לקוח יקר!
על מנת לסייע לך בתהליך ההתמודדות עם הגל השני של הקורונה, לצפות קדימה בראייה אסטרטגית ולהיערך על מנת לגלוש על הגל השני במקום לטבוע תחתיו, ראינו לנכון לסייע לך הן על ידי בניית תמונה ברורה לגבי הצפוי והן על ידי סדרת פעולות להיערכות וניהול הגל השני של הקורונה:
תמונת מצב
- עלייה משמעותית בכמות החולים המאומתים – המשמעות: סבירות גבוהה שימצאו חולים מאומתים או בקרב עובדי הארגון או בקרב משפחותיהם
- ממשלה ורגולציה – הממשלה שוקלת צעדים לחזרה אחורה בתהליך ואף אם לא יהיה סגר מלא ישנה סבירות גבוהה לצעדים להגבלה
- מצב פסיכולוגי – סביר להניח שאחרי החזרה לשגרה קשה יותר ברמה הפסיכולוגית לנקוט צעדים מגבילים
- מנהלים – עלול להיות קושי למנהלים לקבל החלטות עקב אי וודאות גוברת ובעיקר הססנות בקבלת החלטות לחזרה בתהליך
- הרגלים – נוצרו הרגלים ושיטות לעבודה מרחוק שניתן לנצל
אנו בפתרונות אפקטיביים ממליצים להיערך מראש ולא להגיע למצב שהארגון מושבת עקב המצאות חולה מאומת בקרב העובדים או במשרדי החברה
פירוט התהליך
על מנת להקדים תרופה למכה והתנהל באופן אפקטיבי אנו ממליצים על הפעולות הבאות:
- להעביר את מערך המכירות לעבודה מחוץ למשרדים – המשמעות תהיה דרישה ליותר פגישות מול לקוחות וליעילות רבה יותר, כמו כן לבנות פורמט דיווח ומסד נתונים שיאפשר להנהלה לקרוא את מצב המחלקה מבלי צורך בפגישות פרונטאליות ולהגדיל את הדרישה לתשומה בשטח על חשבון עבודה במשרד
- לבנות פעילות התפעול בקפסולות – ליצור קפסולות לפעילות התפעולית כך שאם תהיה הדבקות היא לא תכלול את כל העובדים אלא חלק קטן מהם
- להגדיר מטה קורונה – על המטה להיפגש בתקופה זו בזום באופן תדיר, לזהות את תמונת המצב ולפעול במהירות.
- תורן – להציב מנהל תורן במשרדי החברה שינהל את הפעילות ויפגין מנהיגות בעת הצורך.
- להגדיר ציפיות – להגדיר ציפיות ברורות לעובדים – אם עולה החשש הכי קטן להדבקות של העובד או קרוב משפחתו לדרוש שייבדק מיידית, עמידה קפדנית על נהלי משרד הבריאות, יצירת הפרדות ככל האפשר בין העובדים שכן מגיעים.
- לשנות הרגלים – לנצל הזדמנויות ללמוד הרגלים חדשים של עבודה מהבית ומרחוק, התייעלות תפעולית.
עולם השכר
- מבנה ארגוני וניהול התפקוד – להבין מה עושים בתקופת הגל השני, איפה מצמצמים פעילות, איפה ניתן לעבוד מרחוק.
- התאמת השכר – עדכון התנאים לעובדים, שינוי תפקידים והוספת משימות ,עדכון היעדים והתמריצים בגינם, קיצוצים רוחביים או נקודתיים. התאמת הפעילות התפעולית לצמצום במחזור הפעילות.
- אבחון של מערך השכר הכולל במטרה לבחון את עלות השכר הכוללת :בקרת תלושי יוני ויולי.
עולם הרכש והספקים
- בקרת הוצאות כוללת –איזו פעילות תפעולית מצטמצמת כשהעובדים בבית והתאמת האפיון מול הספק.
- בקרת הוצאות הנהלה וכלליות.
- שיחות עם כל ספקי החברה והתאמת הצריכה ההזמנות והאפיון.
