תשלומים בסך 595,505 ₪ לא נרשמו בספרי העסק של קבלן בניין מאזור חיפה, כך עלה במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שנערך לאחרונה בצפון. במסגרת המבצע, הגיעו המבקרים לקבלן שעבד באתר בנייה בחיפה, וגילו כי עשרות צ'קים שונים בסכום כולל של מעל חצי מיליון ₪ שהועברו לחשבונו לא נרשמו בספרי העסק.
הקבלן הסביר למבקרים כי: "לא ידעתי שצריך לרשום מיד כל צ'ק". בעקבות ממצאי הביקורת נחקר הקבלן והועבר להמשך טיפול ביחידת התביעות. באתר בנייה אחר בעיר, מצאו המבקרים כי קבלן שיפוצים נוסף לא רשם בספרי החשבונות שלו תשלומים בסכום 20,000 ₪. כשנשאל על כך ענה: "כנראה התפספס".
ביקורות אלו נערכו על ידי פקיד שומה חיפה ופקיד שומה נצרת, ובמסגרתן נבדקו 127 בתי עסק, מתוכם ב-44 נמצא אי רישום הכנסות כחוק. העסקים שנבדקו היו מענפי המסחר, מתן השירותים וקבלנים באתרי בניה.
במהלך הביקורות הגיעו המבקרים גם למאפייה, שם מצאו כי קניית ביקורת שערכו במקום מוקדם יותר לא נרשמה בספרים. בדיקה מעמיקה בספרי העסק העלתה כי תשלומים בסכום של 8,000 ₪ לא נרשמו גם הם בספרים. בעל המקום טען כי: "הקופה הייתה מקולקלת". בביקורת במרפאת שיניים בנוף הגליל מצאו המבקרים חמישה צ'קים שונים בסכום כולל של 4,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המרפאה הסביר למבקרים : "אני רושם את הצ'קים בזמן הפירעון". במרפאה אחרת בעיר, בדיקה ביומן הרופא העלתה כי תשלומים מלקוחות שונים עבור טיפולי שיניים בסכום כולל של 3,500 ₪ לא נרשמו כחוק. כשנשאל על כך העובד במקום ענה: "אני עדכנתי את הרופא, הוא היה צריך להוציא קבלות".
מבצעי ביקורות אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
עוד מאמרים בנושא...

תפקידו של היועץ הארגוני בעידן המודרני: ממטפל בתסמינים למעצב עתיד אסטרטגי
העולם העסקי של המאה ה־21 מתאפיין בקצב שינוי מסחרר, בתחרות מתגברת ובצורך מתמיד להתאים את הארגון לסביבה מורכבת. אם בעבר יועץ ארגוני נתפס כפתרון חירום למשברים, הרי שכיום הוא הפך לשותף אסטרטגי של הנהלות. המיקוד כבר אינו רק בכיבוי שרפות ובטיפול בתסמינים, אלא בבניית חוסן

מפת התמודדות HR עם משבר
מפת התמודדות HR עם משבר מפת ההתמודדות של HR עם משבר מתארת שישה שלבים מעגליים שכל ארגון צריך להכיר כדי לשמור על יציבות, חוסן ומשמעות אנושית בזמן אי־ודאות.כל שלב מייצג תהליך מעשי שנבדק בשטח, החל מהיערכות מוקדמת ועד לשימור הידע אחרי שהמשבר מסתיים. בשלב היערכות

ניהול משאבי אנוש בעידן אי־ודאות – משברים, לחצים וביטחון רגשי בארגון
בעידן שבו האי־ודאות הפכה לקבועה החדשה, תפקידם של מנהלי משאבי אנוש השתנה באופן דרמטי. מגפות עולמיות, משברים ביטחוניים, אינפלציה, מחסור בעובדים, ומציאות כלכלית מתחלפת – כל אלה מציבים אתגר עצום בפני מנהלי HR. בישראל, בה המציאות הביטחונית והחברתית מתערבבות עם סביבת עבודה גלובלית, ניהול אנשים

שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה
שיפור תהליכי מכירה בארגון: השיטות היעילות ביותר לצמיחה מבוא בעולם העסקי התחרותי של היום, תהליכי מכירה אפקטיביים הם מה שמבדיל בין ארגון מצליח לבין אחד שנשאר מאחור. רבים מהארגונים מתייחסים אל מחלקת המכירות כאל אי בודד, אך האמת היא ששיפור מכירות הוא לא רק עניין של מוטיבציה

איך מיקרו-למידה מגבירה את מחוברות העובדים ושימורם – פורסם בwww.hrus.co.il
בסביבת העבודה המשתנה בתדירות גבוהה מאי פעם, מפגשי ההכשרה וההדרכה המסורתיים והארוכים, לרוב אינם מצליחים ללכוד את תשומת ליבם של העובדים או לענות על צרכיהם המיידיים. מנגד, מיקרו-למידה, שמשמעה הוא העברת מידע חיוני בפרקי זמן קצרים וממוקדים, מציעה פתרון מודרני שתואם את האופן שבו עובדים

עתיד ההכשרות הארגוניות – מיקרו למידה (Microlearning) ופיתוח מיומנויות בזמן אמת
עולם ההכשרות הארגוניות עובר שינוי עמוק. במקום קורסים ארוכים בני ימים שלמים, עובדים מצפים ללמידה גמישה, קצרה ומותאמת אישית. מיקרו למידה (Microlearning) – יחידות ידע קצרות וממוקדות – הפכה לסטנדרט חדש, והיא מתמזגת עם הצורך ב־פיתוח מיומנויות בזמן אמת. השילוב בין כלים אינטראקטיביים לבין בינה
מאמרים קשורים לנושא.


