פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

רח' שבזי 14, יהוד

ת.ד. 2711 מיקוד 56231

פקס

03-539-5901

דף הבית » ייעוץ ופיתוח ארגוני » מי צריך תוכנית עסקית?

קטגוריות
ארכיונים
נובמבר 2023
אבגדהוש
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

מי צריך תוכנית עסקית?

מי שרוצה להקים עסק חדש או לבצע שינוי משמעותי בעסק קיים, צריך להכין תוכנית עסקית. איך עושים זאת?

המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף.

​​​כל מי שרוצה להקים עסק חדש או לבצע שינוי משמעותי בעסק קיים, צריך להכין תוכנית עסקית. אין זה משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, פשוט או מורכב, כדאי מאד שתהיה לו תוכנית עסקית בסיסית.

המטרה של תוכנית עסקית בסיסית היא לתת בידי היזם מידע על ההשקעה הנחוצה להקמה או לביצוע השינוי המתוכנן בעסק קיים, ועל הכדאיות של המהלך לעומת חלופות אחרות.
התוכנית "מאלצת" את היזם להיות קונקרטי ומסודר, לאסוף מידע כדי לנקוב בסכומים, במועדים, בעלויות ובהכנסות הצפויות.
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
תוכנית עסקית
על בסיס מידע זה תבוצע החלטה מושכלת והיערכות נכונה מבחינת גיוס ההון, גיוס כוח האדם, בחירת המבנה המתאים ועוד.
אפילו ההערכות והסכומים בתוכנית אינם מדויקים, עדיין המצב עדיף בהרבה על ניחושים באוויר. ללא תוכנית כזו היזם עלול "לשכוח" כל מיני עלויות הקמה או הוצאות, לבנות על הכנסות לא ריאליות, ובכלל לא להעריך נכונה מול מה הוא עומד.
היזם עלול לגלות בשלבים מאוחרים שההון הכולל שעומד לרשותו אינו מספיק, שהרווח הצפוי אינו מצדיק את ההשקעה. אולי יגלה במאוחר שלוקח יותר מדי זמן להחזיר את ההשקעה וכדאי היה להשקיע באלטרנטיבות אחרות.
יש יזמים שיוצאים לדרך בלי שום תוכנית, ויש יזמים שנמרחים עם המשימה הזו משום שהם חושבים שצריך להכין איזו תוכנית מושלמת ומורכבת, שלוקחת את כל החלופות האפשריות בחשבון.

אז איך עושים זאת ומה עדיף?

עדיפה תוכנית בסיסית ופשוטה שמכסה את הרעיון ואת הנתונים הכספיים.
הרעיון יתייחס אל מה העסק מציע ולאיזה קהל מטרה הוא פונה.
הנתונים הכספיים יפרטו את העלות של מרכיבי ההשקעה הנחוצה להקמת העסק, וכן תחזית שמרנית של ההכנסות וההוצאות.

ומה קורה בפועל הרבה פעמים?

יזמים רבים מתרשמים מכמות הלקוחות והדוחק בעסקים שהם מבקרים בהם, ואומרים לעצמם "זה לא עסק זו מדפסת כסף, גם אני רוצה".
זה נכון במיוחד כשמדובר בבתי קפה ובמסעדות. ואכן, בהיעדר מודעות מספקת לעלויות של אותו עסק, לתקופה הארוכה שאותה העסק עבר עד שהגיע למצב המכירות הזה, למיקום הייחודי ועוד, הכול נראה ורוד.
הבעיה הופכת קשה הרבה יותר כשהיזם מתחיל לממש את חלומו ללא תכנית מסודרת, ללא איסוף הנתונים לכדי מידע תומך החלטה. יזמים רבים ממהרים לעשייה תוך אמונה ש"יהיה בסדר", ואינם ערים לחשיבות הגבוהה שבהכנת התכנית.
חלק מהיזמים אמנם מודע לחשיבות של הכנת תוכנית עסקית, אך עדיין חסר את הידע הנחוץ להכנתה ונרתע מהמורכבות. אלו שכבר מכירים בצורך להיעזר ביועץ נרתעים מהעלויות הגבוהות, דוחים למתי שהוא בהמשך –  "כשנצטרך". הבעיה היא שהעסקים "צריכים" את התכנית העסקית רק כשגורמי האשראי כבר מכריחים אותם להכין תוכנית, כתנאי מקדים לבחינת בקשת האשראי שלהם.
המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף​.

עוד מאמרים בנושא...

פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חרבות ברזל

נבחרת העסקים של ניר דובדבני – תוכנית שידורי לייב עם צוות היועצים והשותפים שלנו – נכון ל29.11.23

תוכנית לייבים לזמן מלחמה מאמרים קשורים לנושא. "חרבות ברזל" ריכוז עדכונים נכון לתאריך 26.10.23 מלחמה בישראל – עדכונים רשות המיסים משרד הכלכלה והתעשייה רשויות נוספות – הודעות לעיתונות פיקוד העורף פרסומים בתקשורת ביטוח לאומי… ספר החוקים הפתוח/חרבות ברזל – נכון ל15.11.23 חרבות ברזל – חוקים,

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
ייעוץ ופיתוח ארגוני

שלושת מחסומי הקנייה וכיצד נגרום ללקוחות שלנו לקנות

כבעלי עסק אנו נאלצים לעסוק במכירות. הבעיה הגדולה היא שרובנו לא אנשי מכירות. אז כיצד עושים זאת נכון? מאמר מאת: אלכס בונר, יועץ ומרצה לשיווק ומסחר ברשת, במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.   ​במאמר זה נעמיק את ההבנה של נקודת המבט של הקונה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
בינה מלאכותית

הארגון האוטומטי – איך אוטומציה שיווקית משפיעה על ניהול העסק?

אסטרטגיה שיווקית המשלבת אוטומציה וכלי בינה מלאכותית, משפרת משמעותית את תהליכי השיווק, המכירות ושירות הלקוחות, מעלה את המוטיבציה של העובדים ומובילה לתוצאות משופרות. מערך השיווק והמכירות, יחד עם ההון האנושי, הם מנועי הצמיחה של חברות וארגונים. אסטרטגיה שיווקית המשלבת אוטומציה וכלי בינה מלאכותית, משפרת משמעותית

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חרבות ברזל

תביעת לפיצויים עבור נזק עקיף (נזק כלכלי) שנגרם לעסקים ברחבי הארץ בעקבות מלחמת חרבות ברזל – פיצוי הוצאות מזכות

שירות זה מאפשר לעסקים ברחבי הארץ, שמחזור עסקאותיהם בשנת 2022 הוא מ- 12,000 ₪ ועד 400,000,000 ₪, להגיש תביעת פיצויים עבור נזק עקיף – הנזק הכלכלי שנגרם לעסק בשל תשלום הוצאות קבועות ותשלום שכר כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל. להגשת תביעה לחצו כאן שימו לב! כתנאי להגשת התביעה

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חרבות ברזל

פיצויים לבעלי עסקים בישובי ספר בגין הפסד או מניעת רווח עקב מלחמה (המסלול האדום)

תביעת פיצויים עבור “נזק עקיף” (מסלול אדום) בעלי עסקים שנמצאים בתחום יישוב ספר זכאים לפיצויים על הפסד או מניעת רווח כתוצאה מהמצב הביטחוני (נזק עקיף) הפיצויים כוללים גם פיצוי למעסיק על תשלום שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם עקב הוראות פיקוד העורף בענפים מסוימים הזכאות לפיצויים מותנית בהפסקת פעילות מלאה של

קרא עוד »
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה
חרבות ברזל

פיצוי לעסקים על הפסדים עקב מלחמת חרבות ברזל (מענק המשכיות עסקית)

פיצוי עסקים עם מחזור נמוך מ-300,000 ש”ח בעלי עסקים שנגרם להם נזק בגין הפסד או מניעת רווח עקב מלחמה חרבות ברזל ( נזק עקיף) והם עומדים בתנאי הזכאות, זכאים למענק המשכיות עסקית מרשות המסים עסקים שמחזור הפעילות שלהם בשנת 2022 היה בין 12,000 ₪ – 300,000 ₪ זכאים למענק

קרא עוד »

תוכן עניינים

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט
פתרונות אפקטיביים מקבוצת פורמולה

חותם האמינות של דן אנד ברדסטריט (להלן:"די.בי") הינו "תו איכות" אשר מטרתו להקל על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן לקראת ביצוע התקשרות עסקית עם בית העסק. הענקת החותם מתבססת על הערכתנו המקצועית, על סמך המידע הקיים בידי די.בי, באשר לרמת הסיכון הפיננסי שבהתקשרות עסקית עם בית עסק.

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית בנושא שכר והגדלת הנטו לבעל העסק