נגב 2, איירפורט סיטי

צרו קשר

03-539-5900

פקס

03-539-5901

מאמרים באותו נושא

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיונים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
פתרונות אפקטיביים

NPS – מדד נאמנות לקוחות (Net Promoter Score)

מהו NPS?

נט פרומוטר סקור (Net Promoter Score, NPS) הוא מדד המתאר את הנכונות של לקוחות להמליץ על מוצר או שירות של חברה לאחרים. זהו כלי חשוב למדידת שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם. המדד הומצא על ידי פרד רייכהלד בשנת 2003 והוא נחשב למדד פשוט ויעיל להערכת רמת שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות.

איך מחשבים NPS?

חישוב ה-NPS מתבצע באמצעות סקר פשוט הכולל שאלה אחת עיקרית: "עד כמה היית ממליץ על החברה/המוצר/השירות שלנו לחבר או קולגה?"

הנשאלים נותנים ציון בין 0 ל-10:

  • ציון 9-10: ממליצים (Promoters) – לקוחות מרוצים שממליצים על החברה ויכולים לסייע בצמיחתה.
  • ציון 7-8: פסיביים (Passives) – לקוחות מרוצים אך לא נלהבים במיוחד, ויש סיכוי שיפנו למתחרים.
  • ציון 0-6: מבקרים (Detractors) – לקוחות לא מרוצים שיכולים לפגוע במוניטין של החברה.

חישוב NPS

פתרונות אפקטיביים
הדגמה כיצד מחושב ה-Net Promoter Score (NPS)

בתמונה מוצגת דוגמה לחישוב ה-Net Promoter Score (NPS):

הסבר התמונה

  1. קטגוריות הלקוחות:

    • מבקרים (Detractors): לקוחות שנותנים ציון 0-6. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • פסיביים (Passives): לקוחות שנותנים ציון 7-8. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 20%.
    • ממליצים (Promoters): לקוחות שנותנים ציון 9-10. אחוז הלקוחות בקבוצה זו הוא 60%.
  2. חישוב הציון:

    • NPS מחושב על ידי חיסור אחוז המבקרים מאחוז הממליצים:

במקרה זה, החישוב הוא:

ה-NPS במקרה זה הוא 40, מה שמעיד על רמת נאמנות ושביעות רצון גבוהה יחסית של הלקוחות.

שימוש בכלים ושיטות אלה יכול לסייע לארגונים לשפר את ביצועיהם, להשיג את יעדיהם ולהגשים את חזונם העסקי בצורה יעילה ומתמשכת.

פיתוח המדד

בשנת 1996 כתב פרד רייכאלד את ספרו "אפקט הנאמנות" ןבו כתב את תפיסת עולמו על חשיבות נאמנות הלקוחות לשגשוג חברה מסחרית.

לאחר פרסום הספר פיתחו את השיטה עד לקבלת מדד ה-NPS, פרד רייכאלד, ביין ושות' וחברת Satmetrix. המדד הסופי הוצג על ידי רייכאלד במאמרו משנת 2003 בהרווארד ביזנס רוויו, "המספר היחיד שאתה צריך כדי לצמוח"
 הפופולריות והשימוש הרחב שלה יוחסו לפשטותה ולמתודולוגיה הזמינה בגלוי.
פתרונות אפקטיביים
Fred Reichheld

אולי יעניין אותך גם...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שוק-ההון.png
מחקר שוק ההון בישראל: בורסה, השקעות ומניות – מדריך מקיף

שוק ההון הישראלי הוא מנוע צמיחה מרכזי לכלכלה המקומית, המספק פלטפורמה לגיוס הון, מסחר בניירות ערך והשקעות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/02/פתרונות-פיננסיים-לבכירים-1.png
ניהול תזרים מזומנים לבכירים – איך לשמור על איזון פיננסי אישי

מבוא בכירים ומנהלים מתמודדים עם אתגרים ייחודיים בניהול תזרים המזומנים: הכנסות מורכבות (בונוסים, אופציות,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/02/פתרונות-פיננסיים-לבכירים-.png
פתרונות פיננסיים לבכירים – ניהול הון חכם בעולם משתנה

מבוא בכירים ומנהלים מובילים מתמודדים עם אתגרים פיננסיים ייחודיים: הכנסות גבוהות, מבנה שכר מורכב (כולל...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/01/קבלת-החלטות.png
ניהול והובלה אסטרטגית: שיטות מתקדמות לפיתוח וקבלת החלטות

השפעת ליווי מקצועי על קבלת החלטות של מנכ"לים בתקופה של חוסר ודאות כלכלית, מנכ"לים עומדים בפני...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/01/החזר-השקעה.png
כלים וטכניקות למדידת החזר השקעה (ROI)

מבוא מדידת החזר השקעה (ROI – Return on Investment) היא כלי קריטי בארגונים לצורך הבנת יעילותם של...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/01/הכנסות.png
שיטות מתקדמות להגדלת הכנסות: איך ארגונים ישראליים מובילים את השוק

מבוא הגדלת הכנסות היא מטרה מרכזית עבור כל ארגון, ללא תלות בגודלו או בתחום פעילותו. בסביבה העסקית המודרנית,...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/01/פתרונות-רכש1.png
פתרונות רכש: כיצד לשפר את הביצועים הארגוניים ולהשיג חיסכון משמעותי

פתרונות רכש בעולם העסקים התחרותי של היום, היכולת לנהל משא ומתן מושכל, לבקר תהליכים ולייעל את השימוש במשאבים...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/01/תרומה-לקהילה.png
השפעה קהילתית: יוזמות שמשנות חיים

בעידן שבו עסקים אינם פועלים רק לשם רווח, אלא גם למען השפעה חיובית על החברה, נוצר מרחב שבו יוזמות חברתיות...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/01/ארגון-אגילי.png
המעבר מארגון מסורתי לארגון אג'ילי: המדריך המלא

מבוא העולם העסקי עובר בעשורים האחרונים שינויים דרמטיים בקצב חסר תקדים. טכנולוגיות חדשות, תחרות גלובלית...

https://esg.co.il/wp-content/uploads/2025/01/מודל-מפל-המים-2.png
מודל ״מפל המים״ (השיטה המסורתית): המדריך המלא

מבוא מודל ״מפל המים״, הידוע גם כ-Waterfall Model, הוא אחת משיטות הניהול המסורתיות והמובנות לניהול פרויקטים,...

1 6 7 8 9 10 11 12 13 14 71
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.