להלן שורה של אתגרים שיהיה עליך להתמודד עמם בשובך מהשבר הנוכחי .תכנית פעולה כוללת להתמודדות עם אתגרים אלה הנה כורח וצורך בסיסי למקסום ההצלה בחזרה מהמשבר.
חוסר התייחסות מספקת לאתגרים אלה עלול לגרור עמו מחירים קשים הן ברמה הכלכלית והן ברמת זמן ההתאוששות של הארגון.
האתגר בתחום המוטיבציוני
באופן טבעי מצב כזה פוגע בתחושת היציבות והביטחון שהעובד חש במקום תעסוקתו. זה עלול לגרום לו לפגיעה בתחושת השייכות למקום העבודה ובתחושת המחויבות. המשמעות – חיפוש עבודה, פגיעה בייצוגיות כלפי הלקוחות, הבעה שלילית, ירידה בהשקעה בעבודה.
- כינוס העובדים בחזרה לעבודה והצגת חזון לחזרה לשגרה ,אסטרטגיה לפעילות העתידית ,תכנית עבודה להחזרת הארגון לפעילות שוטפת ,מיקוד ודגשים
- שיחות צוותיות ואישיות –איתור קשיים בינאישיים ותמיכה
- חידוש החוזה הפסיכולוגי עם העובד וריענון הגדרת התפקיד והמטרות
- הערכת מצב מבחינת היעדים והביצועים של כל עובד והתאמתם לסיטואציה
- ביצוע טקסי מעבר לחזרה לשגרה
- הקפדה על נראות –ניקיון ,היגיינה אישית ,
- הסברה במידה ויהיו שינויים או קיצוצים
- ציון לשבח לעובדים שהיו מחויבים
לאור המצב סביר להניח שתכנית העבודה הן מבחינה מספרית והן מבחינת המיקוד השתנתה
פעולות ניהוליות:
- חידוש וריענון תכנית העבודה בהתאמה למצב
- תרגום תכנית העבודה ברמה האישית של כל עובד הן מילולית והן מספרית
- הערכת מצב מול כל עובד והכנת פעולות מתאימות לחזרה לשגרה
- שינוי תפקידי או במיקוד הפעילות בהתאמה למצב
- הגדרת המטרות מחדש וסדרי העדיפויות
לאור הפער בתקציב שסביר להניח שנוצר בעקבות המשבר נדרשות הפעולות הבאות:
- מימוש כל הפעולות בתחום השכר שבעבר נדחו כשהיה עידן של שפע
- בדיקה מחדש של כל ההתקשרות מול הספקים והתאמה למצב
- החזרת השירותים לפעילות בהדרגתיות (העדפה למצב של חוסר מסוים והשלמה בהמשך מאשר לספייר ומלאי)
- בחינת המבנה הארגוני – הורדת תפקידים שאינם הכרח לפחות בשלב הראשון וכינוס תפקידים אצל פחות בעלי תפקידים
- חיזוק והגדלה של מערך השיווק והמכירות
חיזוק מערך השיווק והמכירות קריטיים להתמודדות הארגון והצלחתו
- איתור ופיתוח ערוצי מכירה ופלחי שוק נוספים
- איתור ופיתוח מוצרים נוספים
- חיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים וסיוע להם בתהליך החזרה לפעילות
- מבצעים ללקוחות
- הכשרת אנשי המכירות והשיווק להתמודדות עם המצב -פתיחת חמ"ל לחזרה לשגרה
בסוף הכל אישי –להוביל ולא להיות מובלים
- לשמש דוגמא אישית במחויבות ובהתנהגות
- להדריך את המנהלים ולמקד אותם
- לבנות תאום ציפיות עם עובדים ,ספקים ,לקוחות
- להכניס לוז ושגרה ארגונית

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בתחום בקרת שכר
מבוא בעולם הארגונים והתעסוקה, ניהול השכר והוצאות כוח האדם הוא אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר המשפיעים על הרווחיות הכוללת של החברה. לא משנה אם אתם מנהלים חברת סטארטאפ קטנה או ארגון ותיק עם מאות עובדים ברגע שהשכר וההעסקה אינם מנוהלים כראוי, אתם עשויים לגלות שתקציבים גדולים

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בתחום מזון והסעדה
אירועים עסקיים כמו כנסים, ימי עיון, ישיבות חברה ומפגשים רשמיים מחייבים תכנון קפדני, במיוחד כשמדובר בהסעדה. מצד אחד, חשוב להציע חוויית אירוח איכותית, אך מצד שני, התקציב תמיד מהווה שיקול מרכזי. כיצד ניתן לספק ארוחה מרשימה לעובדים, לשותפים העסקיים או לאורחים מבלי לחרוג מהמסגרת התקציבית?

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בתחום השילוח הבינלאומי
מבוא שילוח בינלאומי מהווה את אחת מאבני היסוד של הכלכלה העולמית המודרנית. פעילויות יצוא ויבוא, העברת סחורות, ניהול מלאים ופיתוח קשרים בין-לאומיים הפכו לבעלי משמעות אדירה בכל הקשור לגידול עסקי וצמיחה כלכלית גלובלית. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, מערכות המידע משתכללות והתחרות העסקית מתעצמת, כך נדרשים פתרונות

המדריך השלם לניהול משא ומתן עם ספקים: איך משיגים הנחות של 15%-30%
פתיחה ניהול משא ומתן עם ספקים יכול להישמע לעיתים כמשימה מלחיצה, אך בפועל מדובר באחד הכלים העסקיים החשובים והאסטרטגיים ביותר. ההצלחה במשא ומתן עשויה לעשות את ההבדל שבין חוזה שמייקר את הרווחיות לבין הסכם שמבטיח יציבות פיננסית ותחרותיות לאורך זמן. היכולת שלך להשיג הנחה של

המהפכה השקטה: כיצד ארגונים מפחיתים עלויות באמצעות קיימות?
מבוא בעידן שבו שינויי האקלים ומחסור במשאבים עומדים בראש סדר היום הגלובלי, ארגונים ניצבים בפני לחץ גובר לאמץ פרקטיקות מקיימות. מעבר לעמידה ברגולציות, צרכנים ומשקיעים מעדיפים יותר ויותר חברות המחויבות לשמירה על הסביבה. מאמר זה בוחן כיצד עסקים מבצעים מהפכה שקטה בפעילותם על ידי שילוב

איך בונים מודל תמחור שמקסים רווחים ולא מרחיק לקוחות? תובנות מהשטח
מבוא תמחור הוא אחד מאבני היסוד של כל עסק, בין אם מדובר בחברה גלובלית המספקת פתרונות SaaS (Software as a Service) ובין אם מדובר במפעל משפחתי קטן המייצר מוצרי בוטיק לשוק המקומי. קביעת מחיר המוצר או השירות משפיעה ישירות על רווחיות העסק, על יכולת התחרות
מאמרים קשורים לנושא.