רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/04/קורונה-14.jpg
הקלות לעובדים שכירים הנמצאים במשבר כלכלי - פשיטת רגל/חדלות פירעון לאור התפרצות נגיף הקורונה

בעקבות התפרצות  נגיף הקורונה והמשבר שעמו אנו מתמודדים גיבש הכונס הרשמי והממונה נוהל תקופתי זמני העוסק...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה-3.jpg
תקנות שעת חרום הוראות מיוחדות לעניין ביטוח אבטלה

בעקבות משבר נגיף הקורונה, הממשלה התקינה תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (הוראות מיוחדות לעניין ביטוח...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה-4.jpg
האם מעסיק חייב בהפרשות סוציאליות בתקופת חל"ת

האם מעסיק חייב בהפרשות לפנסיה בתקופת חל"ת? מה ההשלכות באי ביצוע הפרשות לגמל בתקופת חל"ת? ה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/דיני-עבודה-1.jpg
משבר הקורונה, בקרת שכר בתקשורת

משבר הקורונה, בקרת שכר בתקשורת המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/דיני-עבודה-3.jpg
זכויות עובדים בעת מחלה

עובד בבידוד ? איך משלמים לו? עובד מצוי בימי מחלה האם מותר להודיע לעובד על חופשה ללא תשלום? המשך&hell...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/דיני-עבודה-6.jpg
מענק מיוחד לעובדים מעל גיל 67

בתאריך ה- 27.03.2020 חתם ראש הממשלה על תקנות שעת חירום (נגיף קורונה החדש) (מענק הסתגלות מיוחד לבני 67...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה-5.jpg
זכאות לדמי אבטלה לעצמאיים

ככלל, עובדים עצמאיים או פרילנסרים לא זכאים לדמי אבטלה מביטוח לאומי. עם זאת, במקרים מסוימים עובדים עצמאיים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה-2.jpg
מה האופציות העומדות בפני המעסיק במשבר הקורונה?

נכון להיום (25.3.2020), עסקים פרטיים עדין רשאים לקיים אורח עבודה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המשך&he...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/תביעות-ביטוח-לאומי.jpg
תוספת השלמת הכנסה לקצבת אזרח ותיק

הביטוח הלאומי משלם תוספת השלמת הכנסה למקבלי קצבת אזרח ותיק שאין להם הכנסות מלבד קצבת האזרח ותיק, כדי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורנה.jpg
עושים לכם סדר, מצב חירום קורונה - כל המידע העדכני במקום אחד

מוקד קורונה מקצועי – כל המידע הנדרש על ידי עורכי דין, בודקי שכר, חשבי שכר מדופלמים, רו"ח ומומחה...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק