מהו NPS?
נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.
איך מחשבים NPS?
חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"
הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:
- ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
- ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
- ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.
חישוב NPS
בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):
הסבר התמונה
קטגוריות הלקוחות:
- מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
- פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
- ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
חישוב הציון:
- NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:
- NPS=%Promoters−%Detractors
במקרה זה, החישוב הוא:
- NPS=60%−20%=40
ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.
שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.
פיתוח המדד
בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.
אולי יעניין אותך גם...
- תוכנית עסקית
- יועץ עסקי
- אולמי בית האופרה - אשדוד
- חברת "חד עתיר"
- הסכם שכר חדש לעובדי המלונות: תוספת של עד 7% במספר הפעימות - פורסם בynet
- הסכם שכר חדש לעובדי המלונות - יקבלו העלאה הדרגתית של עד 7% - פורסם בbizportal
- דפוסי חשיבה MINDSET והתפתחות אישית ומקצועית
- בעל עסק, אתה חייב לבצע בקרה מקצועית על תחום השכר וניהול העסק
- אפקט ההתפטרות הגדולה: כך יכולים מנהלי משאבי האנוש להתמודד עם פער המיומנויות
- איך תגרמו לעובדים שלכם לקום שמחים לעבודה?
תוכנית עסקית היא מסמך ניהולי המספק תמונה עתידית כוללת של העסק או המיזם מכל הבחינות – מבחינה שיווקית,...
יעוץ לעסקים יועץ עסקי הוא כל אדם העוסק במתן שרותי ייעוץ בתחום תכנון, קביעת מדיניות וליווי פעילויות עסקיות. היועץ...
גם אולם האירועים "בית האופרה" לא יכול שלא להודות על הערך הרב שקיבל יחד עם השירות והמקצועיות...
חברת "חד עתיר" רואה את הערך הרב שניתן לה וממליצה בחום https://esg.co.il/wp-content/uploads...
הסכם שכר חדש לעובדי המלונות – יקבלו העלאה הדרגתית של עד 7% ההסכם יחול על כ-23 אלף עובדות ועובדים...
דפוסי חשיבה לכל אחד מאתנו כבני אדם יש לנו דפוסי חשיבה, חלקם מקדמים וחלקם מעכבים.רוב דפוסי החשיבה הם תולדה...
בעל עסק, אתה חייב לבצע בקרה מקצועית על תחום השכר וניהול העסק בכל העסקים קטנים כגדולים, גם כשיש עובדים...
חלק מהמנהלים רוצים את העובדים שלהם במשרד ולחלקם אין בעיה עם עבודה מהבית. במצב כזה, לא ניתן לעצב את עתיד...
ראיית העובד וצרכיו הכלליים הפכו בשנים האחרונות לדבר שבשגרה במקומות עבודה רבים. יחס אנושי לעובד מוכיח...
מאמרים קשורים לנושא.