוקה לתוך מודלים עסקיים
- שליטה בייעוץ עסקי: מפת דרכים מניתוח ליישום אסטרטגיה
- עשה מהפכה בעסק שלך: צמצום עלויות ותפעול עם חברת "פתרונות אפקטיביים"
- מבקר המדינה: התעשייה האווירית לא עושה מספיק נגד הונאות ומעילות - פורסם בוואלה
- מקסום ביצועי עובדים: אסטרטגיות משאבי אנוש לתגמול עובדים
- מנהל משאבי אנוש - למה צריך את זה?
- הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה - פורסם בגלובס
כשמדובר בהצגת רעיון מצגת מנצח, הבסיס טמון ביצירת נרטיב משכנע. היכולת שלך לספר סיפור מרתק יכולה לרתק את...
ניהול מוצר ממלא תפקיד מרכזי בהנעת צמיחה עסקית. זה כרוך בתכנון אסטרטגי, פיתוח וביצוע של מוצרים או שירותים...
זמן הוא משאב סופי שכולנו מחזיקים בו, אך לעתים קרובות זה מרגיש כאילו אין מספיק שעות ביום כדי להשיג את...
בעולם שבו עסקים מנווטים ללא הרף בנוף המתפתח של דרישות צרכנים, מרכיב חיוני אחד בולט כאבן הפינה להצלחה...
ניתוח מקיף מהווה את עמוד השדרה של התקשרויות מוצלחות של ייעוץ עסקי. היא מאפשרת ליועצים לקבל הבנה מעמיקה...
בתחום המהיר של העסקים, הישארות בקדמת העקומה היא חשיבות עליונה להצלחה. כאשר חברות שואפות לנווט בנוף המשתנה...
מינואר 2019 ועד יוני 2023 אירעו בתע"א מעילות והונאות ובהם שימוש פרטי ברכוש החברה וזיוף החזרי הוצאות;...
למשאבי אנוש תפקיד מכריע בשיפור ביצועי העובדים בארגון. הם אחראים על יצירה ויישום אסטרטגיות המניעות ומעסיקות...
בעולם העסקי התחרותי של היום, התפקיד האסטרטגי של מנהלי משאבי אנוש הפך יותר ויותר מכריע. חלפו הימים שבהם...
הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים • הפתרונות להתמודדות עמדו...
מאמרים קשורים לנושא.