רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
ספטמבר 2024
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/משאבי-אנוש-3.png
ניהול משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש , ניהול האנשים בארגונים עובדים. זה נקרא לעתים קרובות גם ניהול כוח אדם, יחסי תעשייה ,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/ניהול-משאבי-אנוש.png
ניהול כוח אדם - משאבי אנוש

ניהול משאבּי אנוש ניהול משאבּי אנוש הוא תחום של ניהול המתייחס לעיסוק בכוח האדם כמרכיב מרכזי בהבנת התנהגות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/02/עשרת-הדברות-לשנת-2023-על-עולם-משאבי-האנוש.png
עשרת הדברות לשנת 2023 על עולם משאבי האנוש

אין זה סוד שרבים מהשינויים שהחלו בשוק התעסוקה במהלך השנתיים האחרונות הואצו והפכו לקבועים בחיי העבודה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2019/10/ביטוח-עסקים-2.jpg
בקרת שכר - מה חשוב לדעת?

בקרת שכר שכר העבודה מהווה חלק משמעותי מההוצאות להן נדרש כל בית עסק בכל סדר גודל. ולכן, קיימת חשיבות רבה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/12/ייעוץ-עסקי.png
מדריך למעסיק לניהול עובדים – חלק 2

תוכן עניינים מדריך למעסיק לניהול עובדים – חלק 2מטרת המדריך: המדריך מציג תקציר של מה נדרש...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/12/דמוגרפיה-של-עסקים.png
מדריך למעסיק לניהול עובדים – חלק 1

תוכן עניינים מדריך למעסיק לניהול עובדים – חלק 1מטרת המדריך: המדריך מציג תקציר של מה נדרש...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/07/הטעות-שאתם-עושים-בניהול-העובדים-שלכם--ואיך-לנטרל-אותה.png
הטעות שאתם עושים בניהול העובדים שלכם – ואיך לנטרל אותה

לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2018/07/אפליה.png
איסור אפליה בין דורשי עבודה

אין להפלות בין דורשי עבודה. אפליה בין דורשי עבודה כוללת מודעות דרושים או שאלות בנושאים אישיים במהלך ריאיון...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/12/פיטורים-2048x652-1.png
מה דינם של פיצויי פיטורים לעובד שפוטר עקב עבירה שביצע במקום עבודתו?

ביחסים שבין עובד ומעסיק, ייתכנו מקרים בהם העובד ביצע עבירה פלילית או פעל שלא כדין במקום העבודה וכתוצאה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/12/סיום-יחסי-עבודה.png
סיום יחסי עבודה

שעה שיחסי העבודה, בין אם ע"י המעסיק ובין אם ע"י העובד, מגיעים לסיומם, על כל אחד מהצדדים לפעול...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק