לקוח יקר!
על מנת לסייע לך בתהליך ההתמודדות עם הגל השני של הקורונה, לצפות קדימה בראייה אסטרטגית ולהיערך על מנת לגלוש על הגל השני במקום לטבוע תחתיו, ראינו לנכון לסייע לך הן על ידי בניית תמונה ברורה לגבי הצפוי והן על ידי סדרת פעולות להיערכות וניהול הגל השני של הקורונה:
תמונת מצב
- עלייה משמעותית בכמות החולים המאומתים – המשמעות: סבירות גבוהה שימצאו חולים מאומתים או בקרב עובדי הארגון או בקרב משפחותיהם
- ממשלה ורגולציה – הממשלה שוקלת צעדים לחזרה אחורה בתהליך ואף אם לא יהיה סגר מלא ישנה סבירות גבוהה לצעדים להגבלה
- מצב פסיכולוגי – סביר להניח שאחרי החזרה לשגרה קשה יותר ברמה הפסיכולוגית לנקוט צעדים מגבילים
- מנהלים – עלול להיות קושי למנהלים לקבל החלטות עקב אי וודאות גוברת ובעיקר הססנות בקבלת החלטות לחזרה בתהליך
- הרגלים – נוצרו הרגלים ושיטות לעבודה מרחוק שניתן לנצל
אנו בפתרונות אפקטיביים ממליצים להיערך מראש ולא להגיע למצב שהארגון מושבת עקב המצאות חולה מאומת בקרב העובדים או במשרדי החברה
פירוט התהליך
על מנת להקדים תרופה למכה והתנהל באופן אפקטיבי אנו ממליצים על הפעולות הבאות:
- להעביר את מערך המכירות לעבודה מחוץ למשרדים – המשמעות תהיה דרישה ליותר פגישות מול לקוחות וליעילות רבה יותר, כמו כן לבנות פורמט דיווח ומסד נתונים שיאפשר להנהלה לקרוא את מצב המחלקה מבלי צורך בפגישות פרונטאליות ולהגדיל את הדרישה לתשומה בשטח על חשבון עבודה במשרד
- לבנות פעילות התפעול בקפסולות – ליצור קפסולות לפעילות התפעולית כך שאם תהיה הדבקות היא לא תכלול את כל העובדים אלא חלק קטן מהם
- להגדיר מטה קורונה – על המטה להיפגש בתקופה זו בזום באופן תדיר, לזהות את תמונת המצב ולפעול במהירות.
- תורן – להציב מנהל תורן במשרדי החברה שינהל את הפעילות ויפגין מנהיגות בעת הצורך.
- להגדיר ציפיות – להגדיר ציפיות ברורות לעובדים – אם עולה החשש הכי קטן להדבקות של העובד או קרוב משפחתו לדרוש שייבדק מיידית, עמידה קפדנית על נהלי משרד הבריאות, יצירת הפרדות ככל האפשר בין העובדים שכן מגיעים.
- לשנות הרגלים – לנצל הזדמנויות ללמוד הרגלים חדשים של עבודה מהבית ומרחוק, התייעלות תפעולית.
עולם השכר
- מבנה ארגוני וניהול התפקוד – להבין מה עושים בתקופת הגל השני, איפה מצמצמים פעילות, איפה ניתן לעבוד מרחוק.
- התאמת השכר – עדכון התנאים לעובדים, שינוי תפקידים והוספת משימות ,עדכון היעדים והתמריצים בגינם, קיצוצים רוחביים או נקודתיים. התאמת הפעילות התפעולית לצמצום במחזור הפעילות.
- אבחון של מערך השכר הכולל במטרה לבחון את עלות השכר הכוללת :בקרת תלושי יוני ויולי.
עולם הרכש והספקים
- בקרת הוצאות כוללת –איזו פעילות תפעולית מצטמצמת כשהעובדים בבית והתאמת האפיון מול הספק.
- בקרת הוצאות הנהלה וכלליות.
- שיחות עם כל ספקי החברה והתאמת הצריכה ההזמנות והאפיון.
עולם הניהול –בסיוע יועץ ארגוני
- תמונת מצב של רמת המוטיבציה בארגון והמלצות למנהלים בשדרוגה.
- חידוש ורענון תכנית העבודה והתאמתה למצב.
- שיחה עם יועץ ארגוני לגיבוש תהליך מובנה לניהול הגל השני.

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק שני
פרק 9: היבטים אתיים ורגולטוריים 9.1 שקיפות והגינות הטמעת בינה מלאכותית ו-AI בתהליכי HR מעלה סוגיות אתיות מורכבות. מערכות הלומדות באופן אוטונומי יכולות לייצר הטיות (Bias) ללא כוונה רעה, אך עם השלכות בעייתיות על גיוון, קידום ושוויון הזדמנויות. לכן, ארגונים מחויבים לייצר שקיפות בתהליכי העיבוד

AI ו-HR – איך בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק בניהול עובדים – חלק ראשון
מבוא בעשור האחרון, תחום משאבי אנוש עבר שינויים מהותיים בעקבות כניסת טכנולוגיות חדשות וכלים דיגיטליים מתקדמים. ארגונים כיום נדרשים להתמודד עם תחרות גוברת בשווקים, עם מורכבות בכל הקשור לניהול הון אנושי, ועם הצורך לייעל תהליכים כדי להישאר רלוונטיים. במקביל, עלייתן של מערכות בינה מלאכותית (AI)

השיטה לחיסכון בארגונים: כך תייעלו עלויות בלי לפגוע בפעילות
מבוא במציאות העסקית הדינמית של ימינו, ארגונים מחפשים דרכים חכמות להתייעלות תקציבית מבלי לפגוע באיכות השירות או התפוקות העסקיות. אחת הדרכים היעילות להשיג זאת היא באמצעות חיסכון בעלויות בתחומי תפעול ומנהלה שאינם בליבת העשייה של הארגון. בעזרת ניתוח מקצועי, בקרה שיטתית ויישום שיטת COST EFFECTIVE,

לא רק שיווק, שליחות: סיפור אהבה לרגל יום המעשים הטובים
לקוח של קבוצת דובדבני , בחורה אחת, זר כלה, ומהלך שכבש את הרשתלרגל יום המעשים הטובים שיחול ב־25 במרץ 2025, החלטנו לשתף סיפור יוצא דופן – לא רק על שיווק אפקטיבי, אלא על יוזמה, ערכים ואהבה. אסף נבון, שליח בנשמה, לקוח של פתרונות אפקטיביים ובעל

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא מדיה ופרסום
מבוא בעידן הדיגיטלי, עסקים מוציאים סכומים משמעותיים על פרסום במדיות שונות – טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, שיווק באמצעות תוכן, ואפילו משפיענים. הבעיה העיקרית היא שלא תמיד יש בקרה אפקטיבית על התקציב, ולעיתים ההחזר על ההשקעה (ROI) אינו מצדיק את ההוצאה. אז

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא חיסכון בציוד ומיכון משרדי
ניהול ציוד ומיכון משרדי הוא אתגר משמעותי עבור כל ארגון, קטן כגדול. מכונות צילום, מדפסות, פקסים, חומרי מתכלה (כגון נייר, טונרים וראשי דיו), מערכות ארכיון וניהול מסמכים – כולם מצריכים הוצאות קבועות, ולעיתים קרובות בלתי מבוקרות. בעידן שבו השוק מציע מגוון פתרונות דיגיטליים, שימוש מושכל
מאמרים קשורים לנושא.