רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/בדיקת-חשבוניות-ספקים-scaled-1.jpg
משבר הקורונה - היתר להעסקת עובדים בשעות נוספות

בעקבות משבר הקורונה: היתר להעסקת עובדים עד 14 שעות ביממה בתקופת משבר הקורונה. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה-15.jpg
האם בעל שליטה זכאי לדמי אבטלה?

עו"ד מליסה כלף חוק הביטוח לאומי קובע שפרקים ז' ו-ח' לחוק הביטוח הלאומי (ביטוח אבטלה וזכויות עובדים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/משבר-הקורונה.jpg
משבר הקורונה – האם מקום העבודה שלכם מוגדר כחיוני?

מעסיקים ועובדים יקרים, ביום 20.03.2020 הכריז ראש הממשלה על תקנות שעת חירום אשר יכנסו לתוקפן ביום א'...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה.jpg
משבר הקורונה - המשק עובר למתכונת חירום

על מנת למזער את התפשטות נגיף הקורונה תוך מתן אפשרות להמשך פעילות סדירה ותקינה ככל האפשר של המשק יכנסו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/11/עורך-דין-רועי-סגל-15.jpg
תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), התש"ף - 20

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) כפי שפורסמו אמש 19/03/2020 תקנות שעת חירום נגיף הקורונה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/headset-headphones-telephone-on-desk-in-call-FZXWHED.jpg
איך לנהל נכון את המשבר ולהיערך "ליום שאחרי" בחברה?

איך לנהל נכון את המשבר ולהיערך "ליום שאחרי" בחברה? המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/פיצויים.jpg
מדריך שמירת זכויות סוציאליות בתקופת חופשה ללא תשלום

כל זמן שהעובד מצוי בתקופה של חופשה ללא תשלום נשמרת המסגרת של יחסי עובד מעסיק. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/coronavirus-attack-in-microscopic-view-virus-from-7N84XKU-scaled.jpg
משבר הקורונה

שאלות נפוצות  במרכז הידע – בשכר. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/יועץ-ליסינג.jpg
יועץ ליסינג - פרטי, ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני

מבוא: סוגי הליסינג השונים – הבנה מעמיקה של אפשרויות הליסינג הליסינג, או השכרת רכוש לתקופה ממושכת, הוא...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/דיני-חוזים.jpg
הליך שימוע ופיטורי עובד

להלן מספר כללים והנחיות להליך השימוע: נכון להיום מעסיק המעוניין לפטר עובד או להעבירו תפקיד מחויב בקיום...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק