להלן שורה של אתגרים שיהיה עליך להתמודד עמם בשובך מהשבר הנוכחי .תכנית פעולה כוללת להתמודדות עם אתגרים אלה הנה כורח וצורך בסיסי למקסום ההצלה בחזרה מהמשבר.
חוסר התייחסות מספקת לאתגרים אלה עלול לגרור עמו מחירים קשים הן ברמה הכלכלית והן ברמת זמן ההתאוששות של הארגון.
האתגר בתחום המוטיבציוני
באופן טבעי מצב כזה פוגע בתחושת היציבות והביטחון שהעובד חש במקום תעסוקתו. זה עלול לגרום לו לפגיעה בתחושת השייכות למקום העבודה ובתחושת המחויבות. המשמעות – חיפוש עבודה, פגיעה בייצוגיות כלפי הלקוחות, הבעה שלילית, ירידה בהשקעה בעבודה.
- כינוס העובדים בחזרה לעבודה והצגת חזון לחזרה לשגרה ,אסטרטגיה לפעילות העתידית ,תכנית עבודה להחזרת הארגון לפעילות שוטפת ,מיקוד ודגשים
- שיחות צוותיות ואישיות –איתור קשיים בינאישיים ותמיכה
- חידוש החוזה הפסיכולוגי עם העובד וריענון הגדרת התפקיד והמטרות
- הערכת מצב מבחינת היעדים והביצועים של כל עובד והתאמתם לסיטואציה
- ביצוע טקסי מעבר לחזרה לשגרה
- הקפדה על נראות –ניקיון ,היגיינה אישית ,
- הסברה במידה ויהיו שינויים או קיצוצים
- ציון לשבח לעובדים שהיו מחויבים
לאור המצב סביר להניח שתכנית העבודה הן מבחינה מספרית והן מבחינת המיקוד השתנתה
פעולות ניהוליות:
- חידוש וריענון תכנית העבודה בהתאמה למצב
- תרגום תכנית העבודה ברמה האישית של כל עובד הן מילולית והן מספרית
- הערכת מצב מול כל עובד והכנת פעולות מתאימות לחזרה לשגרה
- שינוי תפקידי או במיקוד הפעילות בהתאמה למצב
- הגדרת המטרות מחדש וסדרי העדיפויות
לאור הפער בתקציב שסביר להניח שנוצר בעקבות המשבר נדרשות הפעולות הבאות:
- מימוש כל הפעולות בתחום השכר שבעבר נדחו כשהיה עידן של שפע
- בדיקה מחדש של כל ההתקשרות מול הספקים והתאמה למצב
- החזרת השירותים לפעילות בהדרגתיות (העדפה למצב של חוסר מסוים והשלמה בהמשך מאשר לספייר ומלאי)
- בחינת המבנה הארגוני – הורדת תפקידים שאינם הכרח לפחות בשלב הראשון וכינוס תפקידים אצל פחות בעלי תפקידים
- חיזוק והגדלה של מערך השיווק והמכירות
חיזוק מערך השיווק והמכירות קריטיים להתמודדות הארגון והצלחתו
- איתור ופיתוח ערוצי מכירה ופלחי שוק נוספים
- איתור ופיתוח מוצרים נוספים
- חיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים וסיוע להם בתהליך החזרה לפעילות
- מבצעים ללקוחות
- הכשרת אנשי המכירות והשיווק להתמודדות עם המצב -פתיחת חמ"ל לחזרה לשגרה
בסוף הכל אישי –להוביל ולא להיות מובלים
- לשמש דוגמא אישית במחויבות ובהתנהגות
- להדריך את המנהלים ולמקד אותם
- לבנות תאום ציפיות עם עובדים ,ספקים ,לקוחות
- להכניס לוז ושגרה ארגונית
רווחת העובדים בארגון
רווחת העובדים היא צורת חשיבה ותחום בניהול משאבי אנוש שדוגלת בשילוב בין הרווחה הפיזית והרגשית של העובדים בארגון. התפקיד המרכזי של רווחת העובדים הוא יצירת סביבה עבודתית המקנה הכרה ותמיכה בצרכי העובדים, ובכך משפרת את יחסיהם עם העבודה ומקדמת ביצועים ושביעות רצון. כאשר העובדים מרגישים
גיוס כוח אדם לארגון
תהליך הגיוס של כוח אדם לארגון הוא תהליך מרכזי בניהול משאבי אנוש. גיוס יעיל משפיע ישירות על איכות העובדים בארגון ועל הישגיו. הנה שלבים ופעולות שקשורים לתהליך הגיוס: הבנת צרכי העסק: ניתוח תפקיד: הבנת דרישות העבודה והתפקיד, כולל יכולות ומיומנויות שנדרשות. הגדרת החיבור לאסטרטגיה: כיצד התפקיד
משאבי אנוש – פיתוח וייעוץ ארגוני
פיתוח וייעוץ ארגוני הם תחומים מרכזיים בניהול השואפים לשדרג את היכולות והביצועים של הארגון. כל ארגון יכול להרגיש צורך בפיתוח וייעוץ במהלך התפתחותו, ויש להתמקד בכמה גורמים מרכזיים: הבנה של המציאות הארגונית: ניתוח SWOT: בחינת נקודות חוזק וחולשה של הארגון, והזדהות של ההזדמנויות והאיומים
ניהול משאבי אנוש בארגון
ניהול משאבי אנוש בארגון הוא עניין מרכזי שמטרתו למקסם את יעילות האדם בתוך הארגון ולתרום להצלחה הארגונית כולה. ניהול משאבי אנוש כולל מגוון של פעולות ופונקציות שעוסקות באדם כעובד ובתהליכים הקשורים לניהולם. הנה כמה נושאים עיקריים בנושא: תהליכי השיווק והגיוס: תכנון ופיתוח תכניות גיוס: ניהול התהליכים
המדריך האולטימטיבי לפתרונות מיתוג עסקי
בעולם העסקים המהיר והמתפתח של היום, דבר אחד נשאר קבוע: כוחו של מותג חזק. המותג שלך הוא לא רק לוגו או תיוג; הוא מייצג את מהות העסק שלך, את הערכים שלך ואת מה שאתה מייצג. זהו המפתח שפותח את הדלת להצלחה ומבדל אותך מהמתחרים. אז
למה חברת "פתרונות אפקטיביים"?
האם אתה מתקשה להבין את צרכי הלקוחות שלך? האם אתה מוצא את זה מאתגר לחסוך בעלויות ולייעל את הפעילות העסקית שלך? בחברת "פתרונות אפקטיביים" אנו מבינים את המורכבות של הנוף העסקי המודרני. אנחנו יודעים שלהישאר קדימה בעולם התחרותי הזה דורש יותר מסתם מוצר או שירות
מאמרים קשורים לנושא.