רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/1.png
"מעודדים נשים להחמיא לעצמן": איך מגיעים ל-50% עובדות תוך שנתיים? - פורסם בN12

בחברת נטורל אינטלג'נס פועלים להגדיל את מספר הנשים העובדות בחברה • "ראינו שנשים נרתעות מרשימות מכולת...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/דבר.png
דו"ח חדש: פערי השכר בין גברים לנשים בישראל במקום השני ב-OECD - פורסם בדבר

דו"ח חדש של הארגון בוחן את הפערים בין גברים ונשים בתחומי החינוך והתעסוקה | עוד נמצא כי נשים במשרה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/משאבי-אנוש.png
משאבי אנוש

הקדמה כחלק מהותי בכל חברה, צוות משאבי אנוש (HR) אחראי לרוב לתפקידים אדמיניסטרטיביים רבים וממלא תפקיד...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/1-2.png
בשנה שעברה התייחסו אליהם כגיבורים - היום 80% מהם מתחרטים שהתפטרו מהעבודה - פורסם בbizportal

בשנה שעברה קראו לזה "ההתפטרות הגדולה", אמרו שהם נלחמים במעסיקים הנצלנים – אבל היום הם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/2-2.png
שירות התעסוקה: 29 אלף דורשי עבודה חדשים בנובמבר, עלייה חדה בהייטק - פורסם בynet

מספר דורשי העבודה הכולל עלה בכ-5.3% ועמד על כ-150 אלף. במספר דורשי העבודה שהם מפתחי תוכנה ומנתחי יישומים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/משאבי-אנוש-3.png
ניהול משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש , ניהול האנשים בארגונים עובדים. זה נקרא לעתים קרובות גם ניהול כוח אדם, יחסי תעשייה ,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/ניהול-משאבי-אנוש.png
ניהול כוח אדם - משאבי אנוש

ניהול משאבּי אנוש ניהול משאבּי אנוש הוא תחום של ניהול המתייחס לעיסוק בכוח האדם כמרכיב מרכזי בהבנת התנהגות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/עשרת-הדברות-לשנת-2023-על-עולם-משאבי-האנוש.png
עשרת הדברות לשנת 2023 על עולם משאבי האנוש

אין זה סוד שרבים מהשינויים שהחלו בשוק התעסוקה במהלך השנתיים האחרונות הואצו והפכו לקבועים בחיי העבודה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/10/ביטוח-עסקים-2.jpg
בקרת שכר - מה חשוב לדעת?

בקרת שכר שכר העבודה מהווה חלק משמעותי מההוצאות להן נדרש כל בית עסק בכל סדר גודל. ולכן, קיימת חשיבות רבה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/12/ייעוץ-עסקי.png
מדריך למעסיק לניהול עובדים – חלק 2

תוכן עניינים מדריך למעסיק לניהול עובדים – חלק 2מטרת המדריך: המדריך מציג תקציר של מה נדרש...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק