פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

פריסת מס שבח: הטבת המס שאתם חייבים להכיר

פריסת מס שבח עשויה להקל על מוכר נכס בתשלום המיסים.

ניתן לפרוס את המס לארבע שנים וההטבה משמעותית במיוחד לבני זוג או למוכרים שקיבלו דירה בירושה או במתנה.

אם היו אומרים לכם שאתם יכולים לחסוך לא מעט כסף על ידי פעולה יחסית פשוטה לא הייתם עושים זאת? חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) מאפשר לפרוס את השבח במקרקעין לתקופה של עד ארבע שנים או למשך תקופת הבעלות על הנכס (לפי הקצר מביניהם) באופן שמקטין את אחוזי המס על השבח בהתאם לנתוני המוכר במס הכנסה.

מהי פריסת מס שבח?

ניתן להקביל את פריסת מס השבח לפריסת עוגה. אם נחלק עוגה לארבעה חלקים ונאכל אותה בארבעה מועדים שונים, למעשה הסך הקלורי נפרס לנו על פני תקופה ולא מצטבר בפעם אחת.

פריסת מס שבח מאפשרת למוכר לשלם מס על השבח בחלקים שנתיים שווים שתואמים את שיעורי המס אשר חלים עליו בכל שנה ושנה, במקום לזקוף את השבח כולו לשנת המס בה מכר את המקרקעין תוך חיוב במס בשיעור גבוה יותר. הפריסה מאפשרת, בין היתר, ליהנות מנקודות זיכוי אישיות שלא נוצלו בכל שנה.

חשוב לבחון את אפשרות הפריסה ולערוך סימולציה באשר לחיסכון האפשרי במס בתרחישים הבאים:

בני זוג

לא אחת התעוררה מחלוקת בין רשות המיסים לנישומים בשאלה האם ניתן לבצע פריסה לבני זוג בנפרד קרי, לייחס לכל אחד מבני הזוג מחצית משווי מס השבח ולבצע פריסה עד ל-4 שנים על חלקו. בהתאם לפסיקה, הדבר בהחלט אפשרי ותורם להפחתה משמעותית בנטל המס של התא המשפחתי.

מוכר שקיבל דירה בירושה

בהחלטת של רשות המיסים נקבע כי במקרה בו נמכרת זכות במקרקעין שהתקבלה אצל המוכר בירושה והמוכר מחויב במס על השבח שצמח בתקופת הבעלות של המוריש, יהיה זכאי היורש לפריסת מס השבח לה היה זכאי המוריש.

מוכר שקיבל דירה במתנה מקרוב

בהתאם לפסיקה, במצב זה יש לאפשר (בנסיבות המתאימות), בדומה למוכר שקיבל את הנכס בירושה, לפרוס את מס השבח בהתאם לזכאות של נותן המתנה. כך שגם במקרה בו המוכר (מקבל המתנה) קיבל את הנכס ומכר אותו באותה השנה הוא יוכל  לפרוס את מס השבח. חשוב להיזהר ממלאכותיות, כלומר לוודא כי המתנה היא באמת מתנה ולא תוצר של תכנון מס אגרסיבי.

יש לזכור כי שיעורי המס שנקבעים בשומת מס השבח הם לא סופיים אלא מירביים (מקסימאליים). המס הסופי ייקבע במס הכנסה עם הגשת הדוח לפקיד שומה.

חשוב לציין עוד כי בית המשפט העליון קבע כי הזכאות לפריסה לפי חוק מיסוי מקרקעין ניתנת אך ורק לנישומים בשר-ודם, ולא לחברות. הפסיקה קבעה כי הקניית זכאות זו לחברות, אשר משלמות מס אחיד, תסכל את התכלית של מיסוי פרוגרסיבי בה בחר המחוקק ותפגע בצדק אופקי ואנכי.

הטיפול בבקשה לפריסת מס שבח

כל בקשה לפריסת מס השבח, כולל בקשה שהוגשה לאחר תום שנת המס, תטופל לראשונה אצל מנהל מיסוי מקרקעין. האמור נועד לתת מענה גם למקרים בהם השבח הסופי נקבע על פי החוק לאחר מספר רב של שנים ולאחר דיונים בהשגה, ערר וערעור לבית המשפט העליון בעוד  שומת מס ההכנסה לאותה שנה בה בוצעה העסקה במקרקעין התיישנה זה מכבר.

החל מנובמבר 2019 כל בקשה לפריסת השבח הריאלי שהוגשה עם הגשת הדוח השנתי לשנת המס בה נערכה עסקת השבח, או לאחר הגשת הדוח השנתי, תטופל על ידי פקיד השומה. קרי – אין להעביר פניות כאמור לטיפול מנהל מיסוי מקרקעין.

מכירת נכס וחבויות המס בגינו הם לא עניין להקל בו ראש. מדובר בסכומי כסף גבוהים שלעיתים מהווים את עיקר נכסי הנישום. מודעות לזכויות וניצולם באופן מיטבי יביאו להגדלת עושרו של הנישום.

* עו"ד רועי קריב, בעל משרד עורכי הדין KLF, עוסק בדיני מיסים. בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במיסים.

פורסם באתר פסק דין

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
המומחים של פתרונות

דווקא עכשיו – מתמקדים בהגדלת המכירות ושיפור הרווחיות

תמונת המצב צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא מציע ואת מוצריו. מאמרים קשורים לנושא. הגדלת הכנסות ושיפור הרווחיות – שיווק ומכירות בהובלת המנכ"ל תמונת המצב צינור החמצן המרכזי של כל ארגון הוא היכולת שלו למכור את השירות שהוא

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
בלוג

למה חובה לבצע אבחון ארגוני אחת לשנה כל שנה?

אבחון ארגוני אבחון ארגוני הוא צילום תמונת מצב ארגונית שמאפשרת למקבלי ההחלטות להבין ולזהות תהליכים מרכזיים שקורים בארגון ולפעול על מנת לשנותם. מאמרים קשורים לנושא. ייעוץ ארגוני ייעוץ ארגוני הוא תחום המתמקד בארגון ובתהליכים בתוכו ובסביבתו, ונועד לשפר את התפקוד שלו. ייעוץ ארגוני תומך בארגון

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מאמרים

הכל בסדר – ניהול בזמן הסגר

אנו עומדים בפני הסגר השני. בצל הקורונה בנינו כמנהלים שגרת ניהול חדשה מותאמת מצב והנה הגיעה החלטה על סגר שני. אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו הסגר כמנהלים? מאמרים קשורים לנושא. אקטואליה – ניהול בזמן משבר תוכן עניינים אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו המשבר

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מאמרים

החיסון הארגוני האמיתי לוירוס הקורונה – בניית תרבות ארגונית מחסנת

וירוס הקורונה חשף בארגונים רבים את המחלה האמיתית. ממחלה פיזית מתאוששים בעזרת תרופות וחיסונים, ממחלה ארגונית נדרש חיסון אחר. מאמרים קשורים לנושא. המדריך למנהל -חזרה ממשבר הקורונה להלן שורה של אתגרים שיהיה עליך להתמודד עמם בשובך מהשבר הנוכחי .תכנית פעולה כוללת להתמודדות עם אתגרים אלה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
בלוג

איך לחסוך בהוצאות פיננסיות?

כל עסק חייב בשליטה ובקרה על הוצאותיו מאחר וזהו אחד המפתחות החשובים להצלחתו. הדבר נכון לכל תקופה. בהתחלת הדרך יש חשיבות לניצול כל הכספים להצעדת העסק קדימה, כאשר הוא מצליח אזי ניתן להקצות חלק מהרווחים לשכר, לדיווידנדים ועוד, אבל גם להשקעות. מאמרים קשורים לנושא. חיסכון

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
בלוג

בקרת הוצאות, ליווי מסחרי ויישום בפועל של חיסכון בעלויות

ניהול עסק למטרת רווח מחייב בקרה ושליטה בהוצאות. מאזן הכנסות מול הוצאות חיובי, מהווה את המפתח לצמיחה ושגשוג פיננסיים ומקצועיים. מאמרים קשורים לנושא. חיסכון בעלויות חיסכון בעלויות לעסקים על ידי תהליכי בקרה לעסקים כל מנהל עסק מנסה ללא הרף לחסוך בעלויות הניהול והפעילות השוטפת של…

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק