פקיד השומה החליט לפסול ספרי שותפים במשרד רואי חשבון לשנת 2017 לאחר ביקורת בה נמצאו העברות בנקאיות שלא דווחו. בית המשפט אישר הסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים ומתח ביקורת על התנהלות פקיד השומה.
לפני כשנה ערך פקיד שומה ביקורת במשרדם של שני רואי חשבון. הוא מצא העברות בנקאיות שלא דווחו והחליט לפסול את ספריהם. השניים ערערו על ההחלטה והסבירו כי בשל פגרת חג סוכות לא ראו את התקבולים. בשלב מתקדם של ההליך הסכים פקיד השומה להמיר את הפסילה באזהרה. בית המשפט אישר את ההסכם וחייב את פקיד השומה ב-20,000 שקל.
בערעור שהגישו רואי החשבון באמצעות עו״ד אלי סרור הם סיפרו כי באוקטובר 2017, שלושה ימים בלבד לאחר פגרת סוכות, התקיימה במשרדם ביקורת ניהול ספרים. באותה עת לרגל החגים נדחו מועדי הדיווח לרשויות מס הכנסה ולמע״מ מה-15 לחודש למספר ימים לאחר מכן. במסגרת הביקורת נמצאו ליקויים בגין אי רישום 29 תקבולים שהועברו לחשבונם בהעברה בנקאית בסך כולל של 17,435 שקל.
לדבריהם, החוק מציין כי רישום תקבול שעובר בעקיפין לחשבון הבנק ייערך ביום שנודע למקבל על ביצוע הפעולה. הם הדגישו כי הפעם הראשונה שבה נודע להם על התקבולים הייתה ביום הביקורת כשהתבקשו על ידי המבקרים להיכנס לחשבון.
עוד לדבריהם, בהתנהלות המשרד לא נמצאו ליקויים אחרים ויתר התקבולים שקיבלו בשיקים או במזומן נמצאו רשומים באופן תקין. הם הוסיפו כי על פי חוזר מס הכנסה עצמו אין זה נכון לבודד מקרה של אי רישום תקבול משאר התנהלותם השוטפת, שהיא ללא רבב. זאת ועוד, לא התקיימו התנאים לפסילת הספרים שכן אין חשש להעלמת מס או שיטת דיווח לקויה.
פקיד שומה חיפה, שיוצג על ידי עו״ד דנה ונדרוב, עמד על פסילת הספרים וטען כי רואי החשבון לא הוכיחו שלא נכנסו לחשבון הבנק שלהם לאחר שחזרו מפגרת סוכות. עם זאת, לאחר שלב ההוכחות והסיכומים הוא הסכים לפשרה שלפיה הפסילה תומר באזהרה.
ב״כ המערערים טען כי יש לפסוק למרשיו הוצאות לנוכח התנהלות פקיד השומה, שנציגיו סירבו להיפגש עמו ואף לא התייצבו לדיונים, מה שיכול היה לייתר את ההליך.
פקיד השומה טען מנגד כי אין מקום לפסיקת הוצאות שכן המערערים לא הביאו ראיה ממחשבי הבנק שמוכיחה מתי צפו בתנועות החשבון כך ש״נפל פגם בהתנהלותם״.
לא התייצב
השופטת אורית וינשטיין נתנה תוקף של פסק דין להסדר הפשרה. היא הבהירה שחוזר מס הכנסה קובע כי מטרתו לצמצם את מספר המקרים של פסילת ספרים עקב אי רישום תקבול אשר יובאו בפני בית המשפט. החוזר מתייחס למצבים שבהם פקיד השומה יכול להסתפק באזהרה ומציין שתי נסיבות בהן ניתן לפסול ספרים: האחת, חשד שהנישום ניסה להעלים מס והשני כי קיימת אצל הנישום שיטה לקויה לרישום התקבולים.
השופטת כתבה כי במקרה זה נטען כי למערערים שיטת דיווח לקויה אך לא התייצב אף גורם מטעם פקיד השומה במטרה להוכיח חשד זה. השופטת מתחה ביקורת על התנהלות זו ופסקה לטובת המערערים הוצאות בסך של 20,000 שקל.
- ב״כ המערערים: עו״ד אלי סרור
- ב״כ המשיב: עו״ד דנה ונדרוב
התפתחות תפקיד הדירקטוריון במאה ה-21: בין מסורת לחדשנות
מבוא תפקיד הדירקטוריון במאה ה-21 עובר תמורות משמעותיות הנובעות מהתפתחויות טכנולוגיות, כלכליות וחברתיות גלובליות. בעבר, הדירקטוריון היה נתפס בעיקר כגוף פיקוח ובקרה, שתפקידו לפקח על ההנהלה ולוודא שהיא פועלת לטובת החברה ובעלי המניות. עם זאת, בעולם שבו השינויים הטכנולוגיים מתרחשים במהירות מסחררת והדרישות החברתיות והרגולטוריות
הרכב הדירקטוריון: למה הגיוון חשוב?
מבוא הרכב הדירקטוריון הוא אחד הגורמים הקריטיים המשפיעים על הצלחתה של חברה, וחשיבותו של גיוון בהרכב זה הולכת וגדלה בעולם העסקי המודרני. גיוון בדירקטוריון יכול לכלול מגוון רחב של מאפיינים, כגון מגדר, אתניות, גיל, ניסיון מקצועי, תחומי מומחיות ועוד. במאמר זה נבחן את החשיבות של
"פתרונות אפקטיביים" – חשיבות הבקרה והמעקב בארגונים עסקיים
חשיבות הבקרה והמעקב בארגונים עסקיים חברת "פתרונות אפקטיביים" מתמחה בסיוע לארגונים עסקיים לשפר את הביצועים שלהם ולהשיג את מטרותיהם העסקיות. אחד המרכיבים המרכזיים בתהליך זה הוא יישום בקרה ומעקב יעילים. בקרה ומעקב אינם רק כלים לניהול השוטף של הארגון, אלא הם גם מאפשרים למנהלים להבין
"פתרונות אפקטיביים" – ליווי מנכ“לים וארגונים להגדלת הכנסות והקטנת הוצאות
מבוא חברת "פתרונות אפקטיביים" מתמחה בליווי מנכ"לים וארגונים במטרה להגדיל את הכנסותיהם ולהקטין את הוצאותיהם. בעידן המודרני, שבו התחרות בשוק הולכת וגוברת, חברות רבות מוצאות את עצמן תחת לחצים כלכליים ומנסים לייעל את תהליכי הניהול והתפעול שלהן. "פתרונות אפקטיביים" מציעה גישה ייחודית וממוקדת שמבוססת על
פתרונות אפקטיביים – ייעוץ עסקי וליווי אישי למנכ"לים ומנהלים בכירים
מבוא בשנים האחרונות, הייעוץ והליווי האישי המקצועי-עסקי הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם העסקי, במיוחד בקרב מנכ"לים ומנהלים בכירים. הובלת ארגון בעידן המודרני דורשת לא רק ידע מקצועי רחב והבנה עסקית מעמיקה, אלא גם יכולות אישיות גבוהות לניהול מערכות מורכבות, קבלת החלטות במצבי לחץ והתמודדות עם
משאבי אנוש: טרנדים מרכזיים שהשפיעו על התחום ב-2024
טרנדים מובילים במשאבי אנוש ל-2024 תחום משאבי האנוש מתפתח ללא הרף, ובשנת 2024 צפויים להיות מספר טרנדים מרכזיים שישפיעו על הארגונים והעובדים. להלן תיאור מפורט של הטרנדים המרכזיים: ניהול כישרונות ופיתוח עובדים ניהול כישרונות הוא אחד מהנושאים המרכזיים בתחום משאבי האנוש לשנת 2024. הארגונים מבינים
מאמרים קשורים לנושא.