רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
ספטמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/06/ליסינג-תפעולי-scaled.jpg
ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי הינה שיטת חכירה של רכבים בכמות משתנה, החל מרכב בודד ועד לצי של אלפי רכבים לחברה. המשך&...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/06/קורונה-scaled.jpg
קורונה הגל השני – היערכות והוצאה לפועל

לקוח יקר! על מנת לסייע לך בתהליך ההתמודדות עם הגל השני של הקורונה, לצפות קדימה בראייה אסטרטגית ולהיערך...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/06/שכר-scaled.jpg
שכר, מיסים, פנסיה וגמל

הכניסה לעולם העבודה מביאה עמה מושגים שלא תמיד מובנים עד תום: שכר, פנסיה, גמל ומסים מחייבים הבנה בסיסית...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/06/מורשי-חתימה-scaled.jpg
הבנק התעלם ממסמך ״מורשי חתימה״ – ויספוג מינוס של 166,805 שקל

הבנק כיבד שיקים שנחתמו על ידי אדם שכבר לא היה מורשה חתימה בחברה. בית המשפט קבע שהבנק פעל ברשלנות חמורה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/06/מכירות-scaled.jpg
שינוי תפקידי – כלי אפקטיבי ומחויב המציאות להתאמת המשאב האנושי לצרכים

כשחושבים במונחים של התייעלות באופן טבעי התפיסה היא של קיצוץ, הורדה, הפחתה וכדומה. מנהלים שרואים צעד קדימה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/05/פיננסים-scaled.jpg
פיננסים - חיסכון בתחומים- עמלות בנקים, צ’קים ומיחזור הלוואות. כרטיסי אשראי – התאמות, שיפור עמלות, בדיקת חיובי סליקה וניכיון.

עמלות בנקים חיסכון על עמלות בנקים – קודם כל, עליכם לוודא על מה וכמה הנכם משלימים. עבור כל בנק קיים תעריפי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/05/תזרים.jpg
לנשום אויר ולהזרים חמצן – תזרים המזומנים כלי אסטרטגי לצמיחה והתפתחות

תזרים המזומנים של החברה משמש צינור החמצן בליבו של הארגון. התזרים מהווה בסיס להישרדותו של הארגון גם בטווח...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/05/hands-dispensing-fuel-for-cars-PDWA6NW-scaled.jpg
המדריך לחיסכון בניהול משק הרכב והדלק בארגון

"ברבור שחור", "סכין נופלת" או "גבינה שזזה" הן רק מקצת מהמטפורות בהן נעשה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/05/בקרה-scaled.jpg
מנהל עצור!! שפר בקרתך

בקרה הנה אחד מעקרונות הניהול החשובים ביותר בעולם שבן המציאות משתנה מהר, הלקוחות לומדים ומשתנים, המתחרים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/05/Leasing.jpg
יועץ ליסינג

יועץ ליסינג – רכישה של צי רכבים בעבור העסק מחייבת העסקה של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, וזאת לאור...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק