לקוח יקר!
על מנת לסייע לך בתהליך ההתמודדות עם הגל השני של הקורונה, לצפות קדימה בראייה אסטרטגית ולהיערך על מנת לגלוש על הגל השני במקום לטבוע תחתיו, ראינו לנכון לסייע לך הן על ידי בניית תמונה ברורה לגבי הצפוי והן על ידי סדרת פעולות להיערכות וניהול הגל השני של הקורונה:
תמונת מצב
- עלייה משמעותית בכמות החולים המאומתים – המשמעות: סבירות גבוהה שימצאו חולים מאומתים או בקרב עובדי הארגון או בקרב משפחותיהם
- ממשלה ורגולציה – הממשלה שוקלת צעדים לחזרה אחורה בתהליך ואף אם לא יהיה סגר מלא ישנה סבירות גבוהה לצעדים להגבלה
- מצב פסיכולוגי – סביר להניח שאחרי החזרה לשגרה קשה יותר ברמה הפסיכולוגית לנקוט צעדים מגבילים
- מנהלים – עלול להיות קושי למנהלים לקבל החלטות עקב אי וודאות גוברת ובעיקר הססנות בקבלת החלטות לחזרה בתהליך
- הרגלים – נוצרו הרגלים ושיטות לעבודה מרחוק שניתן לנצל
אנו בפתרונות אפקטיביים ממליצים להיערך מראש ולא להגיע למצב שהארגון מושבת עקב המצאות חולה מאומת בקרב העובדים או במשרדי החברה
פירוט התהליך
על מנת להקדים תרופה למכה והתנהל באופן אפקטיבי אנו ממליצים על הפעולות הבאות:
- להעביר את מערך המכירות לעבודה מחוץ למשרדים – המשמעות תהיה דרישה ליותר פגישות מול לקוחות וליעילות רבה יותר, כמו כן לבנות פורמט דיווח ומסד נתונים שיאפשר להנהלה לקרוא את מצב המחלקה מבלי צורך בפגישות פרונטאליות ולהגדיל את הדרישה לתשומה בשטח על חשבון עבודה במשרד
- לבנות פעילות התפעול בקפסולות – ליצור קפסולות לפעילות התפעולית כך שאם תהיה הדבקות היא לא תכלול את כל העובדים אלא חלק קטן מהם
- להגדיר מטה קורונה – על המטה להיפגש בתקופה זו בזום באופן תדיר, לזהות את תמונת המצב ולפעול במהירות.
- תורן – להציב מנהל תורן במשרדי החברה שינהל את הפעילות ויפגין מנהיגות בעת הצורך.
- להגדיר ציפיות – להגדיר ציפיות ברורות לעובדים – אם עולה החשש הכי קטן להדבקות של העובד או קרוב משפחתו לדרוש שייבדק מיידית, עמידה קפדנית על נהלי משרד הבריאות, יצירת הפרדות ככל האפשר בין העובדים שכן מגיעים.
- לשנות הרגלים – לנצל הזדמנויות ללמוד הרגלים חדשים של עבודה מהבית ומרחוק, התייעלות תפעולית.
עולם השכר
- מבנה ארגוני וניהול התפקוד – להבין מה עושים בתקופת הגל השני, איפה מצמצמים פעילות, איפה ניתן לעבוד מרחוק.
- התאמת השכר – עדכון התנאים לעובדים, שינוי תפקידים והוספת משימות ,עדכון היעדים והתמריצים בגינם, קיצוצים רוחביים או נקודתיים. התאמת הפעילות התפעולית לצמצום במחזור הפעילות.
- אבחון של מערך השכר הכולל במטרה לבחון את עלות השכר הכוללת :בקרת תלושי יוני ויולי.
עולם הרכש והספקים
- בקרת הוצאות כוללת –איזו פעילות תפעולית מצטמצמת כשהעובדים בבית והתאמת האפיון מול הספק.
- בקרת הוצאות הנהלה וכלליות.
- שיחות עם כל ספקי החברה והתאמת הצריכה ההזמנות והאפיון.
עולם הניהול –בסיוע יועץ ארגוני
- תמונת מצב של רמת המוטיבציה בארגון והמלצות למנהלים בשדרוגה.
- חידוש ורענון תכנית העבודה והתאמתה למצב.
- שיחה עם יועץ ארגוני לגיבוש תהליך מובנה לניהול הגל השני.

מחקר: מה באמת מונע ממנכ"לים לגדול?
מהם באמת החסמים שמונעים ממנכ"לים בישראל לגדול? מבוא מה באמת מונע ממנכ"לים לממש את הפוטנציאל של הארגון שלהם?האם מדובר בעומס יומיומי, ביכולת להנהיג, בהעדר חזון – או שמא בצוות שאינו מגויס או לא נמדד? כדי לענות על השאלות האלו נערך מחקר עומק בקרב 612 מנכ״לים, סמנכ״לים

איך לזהות צווארי בקבוק בארגון ולשחרר אותם בזמן אמת
בכל ארגון מסתתרים "צווארי בקבוק" – אותם שלבים, תהליכים או יחידות שמעכבים את הזרימה התקינה של הפעילות העסקית. הם אינם תמיד גלויים לעין, אך השפעתם ניכרת: איטיות, שחיקה, תסכול בקרב עובדים ואובדן הכנסות. מנכ"ל אפקטיבי יודע לא רק לאתר את החסמים, אלא גם להבין את

מה מנכ"לים בישראל יכולים ללמוד מה-OECD ומה-WEF?
העולם העסקי משתנה בקצב מסחרר, ומנהלים בכירים נדרשים לאמץ תובנות גלובליות כדי להישאר תחרותיים בשוק המקומי. ארגונים כמו ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי) ו-WEF (הפורום הכלכלי העולמי) מהווים מקור מרכזי לנתונים, מגמות, וכלי מדיניות שמשפיעים על קבלת החלטות ברמה האסטרטגית. עבור מנכ"ל ישראלי, השאלה

מפת הדרכים לצמיחה עסקית בשנת 2025
תחזיות, כלים וטכניקות לחברות קטנות ובינוניות – איך לזהות מנועי צמיחה פנימיים מבוא בשנת 2025, צמיחה עסקית אינה תוצאה של מזל – אלא תוצאה של בחירות ניהוליות מדויקות, שימוש נכון בנתונים וזיהוי מוקדם של מנועי צמיחה פנימיים. בעידן של שיבושים טכנולוגיים, תחרות מוגברת ושוק עבודה

המעבר מניהול מבוסס תחושות לניהול מבוסס נתונים
דאטה כמנוע אסטרטגי – איך למנף מידע לקבלת החלטות ניהוליות חכמות מבוא ניהול טוב היה לאורך ההיסטוריה עניין של אינטואיציה, ניסיון, חוכמת רחוב וקבלת החלטות על סמך תחושת בטן. אך בעידן הדיגיטלי, שבו כל פעולה ארגונית מייצרת נתונים, העולם עובר מהפכה – המעבר מניהול מבוסס

מדדי הצלחה חדשים לעידן החדש
למה ROI ו-EBITDA לא מספיקים – אילו מדדים ארגונים מתקדמים באמת בודקים היום מבוא בעולם העסקי של היום, תחרות מהירה, לקוחות דיגיטליים ונתונים בשפע הופכים את המושג "הצלחה" למורכב ודינמי מאי פעם. מדדים מסורתיים כמו ROI (החזר על השקעה) ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת
מאמרים קשורים לנושא.