מהו NPS?
נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.
איך מחשבים NPS?
חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"
הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:
- ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
- ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
- ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.
חישוב NPS
בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):
הסבר התמונה
קטגוריות הלקוחות:
- מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
- פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
- ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
חישוב הציון:
- NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:
- NPS=%Promoters−%Detractors
במקרה זה, החישוב הוא:
- NPS=60%−20%=40
ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.
שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.
פיתוח המדד
בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.
אולי יעניין אותך גם...
- הכל בסדר – ניהול בזמן הסגר
- החיסון הארגוני האמיתי לוירוס הקורונה - בניית תרבות ארגונית מחסנת
- הפחתת הוצאות תחבורה וליסינג
- איך לחסוך בהוצאות פיננסיות?
- חיסכון בהוצאות עבור אנרגיה
- ליסינג תפעולי או ליסינג מימוני?
- בקרת הוצאות, ליווי מסחרי ויישום בפועל של חיסכון בעלויות
- בדיקת חשבוניות ספקים
- המומחים של פתרונות אפקטיביים
- יועץ פנסיה
אנו עומדים בפני הסגר השני. בצל הקורונה בנינו כמנהלים שגרת ניהול חדשה מותאמת מצב והנה הגיעה החלטה על סגר...
וירוס הקורונה חשף בארגונים רבים את המחלה האמיתית. ממחלה פיזית מתאוששים בעזרת תרופות וחיסונים, ממחלה ארגונית...
עסקים בעלי ציי רכב גדולים חייבים לניהולם בצורה המיטבית. במקרים רבים, יש קצין רכב הדואג לתפעול השוטף....
כל עסק חייב בשליטה ובקרה על הוצאותיו מאחר וזהו אחד המפתחות החשובים להצלחתו. הדבר נכון לכל תקופה. בהתחלת...
כל עסק חייב לחיסכון בהוצאות אנרגיה ומנהלו יכול לתכנן אותו עצמאית. יחד עם זאת, פנייה לייעוץ חיצוני עדיפה...
שיטת הליסינג הפכה למקובלת ופופולרית הן עבור לקוחות פרטיים והן עבור המגזר העסקי. רכישת צי רכבים עבור העסק...
ניהול עסק למטרת רווח מחייב בקרה ושליטה בהוצאות. מאזן הכנסות מול הוצאות חיובי, מהווה את המפתח לצמיחה ושגשוג...
כל עסק וארגון עובד מול ספקים שונים מה שמחייב הוצאות חשבוניות וביצוע תחשיבים ובדיקות מדי חודש. המשך&h...
עולם העסקים הינו קשוח ותובעני וזאת נוכח התחרות המתמדת על נתח שוק והרחבת קהל הלקוחות. אחד המפתחות לצמיחה...
עולם הפנסיה והגמל הפך להיות מפותח במיוחד ובשנים האחרונות התחרות בין קרנות הפנסיה השונות היא רבה ואינטנסיבית....
מאמרים קשורים לנושא.