רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
ספטמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/משבר-הקורונה.jpg
משבר הקורונה – האם מקום העבודה שלכם מוגדר כחיוני?

מעסיקים ועובדים יקרים, ביום 20.03.2020 הכריז ראש הממשלה על תקנות שעת חירום אשר יכנסו לתוקפן ביום א'...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/קורונה.jpg
משבר הקורונה - המשק עובר למתכונת חירום

על מנת למזער את התפשטות נגיף הקורונה תוך מתן אפשרות להמשך פעילות סדירה ותקינה ככל האפשר של המשק יכנסו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/11/עורך-דין-רועי-סגל-15.jpg
תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), התש"ף - 20

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) כפי שפורסמו אמש 19/03/2020 תקנות שעת חירום נגיף הקורונה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/headset-headphones-telephone-on-desk-in-call-FZXWHED.jpg
איך לנהל נכון את המשבר ולהיערך "ליום שאחרי" בחברה?

איך לנהל נכון את המשבר ולהיערך "ליום שאחרי" בחברה? המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/פיצויים.jpg
מדריך שמירת זכויות סוציאליות בתקופת חופשה ללא תשלום

כל זמן שהעובד מצוי בתקופה של חופשה ללא תשלום נשמרת המסגרת של יחסי עובד מעסיק. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/coronavirus-attack-in-microscopic-view-virus-from-7N84XKU-scaled.jpg
משבר הקורונה

שאלות נפוצות  במרכז הידע – בשכר. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/יועץ-ליסינג.jpg
יועץ ליסינג - ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני

בטרם אתם מבצעים בחירה באחד מדרכי הליסינג, עליכם להיוועץ עם יועץ ליסינג. הוצאות על כלי רכב והמימון שלו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/דיני-חוזים.jpg
הליך שימוע ופיטורי עובד

להלן מספר כללים והנחיות להליך השימוע: נכון להיום מעסיק המעוניין לפטר עובד או להעבירו תפקיד מחויב בקיום...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/12/בדיקת-חשבוניות-ספקים.jpg
דעו את זכויותיכם - דמי אבטלה בתקופת חופשה ללא תשלום

בנסיבות שנוצרו בעקבות משבר הקורונה, הוחלט על הוצאתך לחופשה ללא תשלום. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/12/השיטה-לחיסכון.jpg
הוצאת עובדים לחל"ת וקבלת דמי אבטלה

השפעת התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות לתקופות בידוד משפיעים על עסקים רבים בישראל, אשר בחלקם...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק