פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » בלוג » עושים סדר בעסק! 10 עצות לבדיקת הסדר בעסק

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

עושים סדר בעסק! 10 עצות לבדיקת הסדר בעסק

​​​המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף.
אחד האתגרים החשובים של העסקים הקטנים הוא כיצד, מתי ואיך  לעשות סדר בעסק. העסקים קטנים הנמצאים תמיד במרוץ של השוטף מתקשים לעצור ולעשות סדר /שינוי בעסק שלהם, גם כשהם יודעים שהם חייבים לעשות זאת וכי הדבר קריטי להמשך לא רק התנהלותו התקינה של העסק אלא יתרה מכך לעצם קיומו.

קבלו את העצות:​

חשבו ובדקו מה באמת אתם צריכים לסדר?

  • למדו לזהות את האתגרים האמיתיים שיש בעסק שלכם, ממה אתם רוצים להפטר, מה אתם מעוניינים לסדר ומה לדעתכם מצריך שינוי?​
  • וודאו כי אתם אכן בטוחים מה הם צרכי העסק, רוב העסקים יגידו מיד שהעסק שלהם צריך יותר לקוחות, או עוד הלוואה אבל למעשה זה לא תמיד נכון. יכול להיות שהעסק שלעסק רווחיות נמוכה בשל ניהול ארגוני חסר או מוצרים שאינם ריווחים מספיק וכד'.
  • שאלו את עצמכם כמה שיותר שאלות ושתפו את הסביבה: עובדים, ספקים, לקוחות.
  • חשוב לעשות בדיקה מעמיקה ורק לאחר שהתמונה ברורה להגדיר את הצרכים האמתיים של העסק שלכם: כתבו ותתעדפו.

​​​בדקו האם אתם העגלון, הסוס והעגלה?

  • כמה אתם באמת לוקחים על עצמכם?  עסקים קטנים הופכים להיות העגלון, הסוס והעגלה והם עושים זאת במטרה "לחסוך" כסף, אך למעשה לפעמים בדרך זו, לא רק שהם לא חוסכים אלא אפילו גורמים בכך להפסדים בעסק.
  • הזמן שלכם שווה כסף! בדקו האם יותר נכון שאתם תעשו את העבודה הזאת או עובד /אאוטסורסינג יעשה אותה? איפה באמת תרוויחו יותר?! כמה הזמן שלכם שווה? איפה היכולות והזמן שלכם יהיו יותר יעילים ואיפה נכון שיושקעו?

האם השיווק שלכם עובד?

  • זה הזמן לבדוק  מה היה עד היום, מה עבד ומה לא, מאיפה הגיעו עיקר הלקוחות? אם אין לכם את המידע הזה, זה בדיוק הזמן לקבוע נהלים והרגלים חדשים ולהפטר מהישנים! דאגו לכך שתמיד תדעו מהיכן הגיעו הלקוחות שלכם, כי רק כך תדעו איך והיכן לשים את התקציב השיווקי שלכם בפעם הבאה. היפטרו מהשיווק שאינו עובד והשקיעו בשיווק נכון, יעיל וחדשני.

בדקו את האסטרטגיה והאם בכלל יש לכם כזאת?

  • אסטרטגיה היא למעשה גיבוש דרכי הפעולה המתוכננות להשגת החזון המטרות והיעדים והנה בעלת חשיבות קריטית לצמיחתו של העסק .
  • בדקו האם יש לכם אסטרטגיה והאם היא עובדת. האם האסטרטגיה שלכם קשורה למחיר כפי שעשו בקופיקס ואולי היא קשורה למוצר או השירות ואולי זוהי אסטרטגיה חברתית .

​בודקים את הבית אבל גם בודקים את הסביבה

  • ​​מי קובע כמה תרוויחו ואיך תתמחרו? אתם או המתחרים!?
  • ​גם טריאתלט לפני שהוא מתחיל את התחרות בודק את המתחרים שלו, החוקים, כיוון הרוח וגובה הגלים הצפוי. בדיוק כך בעל עסק צריך לדעת שעליו לבדוק את המתחרים, השוק, החוקים, החידושים… בענף שלכם. מתחרים אינם דבר רע! למדו אותם וצרו יתרון עליהם. הסביבה היא דינמית מאוד וחשוב כל הזמן לבדוק, להתעדכן ולשנות.

שני משאבים יקרים – בודקים איפה הם

  • זה הזמן לעשות בדק עסק מעמיק ולהבין לאן באמת הולכים שני המשאבים היקרים ביותר שלכם הזמן והכסף!  האם אתם מנצלים נכון וביעילות את הזמן שלכם ושל העובדים שלכם?

למדו להגיד לא!

  • ​בכל פעם שאתם אומרים כן למשהו שאינו חשוב אתם אומרים לא למשהו חשוב. אם בסופו של דבר הלקוח לא רווחי לכם ואין בכך עניין של שירות או אסטרטגיה, אז הזמן שלכם מנוצל בחוסר יעילות.

זה הזמן גם לבדק עובדים

  • האם אתם מכירים את העובדים שלכם ומה מניע אותם? האם יש לכם את העובדים הנכונים בתפקיד המתאים להם?  והאם אתם יודעים לשחרר ולהאציל סמכויות? האם יש לכם הגדרות תפקידים ברורות ויעדים עבורם? בדקו לעומק את ההתנהלות הארגונית שלכם.

הפרטים הקטנים

  • תיאורית החלונות השבורים, של רודולף ג'וליאני. ראש העיר לשעבר של ניו יורק, נלחם והוריד את אחוזי הפשיעה בניו יורק ע"י טיפול במה שנראה כל כך זעום כמו ניקוי חלונות שבורים, העיסוק בפרטים הקטנים כדרך שלא תאפשר לסוגיות זעירות להסתחרר ולהפוך לאסונות גדולים. הארגונים הטובים ביותר מזיעים קשות על הפרטים הקטנים –בדקו את "הפרטים הקטנים" בעסק שלכם. (ישיבות צוות, נהלים, תדרוך עובדים לדבר עם חיוך גם בטלפון, לחזור ללקוח לא מרוצה וכד').

התחדשות עצמית

  • לכם היזמים ובעלי העסקים יש תפקיד חשוב, אתם מובילים את המשק ומהווים את המנוע   המרכזי לצמיחתו!
  • וודאו כי אתם עדין פועלים באהבה, הגשמה, אמונה וחשיבה חיובית כי רק כך משיגים את התוצאות הטובות ביותר. בדקו עם עצמכם במה הייתם טובים ועשיתם נכון ומה לדעתכם כדאי לשנות גם בעצמכם, ללמוד ולהתחדש.

המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף​​.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק