רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/12/בדיקת-חשבוניות-ספקים.jpg
דעו את זכויותיכם - דמי אבטלה בתקופת חופשה ללא תשלום

בנסיבות שנוצרו בעקבות משבר הקורונה, הוחלט על הוצאתך לחופשה ללא תשלום. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/12/השיטה-לחיסכון.jpg
הוצאת עובדים לחל"ת וקבלת דמי אבטלה

השפעת התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות לתקופות בידוד משפיעים על עסקים רבים בישראל, אשר בחלקם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/הלנת-שכר-scaled.jpg
המדריך למעסיקים בתקופת הקורונה באישור בודק שכר מוסמך + שירות מוקד מקצועי ללא עלות עד 10.4.2020

עניינה של אגרת זו הינה מענה לשאלות החוזרות ונשנות עקב  משבר  וירוס הקורונה וצווי משרד הבריאות והתמודדויות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/03/פיצויים.jpg
בדיקת חשבונות ספקים

מתי בדקתם בפעם האחרונה את חשבונות הספקים שלכם? המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/11/פתרונות-אפקטיביים.jpg
עובדים בצל נגיף הקורונה

עובדים רבים החוזרים מחו"ל נאלצים להעדר ממקום העבודה בשל החשש להדבקה בנגיף הקורונה. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/ניהול-שכר.jpg
חיסכון בעלויות ושיפור ביצועי הרכש

בעלי עסקים מבינים כי על מנת לנהל את העסק באופן יעיל, יש לשאוף באופן מתמיד לשיפור ביצועי הרכש וכן חיסכון...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/חיסכון-בעלויות-scaled.jpg
חיסכון בהוצאות לעסקים

קבלת שירות דרך חברה אשר מתמחה בחיסכון הוצאות לעסקים היא דרך מצוינת לניהול עסק מצליח, ולכן מדובר בשירות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/דיני-חוזים.jpg
הפר הסכם עם שותפו לשעבר, וישלם יותר מ-200,000 שקל

פירוק שותפות בחברה הגיע לידי תביעה בביהמ"ש, בה טען התובע כי שותפו לשעבר לא שיחרר אותו מערבויות כפי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/02/דלקן-scaled.jpg
רפורמת הדלקן האוניברסלי

רפורמת הדלקן האוניברסלי – סקירת סטטוס על ידי צבי ליכטצייגר במסגרת התוכנית "צבע הכסף"...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2020/01/ארק.jpg
פיננסים

העמלות אותן גובים הבנקים מחברות ובעלי עסקים יכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים מדי חודש, מה שיוצר עוול כלכלי...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק