רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/10/נוגטין.png
עמר ערן מנכ"ל נוגטין קונדיטוריה אחרת בע"מ

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/Red-Modern-Etsy-Shop-Icon-1.png
סמנכ"לית כספים חברת ישראלוקס

סמנכ”לית כספים חברת ישראלוקס ממליצה על צוות “קריסטל” פתרונות אפקטיביים https://esg.co.il/wp-content...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/Red-Modern-Etsy-Shop-Icon-2.png
סיגל יוליה - מנכ"ל גן סינדרלה בע"מ

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/אילן-בדני-עבודות-עפר-ופיתוח.png
אילן בדני מנכ"ל חברת עבודות עפר ופיתוח בע"מ

גם בחברת אילן בדני עבודות עפר ופיתוח יודעים מה טוב וממליצים בחום ואף רוצים לקחת את זה צעד קדימה ולהזמין...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/משקיע-בעסקים.png
איך ניתן להשיג משקיע בעסק? למה צריך משקיע לעסק?

בעולם העסקים, הרעיון של אבטחת משקיע נתפס לעתים קרובות כמחליף משחק. זה כמו שיש לך נשק סודי בשרוול, מוכן...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/סיעור-מוחות.png
סיעור מוחות

סיעור מוחות סיעור מוחות הוא תהליך בו מפעילים מחשבה יצירתית ומשותפת כדי לפתור בעיות או להגיע לפתרונות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/Cost-Effective.png
השיטה לחסכון Cost Effective

האם אתה מחפש שיטה מוכחת לחסוך בהוצאות התפעול של הארגון שלך? אל תחפש עוד! שיטה פורצת הדרך להצלחה – Cost...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/יועץ-עסקי.png
חשיבות יועץ עסקי בארגון

ייעוץ עסקי העולם העסקי משתנה במהירות וארגונים צריכים להיות מוכנים להתאים את עצמם בצורה מתאימה. ייעוץ...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/2.png
"אתם קרובים לאקזיט?" - השאלות ההזויות של מרואיינים בראיונות עבודה - פורסם בכלכליסט

ראיונות עבודה, היום יותר מבעבר, הם דו שיח. זאת בניגוד למצב בו רק המראיין מציג שאלות למרואיין והוא משיב...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/מגזין-הניהול-של-הרווארד.png
מגזין הניהול של הרווארד - פורסם בגלובס

מגזין הניהול של הרווארד הרווארד ביזנס רוויו (באנגלית: Harvard Business Review, בראשי תיבות: HBR) הוא מגזין ניהול...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק