רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/2-2.png
ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני הוא תחום המתמקד בארגון ובתהליכים בתוכו ובסביבתו, ונועד לשפר את התפקוד שלו. ייעוץ ארגוני...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/ייעוץ-אסטרטגי.png
אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית היא גיבוש דרך פעולה של יחידה עסקית, תוך התייחסות לסביבה ולעצמה, במטרה לסייע לארגון בקביעת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/1-2.png
התנהגות ארגונית

תוכן עניינים התנהגות ארגונית הוא תחום מדעי העוסק בצבירת ידע על התנהגויות של אנשים במסגרות ארגוניות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/04/בנק-ישראל.jpg
סקירה מאקרו-כלכלית על מצב המשק בישראל

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בוועדת הכספים של הכנסת. המשך…

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/מיסים.png
עסקאות עם קרובים: זהירות מס לפניך

עסקאות נדל״ן בין קרובים מביאות בחשבון פעמים רבות פטורים והקלות מס אך בהמשך עלולות להתברר כבעלות השלכות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/משרדים.png
נקלעתם לסכסוך כספי מול חברה? אולי אפשר לתבוע אישית את בעליה

חברה בע״מ היא אישיות משפטית נפרדת מנושאי המשרה בה ומבעלי מניותיה. למרות זאת, יש נסיבות חריגות שבהן בית...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/סקר.png
השכר הממוצע ברוטו למשרת שכיר של עובדים ישראלים נכון לפבר' 22

חודש פברואר 2022 – על פי נתונים מקוריים (עובדים ישראלים) השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים היה 12,052 ש"ח,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/פייסבוק.png
ניהול דף פייסבוק עסקי – עקבי ומקצועי

כיצד לנהל דף פייסבוק עסקי עם ניהול אפקטיבי ולאורך זמן? קבלו טיפים מקצועיים ואת שיטת התכנון הנכונה. ה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/שיווק.png
השיווק המסורתי בעולם הדיגיטלי

מהו יתרונו של השיווק המסורתי אל מול השיווק בעולם הדיגיטלי? האם שניהם יכולים לצעוד יחדיו ולמקסם את יכולתו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/05/איציק-הובלות.png
איציק הובלות ואריזות חקלאיות בע"מ

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק