רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/09/משאבי-אנוש-בארגון.png
משאבי אנוש בארגון

משאבי אנוש בארגון ניהול משאבי אנוש הוא תהליך בו הגורמים המנהלים לארגון מתמקדים בניהול, מתן, פיתוח ושילוב...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/08/שליטה-בהצלחה-ניהולית-מדריך-מקיף-למנכל-1024x326-1.png
שליטה בהצלחה ניהולית

בעולם העסקים המתפתח ללא הרף, תפקידו של המנכ"ל הופך יותר ויותר קריטי. מנהיגים שואפים לחדד את כישוריהם,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/08/ביטחון-תעסוקתי-בעולם-ובישראל.png
ביטחון תעסוקתי בעולם ובישראל - פורום ארלוזורוב

ביטחון תעסוקתי, במהותו, הוא ההגנה על יכולתו של אדם להתקיים בכבוד במסגרת שוק העבודה. ההסדרים השונים שנוצרו...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/08/מיתוג-עסקי.png
מיתוג עסקי

האם אתה מחפש לקחת את העסק שלך לשלב הבא? חולמים להפוך את החברה שלכם למותג מוכר? אם כן, אתה במקום הנכון! בשוק...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/08/פרסומים-משאבי-אנוש.png
8 דרכי פעולה שיכולות לסייע בגיוס עובדים לתפקידים שקשה לאיישם - פורסם באתר hrus

בסביבה העסקית התחרותית הקיימת כיום, המשימה של איתור וגיוס כישרונות מובילים עלולה להיות מאוד לא פשוטה. הביקוש...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/08/שיווק-ומכירות.png
הגדלת הכנסות ושיפור הרווחיות – שיווק ומכירות בהובלת המנכ"ל

תמונת המצב צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא מציע ואת מוצריו.תרבות הצריכה...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/07/שינוי-ארגוני.png
תאוריות שונות של שינוי ארגוני

שינוי ארגוני הוא תהליך מתמשך שמטרתו להתאים את המערכות והתהליכים הארגוניים לשינויים החיצוניים והפנימיים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/07/משאבי-אנוש.png
ניהול משאבי אנוש בארגון

לעתים קרובות אומרים שהמשאב האנושי של ארגון הוא הנכס היקר ביותר שלו. כעמוד השדרה של כל עסק מצליח, משאבי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/07/פרסומים-משאבי-אנוש.png
להתראות נפוטיזם, שלום מצויינות: על תגמול כישרונות וניהול ביצועים - פורסם בגלובס

מגזין הניהול של הרווארד העלייה של חידושים טכנולוגיים מסייעת לניהול עובדים ומיצוי פוטנציאל אנושי • עם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/03/2.png
כל עולמות התוכן עבור העובד, במקום אחד - פורסם בכלכליסט

כל עולמות התוכן עבור העובד, במקום אחד – הכירו את הפלטפורמה הדיגיטלית החדשנית, אשר משלבת בין ניהול...

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק