רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
פתרונות אפקטיביים

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/12/גיוס-עובדים-וקליטתם-מדריך-למעסיק.png
גיוס עובדים וקליטתם – מדריך למעסיק

מדריך זה מפרט את חובותיו של המעסיק בעת גיוס עובדים וקבלתם לחברה המדריך נועד לסייע בהתמודדות הראשונית...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/12/סוף-שנת-המס-אתם-יכולים-לחסוך-הרבה-כסף6.png
סוף שנת המס אתם יכולים לחסוך הרבה כסף – מדריך למעסיקים / שכירים

מבואשנת 2023 מגיעה לסיומה בימים אלו, ועבור רבים מאיתנו זה עיתוי טוב להיזכר בזכויות שיש למהר ולמצות....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/10/הפסקות-בעבודה.png
מדריך איך להתנהל מול רואה החשבון ושאר יועצים

מהי מטרת הדו"ח השנתי? איך להתנהל מול רואה החשבון וכיצד להכין נכון את החומרים. מאמר מאת: משה הדס,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2022/07/5.png
ניהול בארגון

ניהול הוא תהליך או אוסף הפעולות של הנהגה והובלה של ארגון. בניהול נעשה שימוש במשאבים שונים, ובכלל זה משאבי...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/12/נגישות-בעבודה.png
שילוב אנשים עם מוגבלות במקום העבודה - המדריך המלא למעסיק

האוגדן המלא למעסיקים ולמנהלים המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה במשרד הכלכלה, מפרסם את האוגדן המלא...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2016/01/שכר-שווה-לנשים-וגברים.png
קידום שכר שווה לנשים וגברים במקום העבודה - מדריך למעסיק/ה

המדריך לשכר שווה לנשים ולגברים המדריך שלפניך יכול לסייע לך, המעסיק/ה, לבדוק האם קיימים פערי שכר בארגונך...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/12/שיווק-עסקים.png
מסרים ויראליים שיקדמו את העסק שלך

בעידן הדיגיטלי, שבו טווחי הקשב קצרים מתמיד ועומס מידע הוא קרב מתמיד, בולטות מהקהל יכולה להיות משימה לא...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/12/מיקוד-ויצירתיות-בעסק.png
מיקוד ויצירתיות בעסקים

בעולם העסקים המהיר והמתפתח של היום, הצלחה יכולה להיראות חמקמקה, כמעט כמו חידה אניגמטית שמחכה להיפתר....

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/12/2.png
חרבות ברזל - חוקים, תקנות שעת חירום וצווים נוספים

בימים אלו, בהם מקודמים דברי חקיקה רבים רצינו להביא לידיעתכם כי באתר ספר החוקים הפתוח הוקם מאגר המרכז...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2023/11/בניה-מלאכותית-1.png
שלושת מחסומי הקנייה וכיצד נגרום ללקוחות שלנו לקנות

כבעלי עסק אנו נאלצים לעסוק במכירות. הבעיה הגדולה היא שרובנו לא אנשי מכירות. אז כיצד עושים זאת נכון? מאמר...

1 8 9 10 11 12 13 14 15 16 66
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק