פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

קטגוריות
ארכיונים
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

פריסת מס שבח: הטבת המס שאתם חייבים להכיר

פריסת מס שבח עשויה להקל על מוכר נכס בתשלום המיסים.

ניתן לפרוס את המס לארבע שנים וההטבה משמעותית במיוחד לבני זוג או למוכרים שקיבלו דירה בירושה או במתנה.

אם היו אומרים לכם שאתם יכולים לחסוך לא מעט כסף על ידי פעולה יחסית פשוטה לא הייתם עושים זאת? חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) מאפשר לפרוס את השבח במקרקעין לתקופה של עד ארבע שנים או למשך תקופת הבעלות על הנכס (לפי הקצר מביניהם) באופן שמקטין את אחוזי המס על השבח בהתאם לנתוני המוכר במס הכנסה.

מהי פריסת מס שבח?

ניתן להקביל את פריסת מס השבח לפריסת עוגה. אם נחלק עוגה לארבעה חלקים ונאכל אותה בארבעה מועדים שונים, למעשה הסך הקלורי נפרס לנו על פני תקופה ולא מצטבר בפעם אחת.

פריסת מס שבח מאפשרת למוכר לשלם מס על השבח בחלקים שנתיים שווים שתואמים את שיעורי המס אשר חלים עליו בכל שנה ושנה, במקום לזקוף את השבח כולו לשנת המס בה מכר את המקרקעין תוך חיוב במס בשיעור גבוה יותר. הפריסה מאפשרת, בין היתר, ליהנות מנקודות זיכוי אישיות שלא נוצלו בכל שנה.

חשוב לבחון את אפשרות הפריסה ולערוך סימולציה באשר לחיסכון האפשרי במס בתרחישים הבאים:

בני זוג

לא אחת התעוררה מחלוקת בין רשות המיסים לנישומים בשאלה האם ניתן לבצע פריסה לבני זוג בנפרד קרי, לייחס לכל אחד מבני הזוג מחצית משווי מס השבח ולבצע פריסה עד ל-4 שנים על חלקו. בהתאם לפסיקה, הדבר בהחלט אפשרי ותורם להפחתה משמעותית בנטל המס של התא המשפחתי.

מוכר שקיבל דירה בירושה

בהחלטת של רשות המיסים נקבע כי במקרה בו נמכרת זכות במקרקעין שהתקבלה אצל המוכר בירושה והמוכר מחויב במס על השבח שצמח בתקופת הבעלות של המוריש, יהיה זכאי היורש לפריסת מס השבח לה היה זכאי המוריש.

מוכר שקיבל דירה במתנה מקרוב

בהתאם לפסיקה, במצב זה יש לאפשר (בנסיבות המתאימות), בדומה למוכר שקיבל את הנכס בירושה, לפרוס את מס השבח בהתאם לזכאות של נותן המתנה. כך שגם במקרה בו המוכר (מקבל המתנה) קיבל את הנכס ומכר אותו באותה השנה הוא יוכל  לפרוס את מס השבח. חשוב להיזהר ממלאכותיות, כלומר לוודא כי המתנה היא באמת מתנה ולא תוצר של תכנון מס אגרסיבי.

יש לזכור כי שיעורי המס שנקבעים בשומת מס השבח הם לא סופיים אלא מירביים (מקסימאליים). המס הסופי ייקבע במס הכנסה עם הגשת הדוח לפקיד שומה.

חשוב לציין עוד כי בית המשפט העליון קבע כי הזכאות לפריסה לפי חוק מיסוי מקרקעין ניתנת אך ורק לנישומים בשר-ודם, ולא לחברות. הפסיקה קבעה כי הקניית זכאות זו לחברות, אשר משלמות מס אחיד, תסכל את התכלית של מיסוי פרוגרסיבי בה בחר המחוקק ותפגע בצדק אופקי ואנכי.

הטיפול בבקשה לפריסת מס שבח

כל בקשה לפריסת מס השבח, כולל בקשה שהוגשה לאחר תום שנת המס, תטופל לראשונה אצל מנהל מיסוי מקרקעין. האמור נועד לתת מענה גם למקרים בהם השבח הסופי נקבע על פי החוק לאחר מספר רב של שנים ולאחר דיונים בהשגה, ערר וערעור לבית המשפט העליון בעוד  שומת מס ההכנסה לאותה שנה בה בוצעה העסקה במקרקעין התיישנה זה מכבר.

החל מנובמבר 2019 כל בקשה לפריסת השבח הריאלי שהוגשה עם הגשת הדוח השנתי לשנת המס בה נערכה עסקת השבח, או לאחר הגשת הדוח השנתי, תטופל על ידי פקיד השומה. קרי – אין להעביר פניות כאמור לטיפול מנהל מיסוי מקרקעין.

מכירת נכס וחבויות המס בגינו הם לא עניין להקל בו ראש. מדובר בסכומי כסף גבוהים שלעיתים מהווים את עיקר נכסי הנישום. מודעות לזכויות וניצולם באופן מיטבי יביאו להגדלת עושרו של הנישום.

* עו"ד רועי קריב, בעל משרד עורכי הדין KLF, עוסק בדיני מיסים. בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במיסים.

פורסם באתר פסק דין

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
דיני עבודה

האם אתם בודקים את מצב קרן הפנסיה שלכם? אם לא – אתם עלולים להפסיד

מורה לספרות עברה לבית ספר אחר. המעסיקה החדשה שלה העבירה אותה, בטעות, מקרן מבטחים הוותיקה למבטחים החדשה, ותשלם לה 165,500 שקל פיצויים. עם זאת, גם המחדל של המורה יעלה לה ביוקר. מאמרים קשורים לנושא. היזהרו מחוזי הלוואות חוץ בנקאיות – הם עלולים להכיל "מלכודת" חברה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
זכויות עובדים

תבעה וזכתה: מדריכת טיולים תקבל חצי מיליון שקל על שעות נוספות

בית הדין לעבודה קיבל תביעה שהגישה עובדת שהועסקה בחברת תיירות. החברה טענה שחוק שעות עבודה ומנוחה לא חל על המדריכה אך טענותיה נדחו. השופטת דגית ויסמן קיבלה לאחרונה תביעה שהגישה מדריכת טיולים שהועסקה בחברת ״בין הרים״ כ-4 שנים. בתביעה טענה העובדת כי יום הדרכה ארך

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מאמרים

מועד מסירת הודעה על תנאי עבודה

סעיף 1 לחוק הודעה לעובד ולמועמד לעבודה (תנאי עבודה והליכי מיון וקבלה לעבודה), התשס"ב-2002 (להלן: "החוק") קובע: מאמרים קשורים לנושא. הודעה בדבר תנאי עבודה כללי מעסיק חייב למסור לעובד הודעה על תנאי עבודתו, לא יאוחר מ – 30  ימים מיום תחילת העבודה, ולגבי עובד שטרם מלאו… מועד

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
בקרת שכר

עדכון שכר מינימום

החוק קובע שכר מינימלי אותו רשאי המעסיק לשלם לעובדיו. מאמרים קשורים לנושא. עדכון שכר מינימום מותאם בתאריך 1.12.2017 יתעדכן שכר המינימום לפי חוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987, והחל מיום זה יעמוד שכר המינימום החודשי במשק על 5,300… קנס 113,00 ₪ על חברת שלא שילמה לעובדיה שכר

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
בקרת שכר

סיכום תפקיד בודק שכר מוסמך

תפקיד בודק שכר מוסמך- הינו לערוך בדיקות תקופתיות כדי לוודא עמידה של תנאי העבודה והשכר של העובדים להוראות החוק. מאמרים קשורים לנושא. בודק שכר מוסמך בודק שכר מוסמך הינו מקצועי חדש שנוצר בכפוף להוראות החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב – 2011…. כתיבת פרויקט

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מאמרים

שיעור הפקדות לביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים הוא שם מסחרי ישראלי של תוכנית ביטוח חיים משולבת חיסכון, המהווה את אחת החלופות המוכרות על ידי משרד האוצר לחיסכון פנסיוני. מאמרים קשורים לנושא. הגדלת ההפרשות לפנסיה ההסתדרות ואירגוני המעסיקים, חתמו על הסכם חדש להגדלת ההפרשות לקרן הפנסיה. הרקע לחתימת ההסכם הוא תיקון 12 לחוק

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק