רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/08/בקרת-הוצאות-scaled.jpg
בקרת הוצאות, ליווי מסחרי ויישום בפועל של חיסכון בעלויות

ניהול עסק למטרת רווח מחייב בקרה ושליטה בהוצאות. מאזן הכנסות מול הוצאות חיובי, מהווה את המפתח לצמיחה ושגשוג...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/08/בדיקת-חשבוניות-ספקים-scaled.jpg
בדיקת חשבוניות ספקים

כל עסק וארגון עובד מול ספקים שונים מה שמחייב הוצאות חשבוניות וביצוע תחשיבים ובדיקות מדי חודש. המשך&h...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/08/פתרונות-אפקטיביים-scaled.jpg
המומחים של פתרונות אפקטיביים

עולם העסקים הינו קשוח ותובעני וזאת נוכח התחרות המתמדת על נתח שוק והרחבת קהל הלקוחות. אחד המפתחות לצמיחה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/יועץ-פנסיה-פתרונות-אפקטיביים-scaled.jpg
יועץ פנסיה

עולם הפנסיה והגמל הפך להיות מפותח במיוחד ובשנים האחרונות התחרות בין קרנות הפנסיה השונות היא רבה ואינטנסיבית....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/פתרונות-אפקטיביים-פסקי-דין-scaled.jpg
הורשע בקיזוז פיקטיבי של מע״מ בסך 47 מיליון שקל – וישלם על זה מס

איש עסקים ערער על שומות פקיד השומה חיפה שהוצאו לו לאחר שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות. בית המשפט דחה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/יועץ-מס.jpg
יועץ מס

כמעסיק אתה נדרש להעסיק מגוון עצום של עובדים. יש את אלו שמתנהלים מול הלקוחות, אלו שעוסקים בייצור והפקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/בקרת-שכר-רווחת-עובדים-scaled.jpg
איך להגדיל את רווחת עובדים – דווקא בעת משבר במשק! – ולהרוויח מכך בענק

משבר הקורונה תפס את כולנו – ברמה האישית וברמת החברה – לא מוכנים. חלק מהעובדים יצאו לחל"ת,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/24065601_s.jpg
תפוקות ותוצאות במקום שעות והוצאות

עידן הקורונה ותהליך הגלובליזציה שעובר השוק חייבו את המעסיקים והמנהלים למצוא פתרונות ניהוליים חדשים....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/בחינת-כיסוי-ביטוח-scaled.jpg
בחינת כיסוי ביטוח

בחינת כיסוי ביטוח לעסקים וחברות מתבצעת על ידי חברות מקצועיות ובעלות מומחיות בתחום. פוליסת ביטוח המעניקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/07/roomy-home-office-PF7GCTA-scaled.jpg
בחינת הוזלה ציוד ומיכון משרדי

ציוד משרדי מהווה מרכיב חשוב וחלק בלתי נפרד מסביבת העבודה. ציוד משרדי הינו חיוני לפעילות השוטפת של העסק...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק