לקוח יקר!
על מנת לסייע לך בתהליך ההתמודדות עם הגל השני של הקורונה, לצפות קדימה בראייה אסטרטגית ולהיערך על מנת לגלוש על הגל השני במקום לטבוע תחתיו, ראינו לנכון לסייע לך הן על ידי בניית תמונה ברורה לגבי הצפוי והן על ידי סדרת פעולות להיערכות וניהול הגל השני של הקורונה:
תמונת מצב
- עלייה משמעותית בכמות החולים המאומתים – המשמעות: סבירות גבוהה שימצאו חולים מאומתים או בקרב עובדי הארגון או בקרב משפחותיהם
- ממשלה ורגולציה – הממשלה שוקלת צעדים לחזרה אחורה בתהליך ואף אם לא יהיה סגר מלא ישנה סבירות גבוהה לצעדים להגבלה
- מצב פסיכולוגי – סביר להניח שאחרי החזרה לשגרה קשה יותר ברמה הפסיכולוגית לנקוט צעדים מגבילים
- מנהלים – עלול להיות קושי למנהלים לקבל החלטות עקב אי וודאות גוברת ובעיקר הססנות בקבלת החלטות לחזרה בתהליך
- הרגלים – נוצרו הרגלים ושיטות לעבודה מרחוק שניתן לנצל
אנו בפתרונות אפקטיביים ממליצים להיערך מראש ולא להגיע למצב שהארגון מושבת עקב המצאות חולה מאומת בקרב העובדים או במשרדי החברה
פירוט התהליך
על מנת להקדים תרופה למכה והתנהל באופן אפקטיבי אנו ממליצים על הפעולות הבאות:
- להעביר את מערך המכירות לעבודה מחוץ למשרדים – המשמעות תהיה דרישה ליותר פגישות מול לקוחות וליעילות רבה יותר, כמו כן לבנות פורמט דיווח ומסד נתונים שיאפשר להנהלה לקרוא את מצב המחלקה מבלי צורך בפגישות פרונטאליות ולהגדיל את הדרישה לתשומה בשטח על חשבון עבודה במשרד
- לבנות פעילות התפעול בקפסולות – ליצור קפסולות לפעילות התפעולית כך שאם תהיה הדבקות היא לא תכלול את כל העובדים אלא חלק קטן מהם
- להגדיר מטה קורונה – על המטה להיפגש בתקופה זו בזום באופן תדיר, לזהות את תמונת המצב ולפעול במהירות.
- תורן – להציב מנהל תורן במשרדי החברה שינהל את הפעילות ויפגין מנהיגות בעת הצורך.
- להגדיר ציפיות – להגדיר ציפיות ברורות לעובדים – אם עולה החשש הכי קטן להדבקות של העובד או קרוב משפחתו לדרוש שייבדק מיידית, עמידה קפדנית על נהלי משרד הבריאות, יצירת הפרדות ככל האפשר בין העובדים שכן מגיעים.
- לשנות הרגלים – לנצל הזדמנויות ללמוד הרגלים חדשים של עבודה מהבית ומרחוק, התייעלות תפעולית.
עולם השכר
- מבנה ארגוני וניהול התפקוד – להבין מה עושים בתקופת הגל השני, איפה מצמצמים פעילות, איפה ניתן לעבוד מרחוק.
- התאמת השכר – עדכון התנאים לעובדים, שינוי תפקידים והוספת משימות ,עדכון היעדים והתמריצים בגינם, קיצוצים רוחביים או נקודתיים. התאמת הפעילות התפעולית לצמצום במחזור הפעילות.
- אבחון של מערך השכר הכולל במטרה לבחון את עלות השכר הכוללת :בקרת תלושי יוני ויולי.
עולם הרכש והספקים
- בקרת הוצאות כוללת –איזו פעילות תפעולית מצטמצמת כשהעובדים בבית והתאמת האפיון מול הספק.
- בקרת הוצאות הנהלה וכלליות.
- שיחות עם כל ספקי החברה והתאמת הצריכה ההזמנות והאפיון.
עולם הניהול –בסיוע יועץ ארגוני
- תמונת מצב של רמת המוטיבציה בארגון והמלצות למנהלים בשדרוגה.
- חידוש ורענון תכנית העבודה והתאמתה למצב.
- שיחה עם יועץ ארגוני לגיבוש תהליך מובנה לניהול הגל השני.
בקרה חשבונאית לחיסכון בעלויות: אסטרטגיות לניהול חכם של התקשרויות וספקים
מבוא בניהול הארגון המודרני, בקרה חשבונאית וניהול חכם של התקשרויות מסחריות מהווים מפתח לחיסכון כספי ולייעול כלל המשאבים. כל התקשרות עם ספק או שותף מסחרי מכילה אתגרי ניהול מורכבים, הדורשים הקפדה על בדיקת החיובים בפועל, התאמה בין הציוד המחויב לזה שבפועל, וכן מעקב ותיעוד של
אופטימיזציה ותחזוקת הסכמים: דרכים לחיסכון בעלויות באמצעות תהליכים מובנים וכלים מתקדמים
מבוא בעידן שבו ארגונים מתמודדים עם תחרות גוברת ולחצים כלכליים רבים, חיסכון בעלויות וניהול אפקטיבי של הסכמים ותהליכי רכש הופכים להיות קריטיים. תחום האופטימיזציה ותחזוקת ההסכמים מציע לארגונים דרכים מתוחכמות להפיק את המרב מהמשאבים הקיימים, לייעל את התקשרויותיהם עם ספקים ולהתאים את ההוצאות לצרכים הדינמיים
ניהול ספקים חכם ורכש דיגיטלי: כלים ושיטות לשיפור תהליכים
מבוא ניהול ספקים ורכש דיגיטלי הם תחומים קריטיים בניהול עסקי, במיוחד לאור הצורך בשקיפות, מעקב אחרי הוצאות, והתייעלות כלכלית. ניהול נכון של ספקים ושל תהליכי הרכש מאפשר לארגונים להפיק ערך מירבי מכל רכישה, להוזיל עלויות ולשמור על תנאי רכש מועדפים. בעידן הדיגיטלי, כלים מתקדמים מאפשרים
הפחתת עלויות שכר ומשאבי אנוש: גישה חסכונית לשימור פרודוקטיביות
מבוא בעידן הנוכחי, ניהול עלויות משאבי אנוש ושכר מהווה אתגר עבור ארגונים רבים, בייחוד בתקופות של אי-וודאות כלכלית. השאיפה היא לשמור על רמת פרודוקטיביות גבוהה תוך הפחתת עלויות, מה שמחייב חשיבה יצירתית וגמישות ארגונית. בעזרת מודלים חדשניים כמו עבודה היברידית, אאוטסורסינג ושימוש בפרילנסרים, ניתן להפחית
שיטות לאיחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל
מבוא הפרסום הדיגיטלי הוא כלי מרכזי לשיווק מוצרים ושירותים בעידן הדיגיטלי. עם ריבוי ערוצי הפרסום, ההשקעה יכולה להיות גבוהה, במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. אחת הדרכים לצמצם עלויות היא איחוד עלויות פרסום ושיווק בדיגיטל. איחוד זה מאפשר למקסם את החזר ההשקעה (ROI) באמצעות מינוף הכלים
משאבי אנוש – הערכה רציפה (Continuous Feedback)
מבוא הערכה רציפה, או Continuous Feedback, היא אחת המגמות המרכזיות והחשובות ביותר בתחום ניהול הביצועים בעידן הנוכחי. בניגוד לשיטות ההערכה המסורתיות שבהן מתקיימת הערכת ביצועים שנתית או חצי-שנתית, הערכה רציפה מתמקדת במתן משוב מיידי ושוטף לעובדים לאורך כל השנה. המטרה של שיטה זו היא להעניק
מאמרים קשורים לנושא.