תמונת המצב
צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא מציע ואת מוצריו.
בתקופה מאתגרת זו שבה תרבות הצריכה והקנייה מושפעת באופן דרמטי ממרכיבים כגון: קורונה, החלטות ממשלה, התנהלות הצרכן והשינוי בעלויות הפך צינור זה לקריטי עוד יותר.
שווקים שהיו בעבר שמרניים חווים מהפכות ויש אבולוציה ושינויים רבים בסביבה החיצונית והפנימי בארגונים שמצריכים חשיבה אחרת מצד המנהל.
קריאת המצב, הבנה של תמונת המציאות, זיהוי המרכיבים שיוצרים לארגון הזדמנות והבנה של האיומים והשפעתם על הצלחת הארגון הפכו לאבן דרך המבחינה בין מנהל מוצלח שיודע לקרוא את תמונת המצב ולהגיב בהתאמה לבין כשל שגורם לחורבן.
האתגרים הניהוליים בקריאת המצב
למנכ"ל ולמנהל המכירות מספר אתגרים קריטיים שעליהם להתמודד עמם:
- איסוף נתונים – בגלל השינויים השונים והתכופים בתקופת הקורונה איסוף הנתונים הפך להיות מורכב.
חלק משמעותי בתפקיד המנהל הוא לאסוף נתונים באופן שיטתי ,לנתח אותם ומתוכם להסיק לגבי פעולות נדרשות להגדלת המכירות.
אבל מה קורה כשאין שיטתיות בנתונים? מה קורה כשכל יום יש שינוי בהחלטות הממשלה ובהתנהלות הצרכנית? איך נבין את הנתונים ונסיק מהם?
- הנעת המוכרנים – עקרונות משמעותיים הנהוגים בתהליך הנעת מערך המכירות השתנו. למשל כיצד נפעל כאשר לא ניתן לבקר את הלקוחות ואין אווירה חיובית של קנייה אלא להיפך? איך נגרום תחושת יציבות לאנשי המכירות כאשר איום של חלת ופיטורין מרחף מעל ראשם?
איך נציב יעדים בתקופה שבה קשה לבצע התכנות ריאלית למספרים שאנו מציבים?
איך נדע לבנות תקנים לפעילות מערך המכירות כאשר שאר חלקי הארגון מתמקדים בצמצום והתייעלות?
איך נבנה מערך תמרוץ כאשר רבים מהתמריצים שהוחלטו כבר לא רלבנטיים?
- התאמת השירותים והמוצרים – באופן טבעי שירותים ומוצרים משתנים בעת הזו ועל המנהל לבצע התאמה מהירה לצרכי הלקוח וליכולת מכור אותם.
איך נפעל כשהחנויות סגורות? איך תהיה לנו דרישת רגל בשוק הדיגיטלי והאינטרנט? איך נספק מוצר כשחווית הקנייה נפגעת?
- תהליך המכירה – האם תהליך המכירה שבנינו תואם למציאות העכשווית?
האם ניתן לייעל אותו? האם יש צורך בהתאמת קהלי היעד? האם אחוז ההמרה שלנו לסגירות מספק?
- התמיכה הלוגיסטית – האם יש צורך בשינוי התמיכה הלוגיסטית לפני ואחרי המכירה? האם השירות יוצר שביעות רצון גבוהה?
האם מערכות ה CRM שלנו מתאימות לצרכים?
- הרמה הפרסונאלית – האם אנחנו מאפיינים נכון את האישיות הנדרשת לתפקיד איש המכירות בחברה?
האם אנו יודעים לעשות התאמות? האם מערכת ההדרכה נמדדת ויודעת לשפר את הביצועים של אנשי המכירות? האם מערכת הגיוס מגייסת בהתאמה לאיפיון שביצענו ובקצב תואם לצרכים?
החשיבות של מנהל עירני ופרואקטיבי
לאור האתגרים שהוצגו עולה בתקופה זו החשיבות של תכונת הפרואקטיביות והערנות של המנכ"ל ומנהל המכירות.
המנכ"ל – נדרש בתקופה זו לבנות הערכת מצב ותמונת מצב ברורה שיכולה להיות דינאמית ולהשתנות במהירות .עליו לקדם פעולות של זיהוי אבחון ותרגום תמונת המצב למנהלים. ההבנה ש"מה שהיה אינו בהכרח מה שיהיה" וצריך ל"הזיז את הגבינה" קריטית להצלחתו ולשרידות הארגון.
מנהל המכירות – נדרש בתקופה זו להתגייס להובלת שינויים, לתרגם את תמונת המצב שנבנתה לתוכנית פעולה מהירה ולגייס את צוות המכירות לכך.
המרכיבים הקריטיים
- אבחון וזיהוי מהיר שלתמונת המצב.
- תרגומה לתוכנית פעולה.
- גיוס הצוות לשינויים ולהתאמות.
- קשב לצרכי הלקוחות.
איך אנחנו בפתרונות אפקטיביים (מחלקת הגדלת מכירות) מסייעים לכך!
בנינו תהליך אבחוני המתאים לתקופה זו ויודע לזקק את האתגרים שהוזכרו לידי צילום תמונת מצב ברורה.
ההתאמה תבוא לידי ביטוי באינטנסיביות ומהירות האבחון (מתבצע על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון של עשרות שנים, מתבצע כך שללקוח תהיה תמונת מצב זמינה תוך שבועיים מיום ההתחלה).
האבחון יאסוף את הנתונים על האתגרים שהוזכרו ויתמקד בעיקר.
מסקנות האבחון יוצגו בשפה ברורה ופשוטה ויאפשרו קבלת החלטות ניהוליות.
על מנת שתוכלו לבחון את התהליך אנו מציעים שיחת אבחון ראשונית (דוח התכנות) שבה תוכלו לקבל תוך שבוע מסקנות ותובנות שיהוו בסיס לתוכנית עבודה מסודרת להשגת היעדים הנדרשים.
מעוניין בתהליך – צרו קשר – או חייג שראל שמעיה 054-332-3522
המומחים של פתרונות אפקטיביים
פתרונות אפקטיביים – חיסכון בעלויות
מחפשים לייעל את פעילות העסק ולהגביר את החיסכון בעלויות? בואו לצלול לתחום הפתרונות היעילים שמציעה "חברת פתרונות אפקטיביים" במגוון רחב של שירותים! בנוף העסקי המהיר של היום, אופטימיזציה של עלויות תוך שמירה על איכות היא בראש סדר העדיפויות של כל ארגון. בין אם זה תקשורת,
חיסכון בעלויות שכר
בסביבה העסקית המהירה והתחרותית של היום, חברות מחפשות כל הזמן דרכים לייעל את פעילותן ולמקסם את הרווחים. היבט אחד מכריע בבריאותו הפיננסית של כל ארגון הוא תהליך ייצור השכר שלו. להבטיח שהמשכורות מנוהלות ביעילות יכולה להיות השפעה משמעותית על השורה התחתונה, מה שהופך את זה
איך ניתן להשיג משקיע בעסק? למה צריך משקיע לעסק?
בעולם העסקים, הרעיון של אבטחת משקיע נתפס לעתים קרובות כמחליף משחק. זה כמו שיש לך נשק סודי בשרוול, מוכן להניע את העסק שלך לגבהים חדשים. אבל מה בעצם כוחם של משקיעים, ולמה העסק שלך צריך אחד כזה? דמיינו את זה: יש לכם רעיון עסקי מבריק
השיטה לחסכון Cost Effective
האם אתה מחפש שיטה מוכחת לחסוך בהוצאות התפעול של הארגון שלך? אל תחפש עוד! שיטה פורצת הדרך להצלחה – Cost Effective זה לא סוד שארגונים שואפים להשיג חיסכון בעלויות בתחומי תפעול ואדמיניסטרציה שאינם חלק מתחומי הליבה העסקיים המרכזיים שלהם. אחרי הכל, כל שקל שנחסך יכול להיות
הגדלת הכנסות ושיפור הרווחיות – שיווק ומכירות בהובלת המנכ"ל
תמונת המצב צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא מציע ואת מוצריו.תרבות הצריכה והקנייה מושפעת באופן דרמטי ממרכיבים שונים, כגון מצב המשק, מגיפה (קורונה), החלטות ממשלה, התנהלות הצרכן, שינויים בהרגלי הצריכה, מגמות וטרנדים ומתחרים בשוק. שווקים שבעבר היו שמרניים
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד, אנו מקבלים לחצים מוגברים, חוסר שינה, תחושת שחיקה ובדידות. תפקיד המנכ"ל נחשב לתפקיד הבכיר ביותר בארגון, ופסגה להתקדמות אישית ומקצועית אבל…
מאמרים קשורים לנושא.