פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' אלטלף 4, יהוד

מיקוד 5621604

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ לעסקים » מי צריך תוכנית עסקית?

קטגוריות
ארכיונים
יולי 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מי צריך תוכנית עסקית?

מי שרוצה להקים עסק חדש או לבצע שינוי משמעותי בעסק קיים, צריך להכין תוכנית עסקית. איך עושים זאת?

המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף.

​​​כל מי שרוצה להקים עסק חדש או לבצע שינוי משמעותי בעסק קיים, צריך להכין תוכנית עסקית. אין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, פשוט או מורכב, כדאי מאד שתהיה לו תוכנית עסקית בסיסית.

המטרה של תוכנית עסקית בסיסית היא לתת בידי היזם מידע על ההשקעה הנחוצה להקמה או לביצוע השינוי המתוכנן בעסק קיים, ועל הכדאיות של המהלך לעומת חלופות אחרות.
התוכנית "מאלצת" את היזם להיות קונקרטי ומסודר, לאסוף מידע כדי לנקוב בסכומים, במועדים, בעלויות ובהכנסות הצפויות.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
תוכנית עסקית
על בסיס מידע זה תבוצע החלטה מושכלת והיערכות נכונה מבחינת גיוס ההון, גיוס כוח האדם, בחירת המבנה המתאים ועוד.
אפילו ההערכות והסכומים בתוכנית אינם מדויקים, עדיין המצב עדיף בהרבה על ניחושים באוויר. ללא תוכנית כזו היזם עלול "לשכוח" כל מיני עלויות הקמה או הוצאות, לבנות על הכנסות לא ריאליות, ובכלל לא להעריך נכונה מול מה הוא עומד.
היזם עלול לגלות בשלבים מאוחרים שההון הכולל שעומד לרשותו אינו מספיק, שהרווח הצפוי אינו מצדיק את ההשקעה. אולי יגלה במאוחר שלוקח יותר מדי זמן להחזיר את ההשקעה וכדאי היה להשקיע באלטרנטיבות אחרות.
יש יזמים שיוצאים לדרך בלי שום תוכנית, ויש יזמים שנמרחים עם המשימה הזו משום שהם חושבים שצריך להכין איזו תוכנית מושלמת ומורכבת, שלוקחת את כל החלופות האפשריות בחשבון.

אז איך עושים זאת ומה עדיף?

עדיפה תוכנית בסיסית ופשוטה שמכסה את הרעיון ואת הנתונים הכספיים.
הרעיון יתייחס אל מה העסק מציע ולאיזה קהל מטרה הוא פונה.
הנתונים הכספיים יפרטו את העלות של מרכיבי ההשקעה הנחוצה להקמת העסק, וכן תחזית שמרנית של ההכנסות וההוצאות.

ומה קורה בפועל הרבה פעמים?

יזמים רבים מתרשמים מכמות הלקוחות והדוחק בעסקים שהם מבקרים בהם, ואומרים לעצמם "זה לא עסק זו מדפסת כסף, גם אני רוצה".
זה נכון במיוחד כשמדובר בבתי קפה ובמסעדות. ואכן, בהיעדר מודעות מספקת לעלויות של אותו עסק, לתקופה הארוכה שאותה העסק עבר עד שהגיע למצב המכירות הזה, למיקום הייחודי ועוד, הכול נראה ורוד.
הבעיה הופכת קשה הרבה יותר כשהיזם מתחיל לממש את חלומו ללא תכנית מסודרת, ללא איסוף הנתונים לכדי מידע תומך החלטה. יזמים רבים ממהרים לעשייה תוך אמונה ש"יהיה בסדר", ואינם ערים לחשיבות הגבוהה שבהכנת התכנית.
חלק מהיזמים אמנם מודע לחשיבות של הכנת תוכנית עסקית, אך עדיין חסר את הידע הנחוץ להכנתה ונרתע מהמורכבות. אלו שכבר מכירים בצורך להיעזר ביועץ נרתעים מהעלויות הגבוהות, דוחים למתי שהוא בהמשך –  "כשנצטרך". הבעיה היא שהעסקים "צריכים" את התכנית העסקית רק כשגורמי האשראי כבר מכריחים אותם להכין תוכנית, כתנאי מקדים לבחינת בקשת האשראי שלהם.
המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף​.

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

"תסמונת המלט" פענוח חוסר החלטיות בחברה המודרנית

בעולם שבו אפשרויות בחירה שופעות ואפשרויות נמתחות בפנינו אינסוף, האדם המודרני מתמודד עם סבל מוזר שנראה כרודף את ההחלטות שלנו – תסמונת המלט. ממש כמו הדמות האיקונית של שייקספיר שמצאה את עצמה משותקת מחוסר החלטיות, אנשים רבים בחברה העכשווית מוצאים את עצמם עומדים בצומת של

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ לעסקים

אנטגוניזם מקצועי חיובי בקבלת החלטות: התגברות על הטיות קוגניטיביות

ברשת הסבוכה של קבלת החלטות, המוח שלנו מתמודד עם מספר עצום של הטיות קוגניטיביות, ולעתים קרובות מוביל אותנו שולל מבחירות רציונליות. עם זאת, בתוך המבוך הזה שוכן מושג מסקרן כמו שהוא מבטיח: אנטגוניזם מקצועי חיובי. תארו לעצמכם תרחיש שבו חילוקי דעות ונקודות מבט מגוונות לא

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

בקרת איכות בארגונים – יישום QMS

הבנת המהות של מערכת ניהול איכות (QMS) מערכת ניהול איכות (QMS) היא קבוצה של מדיניות, תהליכים ונהלים המיושמים על ידי ארגון כדי להבטיח שהמוצרים או השירותים שלו עומדים בעקביות בציפיות הלקוח או עולות עליהן. הוא נועד לספק מסגרת להשגת יעדי איכות, שיפור היעילות והפחתת סיכונים.

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ עסקי

הבנת המהות של USP – מה מייחד אותך?

על מנת לשלוט בהצעת המכירה הייחודית שלך (USP), חיוני להבין תחילה את המהות שלה ומה מבדיל אותך מהמתחרים שלך. ה-USP שלך הוא מסר הליבה שמגדיר את המותג שלך ומעביר את הערך הייחודי שאתה מציע לקהל היעד שלך. זו הסיבה שלקוחות צריכים לבחור בך על פני

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

מה זה סטוריטלינג?

בעולם מוצף במידע ובטווחי תשומת לב חולפים, הכוח של סיפור סיפורים הופיע ככלי רב עוצמה לעסקים לרתק את הקהל שלהם. יצירת נרטיב משכנע אינו קשור רק למילים על דף; זוהי צורת אמנות שיכולה להעלות את המותג שלך מעל הרעש של הנוף הדיגיטלי. ברוכים הבאים לממלכה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
מיתוג עסקי

מיתוג עסקי

הפסיכולוגיה של המיתוג: הבנת המוח הצרכני מיתוג אינו רק יצירת לוגו או סלוגן קליט; זה הרבה יותר מזה. זה נוגע לפסיכולוגיה של המוח הצרכני, משפיע על תפיסות ומניע החלטות רכישה. הבנת הפסיכולוגיה שמאחורי המיתוג היא חיונית לעסקים המעוניינים לבסס נוכחות חזקה בשוק. אחד ההיבטים המרכזיים

קרא עוד »
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Print
Email

תוכן עניינים

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק