רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
ספטמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/11/52326000_m.jpg
אכיפה באמצעות הסדרה

אכיפה באמצעות הסדרה של חוקי העבודה ככלי לשמירת זכויות עובדים ​בחוקי העבודה קיימות הוראות המתנות העסקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/10/34035075_m.jpg
פרישה מהעבודה עקב גיל העובד

גיל פרישה מהעבודהפרישה מעבודה עובד המגיע לגיל פרישה, זכאי לפרוש מעבודתו, עקב גילו, וכן לקבל קצבת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/06/iStock_000006238611XSmall.jpg
הודעה בדבר תנאי עבודה

כללימעסיק חייב למסור לעובד הודעה על תנאי עבודתו, לא יאוחר מ – 30  ימים מיום תחילת העבודה,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/08/ו6.jpg
פסיקה

בפסק זה נפסקו פיצוים על סך 6,000 ש"ח בגין עוגמת נפש על הנפקת תלושי שכר פיקטיביים לאשה אשר לא הועסקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/08/רשות-המיסים.jpg
חוזר רשות המיסים

תיקוני דוחות 102 בעקבות חקיקת "נטו משפחה" בעקבות חקיקת 'נטו משפחה' שהגדילה את נקודות הזיכוי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/08/46734625_s.jpg
עדכוני פסיקה, חקיקה ומידע חשוב בתקופת הקיץ - עבודת נוער

בחודשי הקיץ מצטרפים המון בני נוער לשוק העבודה, מעסיקים רבים אינם יודעים מה הם הזכויות והחובות שלהם, על...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/07/33963019_s.jpg
לשכת שכר

במקום לנהל את המשכורות, התגמולים וההזדכות על מיסים לבד, אפשר לעשות זאת באמצעות חברה מקצועית שמנהלת עבורכם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/07/41809582_s.jpg
תגמול

תגמול – מה זה אומר? העובדים משקיעים שעות רבות בעבודה אצלכם בחברה, ולכן חשוב לתת להן סימן שאתם מעריכים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/06/2718792_l.jpg
אושר סופית: עובד יוכל לקבל את תלוש השכר בדואר אלקטרוני, ולא מודפס

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום סופית תקנות, לפיהן מעסיק רשאי להציע לעובד לקבל את תלוש השכר שלו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/07/16336227_s.jpg
תחלופת עובדים

במונחים של משאבי אנוש, תחלופת עובדים אומרת אחד משלושה דברים: עובדים שעוזבים, עובדים שמפוטרים ועובדים...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק