להלן שורה של אתגרים שיהיה עליך להתמודד עמם בשובך מהשבר הנוכחי .תכנית פעולה כוללת להתמודדות עם אתגרים אלה הנה כורח וצורך בסיסי למקסום ההצלה בחזרה מהמשבר.
חוסר התייחסות מספקת לאתגרים אלה עלול לגרור עמו מחירים קשים הן ברמה הכלכלית והן ברמת זמן ההתאוששות של הארגון.
האתגר בתחום המוטיבציוני
באופן טבעי מצב כזה פוגע בתחושת היציבות והביטחון שהעובד חש במקום תעסוקתו. זה עלול לגרום לו לפגיעה בתחושת השייכות למקום העבודה ובתחושת המחויבות. המשמעות – חיפוש עבודה, פגיעה בייצוגיות כלפי הלקוחות, הבעה שלילית, ירידה בהשקעה בעבודה.
- כינוס העובדים בחזרה לעבודה והצגת חזון לחזרה לשגרה ,אסטרטגיה לפעילות העתידית ,תכנית עבודה להחזרת הארגון לפעילות שוטפת ,מיקוד ודגשים
- שיחות צוותיות ואישיות –איתור קשיים בינאישיים ותמיכה
- חידוש החוזה הפסיכולוגי עם העובד וריענון הגדרת התפקיד והמטרות
- הערכת מצב מבחינת היעדים והביצועים של כל עובד והתאמתם לסיטואציה
- ביצוע טקסי מעבר לחזרה לשגרה
- הקפדה על נראות –ניקיון ,היגיינה אישית ,
- הסברה במידה ויהיו שינויים או קיצוצים
- ציון לשבח לעובדים שהיו מחויבים
לאור המצב סביר להניח שתכנית העבודה הן מבחינה מספרית והן מבחינת המיקוד השתנתה
פעולות ניהוליות:
- חידוש וריענון תכנית העבודה בהתאמה למצב
- תרגום תכנית העבודה ברמה האישית של כל עובד הן מילולית והן מספרית
- הערכת מצב מול כל עובד והכנת פעולות מתאימות לחזרה לשגרה
- שינוי תפקידי או במיקוד הפעילות בהתאמה למצב
- הגדרת המטרות מחדש וסדרי העדיפויות
לאור הפער בתקציב שסביר להניח שנוצר בעקבות המשבר נדרשות הפעולות הבאות:
- מימוש כל הפעולות בתחום השכר שבעבר נדחו כשהיה עידן של שפע
- בדיקה מחדש של כל ההתקשרות מול הספקים והתאמה למצב
- החזרת השירותים לפעילות בהדרגתיות (העדפה למצב של חוסר מסוים והשלמה בהמשך מאשר לספייר ומלאי)
- בחינת המבנה הארגוני – הורדת תפקידים שאינם הכרח לפחות בשלב הראשון וכינוס תפקידים אצל פחות בעלי תפקידים
- חיזוק והגדלה של מערך השיווק והמכירות
חיזוק מערך השיווק והמכירות קריטיים להתמודדות הארגון והצלחתו
- איתור ופיתוח ערוצי מכירה ופלחי שוק נוספים
- איתור ופיתוח מוצרים נוספים
- חיזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים וסיוע להם בתהליך החזרה לפעילות
- מבצעים ללקוחות
- הכשרת אנשי המכירות והשיווק להתמודדות עם המצב -פתיחת חמ"ל לחזרה לשגרה
בסוף הכל אישי –להוביל ולא להיות מובלים
- לשמש דוגמא אישית במחויבות ובהתנהגות
- להדריך את המנהלים ולמקד אותם
- לבנות תאום ציפיות עם עובדים ,ספקים ,לקוחות
- להכניס לוז ושגרה ארגונית

האם מיקור חוץ מתאים לכל סוג עסק?
הצצה מאחורי הקלעים מיקור חוץ הוא פתרון שמושך יותר ויותר עסקים בזכות ההבטחה לחיסכון, גמישות וגישה למומחים. אבל האם הוא מתאים לכל עסק? לא תמיד. התשובה תלויה בפרמטרים כמו אופי התחום, רמת הסודיות, משך הפעילות, הצרכים התפעוליים – ובעיקר בגישה של ההנהלה. בעוד שיש

טעויות נפוצות במיקור חוץ ואיך להימנע מהן
מגדירים ציפיות – חוסכים אכזבות אחת הטעויות הכי שכיחות בתחום מיקור החוץ היא חוסר בהירות בהסכמים, בהגדרת יעדים ובלוחות זמנים. עסקים רבים פונים לשירותי מיקור חוץ במטרה לחסוך בעלויות ולקבל שירות איכותי, אך לא מקדישים מספיק תשומת לב לניסוח מדויק של הדרישות והציפיות מהספק.

אומנות המיקור החוץ – למה לשכור שכירים אם אפשר לצמוח עם שותפים
מבוא: בעולם העסקי המודרני, ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות לשמור על גמישות, לחסוך משאבים ולנצח בתחרות הקשה. אחת השיטות הבולטות להשגת מטרות אלה היא מיקור חוץ (Outsourcing). בעוד שבעבר מיקור חוץ נתפש כפתרון זמני לחברות גדולות בלבד, הרי שכיום יותר ויותר עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים

שיטת 70/30 לניהול משאבים: כיצד לתעדף השקעות מול קיצוצים באופן אפקטיבי
מבוא בעשור האחרון מתמודדים מנכ״לים ומנהלי כספים עם לחץ כפול: מצד אחד הצורך להגדיל הכנסות באמצעות השקעות בחדשנות, ומצד אחר דרישה מתמדת לצמצום הוצאות תפעוליות לשם שמירה על רווחיות ותזרים חיובי. שיטת 70/30 מספקת מסגרת אסטרטגית גמישה לאיזון בין שני הכוחות הללו באמצעות כללי אצבע

חוק "הרווחים הכלואים והשוטפים" עבר: איך הוא ישפיע על החברה שלכם ב‑2025?
חוק "הרווחים הכלואים והשוטפים" (תיקון לפקודת מס הכנסה, תשפ"ה‑2024) נכנס לתוקף בראשית 2025 ומשנה את האופן שבו חברות פרטיות מתכננות חלוקת רווחים, מנהלות תזרים ומבצעות תכנון מס. החוק קובע מנגנון תמרוץ־אכיפה חדש: תשלום קנס שנתי על רווחים שלא חולקו או חלוקת דיבידנד בשיעור מופחת. מטרתו המרכזית היא

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק שני
פרק 9: היבטים אתיים ורגולטוריים 9.1 שקיפות והגינות הטמעת בינה מלאכותית ו-AI בתהליכי HR מעלה סוגיות אתיות מורכבות. מערכות הלומדות באופן אוטונומי יכולות לייצר הטיות (Bias) ללא כוונה רעה, אך עם השלכות בעייתיות על גיוון, קידום ושוויון הזדמנויות. לכן, ארגונים מחויבים לייצר שקיפות בתהליכי העיבוד
מאמרים קשורים לנושא.