רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/08/עובדים.jpg
מיליון ₪ קנס לחברת ניקיון שהפרה זכויות עובדים

בעקבות כתב אישום שהגיש משרד העבודה והרווחה: קנס של 1 מיליון ₪ על חברת ניקיון שהפרה זכויות עובדים. ה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/08/42047072_s.jpg
קנס פלילי של 904,000 ₪ לעמותה שלא הפרישה פנסיה לעובדיה

בעקבות כתב אישום שהגיש משרד העבודה והרווחה: קנס פלילי של 904,000 ₪ לעמותה שלא הפרישה פנסיה לעובדיה מתחילת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/07/razlee-1.jpg
בקרת הסכמים והתקשרויות

לכל ארגון קיימים עשרות או מאות חוזים עם ספקים שונים המכילים הטבות והתניות שסוכמו במהלך המשא ומתן. המ...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/07/פתרונות-אפקטיביים-2.jpg
בני נוער עובדים - תנאי עבודה

ההוראות לעניין תנאי העבודה החלות על העובד הבוגר, חלות ככלל גם על בני נוער עובדים. זאת בכפוף להסדרים מיוחדים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/05/20100968_m.jpg
קנס 113,00 ₪ על חברת שלא שילמה לעובדיה שכר מינימום

בעקבות חקירת משרד העבודה והרווחה: ביהמ"ש הטיל קנס ע"ס 113,00 ₪ על חברה שלא שילמה לעובדיה שכר...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/06/דיאטה-2.jpg
קנס של חצי מיליון ש"ח

קנס של חצי מיליון ש"ח לחברת קייטרינג שניכתה כספים משכרם של עובדיה שלא כדיןבעקבות חקירה ממושכת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/01/43338420_l.jpg
עמלות ותמריצים

אחת הדרכים לגרום לבעלי מקצוע ועובדים להרגיש נח במקום העבודה שלהם, היא באמצעות עמלות ותמריצים. עמלות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/06/22310566_l.jpg
החובה למסור מידע למועמד לעבודה

מעסיק המבקש להעסיק עובד, חייב למסור למועמד לעבודה, המשתתף בהליכי מיון לעבודה, כלומר: ראיון או בחינה,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/06/2718792_l.jpg
תגמול הוני

מהו תגמול הוני? תגמול הוני הקשר בין המנהלים והעובדים בכל חברה הוא דבר חשוב. במיוחד כאשר בשנים האחרונות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/06/53243064_s.jpg
סכומי העיצום הכספי לפי החוק

סכומי העיצום הכספי לפי החוק להגברת האכיפה, תשע"ב-2011בטבלה למטה מצוין גובה העיצום הכספי,...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק