להלן שורה של אתגרים שיהיה עליך להתמודד עמם בשובך מהשבר הנוכחי .תכנית פעולה כוללת להתמודדות עם אתגרים אלה הנה כורח וצורך בסיסי למקסום ההצלה בחזרה מהמשבר.
חוסר התייחסות מספקת לאתגרים אלה עלול לגרור עמו מחירים קשים הן ברמה הכלכלית והן ברמת זמן ההתאוששות של הארגון.
האתגר בתחום המוטיבציוני
באופן טבעי מצב כזה פוגע בתחושת היציבות והביטחון שהעובד חש במקום תעסוקתו. זה עלול לגרום לו לפגיעה בתחושת השייכות למקום העבודה ובתחושת המחויבות. המשמעות – חיפוש עבודה, פגיעה בייצוגיות כלפי הלקוחות, הבעה שלילית, ירידה בהשקעה בעבודה.
- כינוס העובדים בחזרה לעבודה והצגת חזון לחזרה לשגרה ,אסטרטגיה לפעילות העתידית ,תכנית עבודה להחזרת הארגון לפעילות שוטפת ,מיקוד ודגשים
- שיחות צוותיות ואישיות –איתור קשיים בינאישיים ותמיכה
- חידוש החוזה הפסיכולוגי עם העובד וריענון הגדרת התפקיד והמטרות
- הערכת מצב מבחינת היעדים והביצועים של כל עובד והתאמתם לסיטואציה
- ביצוע טקסי מעבר לחזרה לשגרה
- הקפדה על נראות –ניקיון ,היגיינה אישית ,
- הסברה במידה ויהיו שינויים או קיצוצים
- ציון לשבח לעובדים שהיו מחויבים
לאור המצב סביר להניח שתכנית העבודה הן מבחינה מספרית והן מבחינת המיקוד השתנתה
פעולות ניהוליות:
- חידוש וריענון תכנית העבודה בהתאמה למצב
- תרגום תכנית העבודה ברמה האישית של כל עובד הן מילולית והן מספרית
- הערכת מצב מול כל עובד והכנת פעולות מתאימות לחזרה לשגרה
- שינוי תפקידי או במיקוד הפעילות בהתאמה למצב
- הגדרת המטרות מחדש וסדרי העדיפויות
לאור הפער בתקציב שסביר להניח שנוצר בעקבות המשבר נדרשות הפעולות הבאות:
- מימוש כל הפעולות בתחום השכר שבעבר נדחו כשהיה עידן של שפע
- בדיקה מחדש של כל ההתקשרות מול הספקים והתאמה למצב
- החזרת השירותים לפעילות בהדרגתיות (העדפה למצב של חוסר מסוים והשלמה בהמשך מאשר לספייר ומלאי)
- בחינת המבנה הארגוני – הורדת תפקידים שאינם הכרח לפחות בשלב הראשון וכינוס תפקידים אצל פחות בעלי תפקידים
- חיזוק והגדלה של מערך השיווק והמכירות
חיזוק מערך השיווק והמכירות קריטיים להתמודדות הארגון והצלחתו
- איתור ופיתוח ערוצי מכירה ופלחי שוק נוספים
- איתור ופיתוח מוצרים נוספים
- חיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים וסיוע להם בתהליך החזרה לפעילות
- מבצעים ללקוחות
- הכשרת אנשי המכירות והשיווק להתמודדות עם המצב -פתיחת חמ"ל לחזרה לשגרה
בסוף הכל אישי –להוביל ולא להיות מובלים
- לשמש דוגמא אישית במחויבות ובהתנהגות
- להדריך את המנהלים ולמקד אותם
- לבנות תאום ציפיות עם עובדים ,ספקים ,לקוחות
- להכניס לוז ושגרה ארגונית

יתרון הגודל: כך החברה שלנו ממנפת את הכוח הקולקטיבי כדי לחסוך לך בעלויות
בעידן הנוכחי, תחרות מוגברת ושינויים תכופים במחירים הופכים את תהליך רכישת המוצרים והשירותים העסקיים למאתגר במיוחד. בין אם מדובר בהוצאות שוטפות של משרד, צריכת אנרגיה, שירותי תקשורת, שילוח, תחבורה או ביטוחים – השאיפה של כל עסק היא לצמצם עלויות ולהישאר רווחי. אולם, עסקים רבים מתקשים

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון בתחבורה וליסינג
מבוא ניהול צי רכב והתקשרות בהסכמי ליסינג או תחבורה פנימית יכולים בקלות להפוך לאחד מסעיפי ההוצאות הגדולים ביותר בארגון. התשלומים על ליסינג תפעולי או מימוני, עלויות ביטוח ותיקונים, דלק וכבישי אגרה – כולם מצטברים לסכומים נכבדים שפוגעים ברווחיות. מצד שני, כלי רכב הם אלמנט קריטי

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בחשמל
מבוא צריכת חשמל היא מרכיב בסיסי ובלתי נמנע בפעילותם של רוב העסקים, בין אם מדובר במפעלים תעשייתיים, חנויות קמעונאיות, משרדים או חברות הייטק. תשלומי החשמל יכולים להצטבר להוצאה מהותית, בייחוד בארגונים שבהם תשתית מיזוג אוויר ומחשוב עובדים סביב השעון. במקביל, העלאת תעריפי החשמל והידוק הרגולציה

המומחים של פתרונות בנושא חיסכון באנרגיה
אנרגיה מהווה משאב יסודי והכרחי לכל ארגון, בין אם מדובר בצריכת דלקים לרכבים, גז למטבח תעשייתי, דלק במכלים גדולים למפעל, או שימוש בהתקני תדלוק חכמים לצורך תחזוקת צי הרכב. בעידן שבו עלויות האנרגיה עולות באופן מתמיד, וחשיבות הקיימות הסביבתית גדלה, בעלי עסקים ומנהלים מגבירים את

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בתקשורת
בעידן המודרני, תחום התקשורת מהווה נדבך קריטי בפעילות העסקית של מרבית הארגונים והחברות. בין אם מדובר בסלולאר, חיבורי אינטרנט, מרכזיות או שירותי מיקור חוץ בתחום ה־IT, עלויות התקשורת עשויות להצטבר לסכומים משמעותיים ולהכביד על תקציב הארגון. עם זאת, רבים אינם מודעים למרחב האפשרויות לצמצום ההוצאות

כיצד להפחית עלויות ותפעול בעסק שלך
מבוא הפחתת עלויות תפעול היא נושא מהותי לכל ארגון המעוניין לשמור על רווחיות גבוהה, לייעל תהליכים ולהקצות יותר משאבים לצמיחה ולחדשנות. במציאות התחרותית של ימינו, עסקים נדרשים להיות קשובים תמיד למציאת דרכים לחסוך בהוצאות, מבלי לפגוע באיכות השירות או המוצר שהם מציעים ללקוחותיהם. בשנים האחרונות
מאמרים קשורים לנושא.