תשלומים בסך 595,505 ₪ לא נרשמו בספרי העסק של קבלן בניין מאזור חיפה, כך עלה במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שנערך לאחרונה בצפון. במסגרת המבצע, הגיעו המבקרים לקבלן שעבד באתר בנייה בחיפה, וגילו כי עשרות צ'קים שונים בסכום כולל של מעל חצי מיליון ₪ שהועברו לחשבונו לא נרשמו בספרי העסק.
הקבלן הסביר למבקרים כי: "לא ידעתי שצריך לרשום מיד כל צ'ק". בעקבות ממצאי הביקורת נחקר הקבלן והועבר להמשך טיפול ביחידת התביעות. באתר בנייה אחר בעיר, מצאו המבקרים כי קבלן שיפוצים נוסף לא רשם בספרי החשבונות שלו תשלומים בסכום 20,000 ₪. כשנשאל על כך ענה: "כנראה התפספס".
ביקורות אלו נערכו על ידי פקיד שומה חיפה ופקיד שומה נצרת, ובמסגרתן נבדקו 127 בתי עסק, מתוכם ב-44 נמצא אי רישום הכנסות כחוק. העסקים שנבדקו היו מענפי המסחר, מתן השירותים וקבלנים באתרי בניה.
במהלך הביקורות הגיעו המבקרים גם למאפייה, שם מצאו כי קניית ביקורת שערכו במקום מוקדם יותר לא נרשמה בספרים. בדיקה מעמיקה בספרי העסק העלתה כי תשלומים בסכום של 8,000 ₪ לא נרשמו גם הם בספרים. בעל המקום טען כי: "הקופה הייתה מקולקלת". בביקורת במרפאת שיניים בנוף הגליל מצאו המבקרים חמישה צ'קים שונים בסכום כולל של 4,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המרפאה הסביר למבקרים : "אני רושם את הצ'קים בזמן הפירעון". במרפאה אחרת בעיר, בדיקה ביומן הרופא העלתה כי תשלומים מלקוחות שונים עבור טיפולי שיניים בסכום כולל של 3,500 ₪ לא נרשמו כחוק. כשנשאל על כך העובד במקום ענה: "אני עדכנתי את הרופא, הוא היה צריך להוציא קבלות".
מבצעי ביקורות אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
עוד מאמרים בנושא...

המנכ"ל כמאיץ רווחיות
איך לחבר בין חזון עסקי, ניתוח פיננסי ופעולות מדידות לטובת צמיחה מהירה מבוא במציאות עסקית משתנה, תחרותית ולעיתים כאוטית – המנכ"ל איננו רק מנהל. הוא מאיץ. מי שמחבר בין החזון הארגוני לבין הפעולות היומיומיות, בין המספרים על הדו"ח לבין מה שקורה באמת בשטח.בעידן שבו ניתוחים

אומנות הבחירה – איך לזהות ספק מיקור חוץ טוב
לא רק מחיר, אלא גם תרבות ארגונית מציאת ספק מיקור חוץ טוב דומה לדייט מוצלח – לא מספיק ללכת על היפה או על הזול ביותר. חשוב לבחון התאמה ערכית ותרבותית, ניסיון קודם, שיטות עבודה והמלצות מהימנות. ספק איכותי הוא כזה שלא רק מבצע משימות,

Offshore, Nearshore או Onshore – מה עדיף לארגון שלך?
זמן תגובה מול פערי תקשורת כאשר ארגון שוקל לעבור למודל של מיקור חוץ, אחת ההחלטות הקריטיות היא מיקום הספקים: האם לשכור צוות רחוק מעבר לים (Offshore), בסביבה גיאוגרפית קרובה (Nearshore), או בתוך אותה מדינה (Onshore)? כל מודל מביא איתו יתרונות ואתגרים שונים, והבחירה ביניהם

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.

אומנות המיקור החוץ – למה לשכור שכירים אם אפשר לצמוח עם שותפים
מבוא: בעולם העסקי המודרני, ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות לשמור על גמישות, לחסוך משאבים ולנצח בתחרות הקשה. אחת השיטות הבולטות להשגת מטרות אלה היא מיקור חוץ (Outsourcing). בעוד שבעבר מיקור חוץ נתפש כפתרון זמני לחברות גדולות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים
מאמרים קשורים לנושא.