משבר הקורונה תפס את כולנו – ברמה האישית וברמת החברה – לא מוכנים.
חלק מהעובדים יצאו לחל"ת, חלקם עובדים מהבית ומי שנשאר עובד לעיתים יותר בגלל צמצום כוח האדם.
רווחת עובדים תמיד נתפסה בעיני המעסיקים כדבר חשוב, אך אף פעם לא בין המקומות החשובים בניהול חברה. משהו שעושים כ"מותרות" – כשיש זמן, יש כסף ויש רווחים.
תקופות משבר כמו הקורונה/ כלכלי/ בטחוני מוכיחות לנו כי רווחת עובדים היא זאת שמשמרת את העובדים לאורך זמן בחברה.
מחקרים מראים לנו כי וותק עובדים לא מושפע בעיקר משכר העובדים, אלא גם ובעיקר מיחס ועניין בעבודה, סביבת עבודה ורווחת עובדים.
מעסיקים שיבינו זאת בזמן ויפעלו לטובת העובד, ירוויחו עובדים לויאליים יותר! כל זאת בעלות נמוכה הרבה יותר מאשר בשגרה. אם בשגרה היינו מוציאים עשרות אלפי שקלים על ימי גיבוש , סדנאות או נופשים – היום העובד יכול להיות מסופק מהרבה פחות.
בשגרה "רווחת עובדים" הוא תחום העוסק ב"כיף": ימי גיבוש, מסיבות, ימי הולדת. "כיף" שהוא חשוב לבניית האמון והמחויבות, "המחוברות הארגונית" בין העובד והחברה ותחזוקתן.
כעת זה הזמן לדאוג לשלוותם הנפשית של העובדים , מחוברות לחברה ולחברי הצוות ואפילו למשפחה שלהם.
מה כדאי לכם לעשות כבר עכשיו?
הנה כמה כלים ורעיונות שבהשקעה נמוכה מייצרים תשואה גבוהה מאד לאורך זמן בחברה –
- ייצרו מפגשי "סיעור מוחות", "שולחנות עגולים" ב"זום" – המלצתנו על 3 קבוצות שונות , הנהלה , מנהלי צוותים ואף ערבוב של שניהם יחדיו.
- כתובת אחת שניתן לפנות אליה בכל בעיה – "המבוגר האחראי".
- הורידו מהעובדים בירוקרטיה והנגישו להם במקסימום את הדרך למילוי טפסים מול משרדי הממשלה (חל"ת). אנו ממליצים לייעד עובד שימלא ביחד עם העובד את הטפסים ויהיה איש הקשר לכל שאלה בנושא. בתקופה זו קיימת אי וודאות גדולה ועזרה שלכם תחסוך לעובד טרטור מיותר.
- הציעו לעובד ובני משפחתו אפשרות לפניה למוקד פסיכולוגי. כיום ישנם ארגוני "חינם" או בעלות נמוכה עבור הארגון.
- מומלץ לבצע אחת לתקופה מפגש "זום" חברתי בשעות הערב ואף להפתיע עם סדנא כמו סדנת בישול, ברמן, כלכלת בית או כל אומן אחר.
- ניתן לשלוח שוברי קניות להצטיידות במזון וכו'.
- מנוי לטלוויזיה Netflix – כן, כן. רעיון יצירתי שיקנה את עולמכם בקרב העובדים. הם לא יפסיקו לספר על זה למשפחה, לחברים ולסביבה.
- בימים כאלה החיבור לבית חשוב ואף חשוב לנו לחבר את העובדים עם בני המשפחה , ניתן לשלוח אליהם משחקי חברה כמו טאקי , מונופול וכו'.
אם עשיתם את כל זה אין לנו ספק שהנגיעות ה"קטנות" ישפיעו על העובד כאשר נחזור לשגרת עבודה רגילה, והחברה תרוויח בענק לאורך זמן.
רוצים עזרה וכלים כיצד ליישם את הרעיונות הללו?
רוצים לקבל תשואה כפולה על השקעה קטנה?
רוצים להגדיל הכנסות ורווחים ולצמצם הוצאות?
דברו איתי עכשיו – שראל – 054-332-3522
או שלחו מייל ל- israels!@esg.co.il (אפשר גם בתגובה לדיוור הזה)
ונחזור אליכם בהקדם ובשמחה.
שמרו על הבריאות.
שלכם,
רפי ישראל
מומחה במשאבי אנוש וניהול משברים – "פתרונות אפקטיביים"
עוד מאמרים בנושא…

מה מנכ"לים בעולם עושים כדי להקטין הוצאות תפעול ב־15% בשנה?
טכניקות יישומיות לישראל לפי סקטור: תעשייה, שירותים, טכנולוגיה הקטנת הוצאות תפעול בשיעור דו־ספרתי היא יעד שאפתני, אך מנכ"לים רבים ברחבי העולם מצליחים לעמוד בו באופן עקבי. ההצלחה אינה נובעת מקיצוצים רוחביים, אלא ממהלכים שמבוססים על ניתוח נתונים, איחוד תהליכים, הפחתת מורכבות ואימוץ אוטומציה במקומות הנכונים.

מהלכי התייעלות גלובליים (Cost Optimization) שעבדו לחברות מעל 1,000 עובדים
מקרי בוחן מארה"ב, קנדה, גרמניה וסינגפור התייעלות תפעולית הפכה בשנים האחרונות לאחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר של ארגונים גדולים. בחברות מעל 1,000 עובדים, שבהן נפחי העבודה גבוהים, הוצאות תפעוליות מורכבות ומבני הניהול רחבים, כל מהלך התייעלות יכול להשפיע באופן דרמטי על הרווחיות, על היציבות ועל

איפה ישראל עומדת מול מדינות OECD במדדי יעילות תפעולית: השוואות נתונים ו-Action Items למנכ"לים
יעילות תפעולית הפכה לאבן יסוד בניהול ארגונים מודרניים. בעידן של תחרות גלובלית, מחסור בכוח אדם מיומן ושיבושי שרשרת אספקה, המבחן האמיתי למנכ״לים הוא היכולת להפיק יותר ממשאבים קיימים. ישראל מציגה נתוני חדשנות מרשימים, אך בהשוואה למדינות OECD נחשפים פערים משמעותיים במדדי תפעול, פריון ואוטומציה. המאמר

שאלון האבחון הפיננסי למנכ״לים – בדיקת מיצוי זכויות, מס והטבות מנהלים
מנכ״לים ובעלי חברות רגילים לנהל תקציבים גדולים, קבלת החלטות אסטרטגיות ומו״מ בסטנדרטים גבוהים. אבל דווקא בתחום הכי אישי ורגיש – המצב הפיננסי של עצמם – רבים מקבלים החלטות “על אוטומט”, או מתעלמים מבדיקות פשוטות שחוסכות סכומים משמעותיים בכל שנה. השילוב בין עומס ניהולי, חוסר מודעות

גישות להפחתת עלויות בעסקי שירות — מה באמת עובד? סקירה מקיפה על בסיס מחקר עולמי
גישות אפקטיביות להפחתת עלויות בעסקי שירות – מחקר עומק למנכ"לים מנכ"לים מבינים היום שחיסכון אמיתי אינו נובע מקיצוץ, אלא מהתאמה אסטרטגית של שיטת העבודה לסוג השירות. המחקר שנבחן כאן מציג שלוש גישות מרכזיות שמאפשרות הפחתת עלויות מבלי לפגוע באיכות השירות – ולעיתים אף לשפר אותה.

ניהול רכש חכם: איך להשיג חיסכון בעלויות ותרומה אסטרטגית בו-זמנית (מבוסס מחקר)
מדריך למנכ"ל: כיצד להשיג חיסכון בעלויות ותרומה אסטרטגית ברכישה – בו-זמנית מחקר אמין המבוסס על נתונים פיננסיים אמיתיים מחברת אנרגיה אירופאית גדולה שאלת המחקר: כיצד יכול ידע רכש לשפר בו-זמנית ביצועי חיסכון וביצועים אסטרטגיים? מתודולוגיה: ניתוח נתונים משניים מ-946 יוזמות רכש בחברת אנרגיה
מאמרים קשורים לנושא.