עולם הניהול –בסיוע יועץ ארגוני
- תמונת מצב של רמת המוטיבציה בארגון והמלצות למנהלים בשדרוגה.
- חידוש ורענון תכנית העבודה והתאמתה למצב.
- שיחה עם יועץ ארגוני לגיבוש תהליך מובנה לניהול הגל השני.
משאבי אנוש – קידום עובדים שחושבים אחרת: יתרונות ארגוניים ותרבותיים
מבוא קידום עובדים בארגון שמביאים דעות מנוגדות, או במונח הלועזי "איפכא מסתברא", נחשב לאסטרטגיה חשובה בניהול משאבי אנוש. עובדים אלו, שמאתגרים את החשיבה הקונבנציונלית ומציעים פרספקטיבות שונות, יכולים לשמש כמנוע לחדשנות ולשיפור מתמיד בארגון. קידומם מראה שהארגון מעריך את המגוון המחשבתי ואת הערך שיש ביכולת
משאבי אנוש – יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני
מבוא יישום כלים פסיכולוגיים בייעוץ ארגוני מהווה גישה אפקטיבית לשיפור התפקוד הארגוני, להגברת שביעות רצון העובדים ולהשגת מטרות עסקיות. הייעוץ הארגוני משתמש בתובנות פסיכולוגיות להבנת התנהגות אנושית, תקשורת בין-אישית ודינמיקות צוותיות. השילוב של כלים פסיכולוגיים מסייע לארגונים לזהות בעיות מבניות ואישיות, לפתח פתרונות מותאמים ולשפר
פיתוח מנהיגות בארגון: הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי מנהיגות לשיפור האפקטיביות הארגונית
מבוא פיתוח מנהיגות בארגון הוא תהליך חיוני המשפיע ישירות על האפקטיביות הארגונית והצלחת העסק. מנהלים ומנהיגים בארגון משפיעים לא רק על הביצועים של הצוותים שלהם, אלא גם על התרבות הארגונית, שביעות הרצון של העובדים והיכולת של הארגון להתמודד עם אתגרים משתנים. הכשרת מנהלים ופיתוח כישורי
קבלת החלטות בדירקטוריון: איך להגיע להסכמות ולמנוע קונפליקטים?
מבוא קבלת החלטות בדירקטוריון היא אחד מהתהליכים הקריטיים ביותר המשפיעים על הצלחתו של ארגון. הדירקטוריון נדרש לקבל החלטות אסטרטגיות בעלות השפעה רחבה על החברה ובעלי המניות שלה. עם זאת, כאשר חברי הדירקטוריון מגיעים מרקעים שונים ומחזיקים בדעות מגוונות, תהליך קבלת ההחלטות יכול להפוך לאתגר מורכב
הכנה לקראת ישיבת דירקטוריון: איך למקסם את התועלת מכל ישיבה?
מבוא ישיבות דירקטוריון הן מרכיב מרכזי בתפקודו של כל ארגון, ומהוות את הבמה המרכזית שבה מתקבלות ההחלטות האסטרטגיות החשובות ביותר. כדי שדירקטוריון יפעל ביעילות ויקבל החלטות מושכלות, ישיבות הדירקטוריון צריכות להיות מתוכננות ומנוהלות בצורה מיטבית. הכנה נכונה לקראת הישיבות יכולה למקסם את התועלת מהן, לשפר
התפתחות תפקיד הדירקטוריון במאה ה-21: בין מסורת לחדשנות
מבוא תפקיד הדירקטוריון במאה ה-21 עובר תמורות משמעותיות הנובעות מהתפתחויות טכנולוגיות, כלכליות וחברתיות גלובליות. בעבר, הדירקטוריון היה נתפס בעיקר כגוף פיקוח ובקרה, שתפקידו לפקח על ההנהלה ולוודא שהיא פועלת לטובת החברה ובעלי המניות. עם זאת, בעולם שבו השינויים הטכנולוגיים מתרחשים במהירות מסחררת והדרישות החברתיות והרגולטוריות
מאמרים קשורים לנושא.