נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

NPS – מדד נאמנות לקוחות (Net Promoter Score)

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
 הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/01/מס-הכנסה.jpg
תחנת רדיו פופולרית הפרו זכויות עובדים

תחנת רדיו פופולרית ומנכ"ל התחנה הפרו זכויות עובדים ונקנסו על ידי בית הדין בכ-150,000 ₪ תחנת הרדיו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/01/38060857_l-1.jpg
כתיבת פרויקט קורס בודק שכר מוסמך

פורסם באתר משרד הרווחה  – מתווה לכתיבת פרויקט גמר בקורס בודק שכר מוסמך תאריך פרסום: 03/01/2018 יחידה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/12/16255347354_l.jpg
עדכון שכר מינימום מותאם

בתאריך 1.12.2017 יתעדכן שכר המינימום לפי חוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987, והחל מיום זה יעמוד שכר המינימום...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/12/תאונת-תלמידה-ממתקן-בחצר-בית-הספר.jpg
אפליה על רקע לאום

בפסק דין חשוב של בית הדין האזורי לעבודה נקבעה אפליה על רקע לאום: סניף של רשת אלבר הפלה עובד על רקע היותו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/11/52326000_m.jpg
אכיפה באמצעות הסדרה

אכיפה באמצעות הסדרה של חוקי העבודה ככלי לשמירת זכויות עובדים ​בחוקי העבודה קיימות הוראות המתנות העסקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/10/34035075_m.jpg
פרישה מהעבודה עקב גיל העובד

גיל פרישה מהעבודה פרישה מעבודה עובד המגיע לגיל פרישה, זכאי לפרוש מעבודתו, עקב גילו, וכן לקבל קצבת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/06/iStock_000006238611XSmall.jpg
הודעה בדבר תנאי עבודה

כללי מעסיק חייב למסור לעובד הודעה על תנאי עבודתו, לא יאוחר מ – 30  ימים מיום תחילת העבודה,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/08/ו6.jpg
פסיקה

בפסק זה נפסקו פיצוים על סך 6,000 ש"ח בגין עוגמת נפש על הנפקת תלושי שכר פיקטיביים לאשה אשר לא הועסקה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/08/רשות-המיסים.jpg
חוזר רשות המיסים

תיקוני דוחות 102 בעקבות חקיקת "נטו משפחה" בעקבות חקיקת 'נטו משפחה' שהגדילה את נקודות הזיכוי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2017/08/46734625_s.jpg
עדכוני פסיקה, חקיקה ומידע חשוב בתקופת הקיץ - עבודת נוער

בחודשי הקיץ מצטרפים המון בני נוער לשוק העבודה, מעסיקים רבים אינם יודעים מה הם הזכויות והחובות שלהם, על...

1 60 61 62 63 64 65 66 67 68 72
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.